Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het weer is het laatste waar ik me druk om ga maken dit jaar.

Eens, er zijn dingen die eerder roet in het eten kunnen gooien. Maar nu ik hier toch ben, een dilemma voor jullie: liever mist waardoor je ongeveer 50% van je vuurwerk niet ziet, of een windkracht 4 met regen waardoor met name goud en palm/willow effecten verpest worden en je bij het omhoog kijken waterdruppels op je vuurwerkbril krijgt?

Eens, er zijn dingen die eerder roet in het eten kunnen gooien. Maar nu ik hier toch ben, een dilemma voor jullie: liever mist waardoor je ongeveer 50% van je vuurwerk niet ziet, of een windkracht 4 met regen waardoor met name goud en palm/willow effecten verpest worden en je bij het omhoog kijken waterdruppels op je vuurwerkbril krijgt?
Tjaaa.... dat is nog eens een dilemma. Dan zou ik toch voor mist gaan.

Mijn grootste angst is flinke wind en regen. Mist is hier nog nooit zo erg geweest dat je niets kon zien

Ik maak me ook drukker om andere zaken dan het weer. Maar het zal toch zeker geen 8 uur lang gaan regenen?

Nee klopt, gelukkig heb ik zelf nog geen jaarwisseling meegemaakt dat het echt de avond geregend heeft de hele tijd. Wel eens een paar buitjes, en ook wel eens overdag de hele dag regen. Toen heb ik wel gewoon gestookt, dat was 2017-2018. Maar echt chill is het niet, doe mij dan maar wat mist.

Nee klopt, gelukkig heb ik zelf nog geen jaarwisseling meegemaakt dat het echt de avond geregend heeft de hele tijd. Wel eens een paar buitjes, en ook wel eens overdag de hele dag regen. Toen heb ik wel gewoon gestookt, dat was 2017-2018. Maar echt chill is het niet, doe mij dan maar wat mist.

Hier ook 2017-2018. Geef mij maar mooi weer met een beetje wind dat het rood weg kan waaien en plaats maakt voor mooi vuurwerk. En anders zeg ik liever regen, daarna mist en daarna harde wind(stoten).

Mijn eerdere voorspelling van korte broek, teenslippers en zonnebril is gewijzigd!! Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat het plaatselijk ouderwets sterren koppen is!!

Weersvoorspelling van het Enkhuizer Almanak
December
De wintermaand is de eerste 6 dagen veranderlijk en winderig. Daarna volgen een paar dagen met neerslag. Vanaf 14 december wordt het kouder en is de kans op vorst groter. De periode 20-25 is het onbestendig, kil en nevelig. De laatste 5 dagen van het jaar zijn opklarend met later buien.

Ook wel een leuk artikel om te lezen:
https://www.weer.nl/nieuws/2021/vroege-winterverwachting-koud-en-droog

Dan ga ik tog echt voor de 50% mist. Als er iets mist is vind ik zeker sfeer verhogend, maar moet uiteraard niet te veel worden.

Vind dit iedere het spannendste topic van het hele forum. Ik kijk nu al uit naar de dagen dat dit topic als een gek loopt. Uiteraard hoop ik op prachtig weer, maar wat het ook wordt dit topic blijft geweldig spannend.

Kunnen ze het nu al voorspellen?
Nope, no way, dat gaat echt niet.
Wel kan ik je precies vertellen wat mijn favoriete weertype zou zijn...
Overdag prachtig zonnig met een matige oostenwind, die in de avond noordoostelijk wordt en afneemt naar 2 Bft. Kraakheldere condities met een mooie sterrenlucht en een laagje poedersneeuw. -5 in de avond met een dauwpunt van -12. Heerlijk!

Nope, no way, dat gaat echt niet.
Wel kan ik je precies vertellen wat mijn favoriete weertype zou zijn...
Overdag prachtig zonnig met een matige oostenwind, die in de avond noordoostelijk wordt en afneemt naar 2 Bft. Kraakheldere condities met een mooie sterrenlucht en een laagje poedersneeuw. -5 in de avond met een dauwpunt van -12. Heerlijk!

Met een groot vuur aan.. anders krijg je het wel koud :thumbup:

In mijn geheugen was het als kind tijdens de jaarwisseling altijd goed weer. Soms koud, soms sneeuw maar kan me niet herinneren dat het regende of mistig was.
Hoe anders is dat de laatste 15 jaar. Ok, genoeg mooie jaarwisselingen maar ook veel met regen of mist (of net om middernacht droog)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan