Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het kan verdampen en alsnog weer naar beneden komen, maar de voorspellingen zijn nu nog veel te wazig. Ze kunnen overmorgen al niet goed voorspellen, laat staan over 9 dagen.

mist maakt nou niet zoveel uit..als je 2meter ver kan zien is het al top:D
Zou ik dit jaar minder erg vinden dan afgelopen jaarwisseling, god wat een afknapper was dat. Kon enkel m'n fonteinen nog zien. Funke bengalen kwamen wel echt prachtig uit. Wil dit jaar liever ook nog even groter dan dat afsluiten, maar als dat niet lukt is de wonde stukje minder met deze hele situatie.

Het is allemaal zeer onzeker, vandaar dat ik nog even stil ben...ik spreek alleen wijsheid uit :shocked: :D

Zou ik dit jaar minder erg vinden dan afgelopen jaarwisseling, god wat een afknapper was dat. Kon enkel m'n fonteinen nog zien. Funke bengalen kwamen wel echt prachtig uit. Wil dit jaar liever ook nog even groter dan dat afsluiten, maar als dat niet lukt is de wonde stukje minder met deze hele situatie.

Fontijnen in (dichte) mist is wel gaaf!

Moet je wel wat mooiers hebben dan al die simpele zilverdingen in cat 1. Smartie fontein in mist was vorig jaar wel echt sprookjesachtig

Ok, laten we eens een eerste blik werpen richting oud en nieuw.....wat weten we inmiddels al?
Normale temperaturen overdag voor de tijd van het jaar 4-5 graden, niet al te veel wind en niet bijzonder nat. Dat wil niet zeggen dat het niet kan regen of sneeuwen!! maar grote hoeveelheden neerslag worden niet verwacht. Ook veel wind lijkt er totaal niet te komen. Het kan in de avond en nacht wellicht een graadje vriezen. De luchtvochtigheid is aan de hoge kant (70-80%) dus mistkansen zijn wel degelijk aanwezig. Wat ik hiermee wil zeggen is niet dat er mist zal zijn maar doordat de lucht niet bijzonder droog is is de kans op mist toch best wel aanwezig. De details volgen later.
De EPS geeft eea netjes weer, bovenste kaartje temperatuur en dauwpunt, liggen deze twee niet ver uit elkaar dan is de lucht redelijk vochtig.
Het tweede plaatje de (mogelijke) sneeuwval (zeer onzeker allemaal en lijkt minimaal maar is wel mogelijk, 10-20%)) met daaronder de windsnelheid in km per uur.
Plaatje 3 geeft de verwachte neerslaghoeveelheid.
Dit is de EPS van gisteren maar die van straks zal er niet veel anders uitzien als ik de kaarten zo bekijk...
eps 1.jpgeps 2.jpgregen.jpg

Hoge luchtvochtigheid icm met kruitdampen is recept voor mist. Hopen dat dagen ervoor wat droger is! Nu wel erg nat allemaal.

Ik hoop juist op mist.

Vorig jaar zag je echt maar 2 meter op sommige momenten, zou echt tof zijn dit jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan