Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoop juist op mist.
Vorig jaar zag je echt maar 2 meter op sommige momenten, zou echt tof zijn dit jaar.
Kijken weer uit naar je bevindingen.Vanavond weer een update vanaf het werk..
Vanavond weer een update vanaf het werk..
Beetje mist kan geen kwaad, kan de Popo niet zien wie er wat afsteekt![]()
Exact mijn gedachte, meter of 50 zicht is dit jaar meer dan genoeg wat mij betreft.
Straks moeten we die happiness fontijntjes nog tussen 2 stenen leggen anders waaien ze wegHet weer wordt vanaf morgen onstuimiger. Zal Bumba toch gelijk krijgen.![]()
Goedenavond allemaal, de avondruns:
Onstabiel weer met polaire, frisse lucht en niet al te veel wind, 2-3 Bft. Vrij vochtige lucht en storingen in de buurt, die zowel enkele regen- als sneeuw/natte sneeuwbuien kunnen geven. Overdag wisselend bewolkt en enkele winterse buien. (regen, hagel en of (natte) sneeuw. In de avond en nacht aan de kust enkele buien maar andere modellen laten een zwakke storing later in de avond of nacht naar de 1e januari het land overlopen met wat regen of natte sneeuw. Overdag 3-5 graden, 's nachts rond het vriespunt. De lucht is vochtig, 70% maar polaire lucht geeft niet zo snel mistkansen. De details, daar komt het opnieuw op aan. Neerslagkans rond 50%, mistkansen schat ik niet al te hoog in op dit moment, afgezien van lokale weilandmist. best redelijk, lijkt me...
Het dauwpunt is het punt waarop de lucht 100% verzadigd is met vocht en er dus mist gaat ontstaan. Een bepaalde temperatuur kan maar een bepaalde hoeveelheid vocht bevatten en als die grens overschreden wordt, wordt het vocht in de lucht zichtbaar als mist. Hoe verder het dauwpunt en temperatuur uit elkaar liggen, hoe beter. Een temperatuur van 5 graden en dauwpunt van 3 graden geeft aan dat de lucht maar 2 graden hoeft af te koelen om mist te geven. Een temperatuur van 5 graden met een dauwpunt van -5 graden houdt in dat de temperatuur 10 graden moet dalen om mist te geven. Tevens daalt het dauwpunt vaak ook in de nacht. De temperatuur kan NOOIT beneden het dauwpunt liggen, alleen gelijk eraan of hoger...eea is dus niet zo makkelijk.