Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Balen dat veel van jullie echt te maken hadden met dichte mist. Ik zelf vind een beetje mist altijd wel wat hebben, de rook mag van mij wel wat blijven hangen al moet het natuurlijk niet verstikken. Ik vind harde wind echt een drama, enkele jaren geleden waaide de vonken tientallen meters door de straat. Ik vind dat niks.

Een rustig weertje, weinig wind, enkele graden boven 0 is voor mij perfect.

Laten we hopen dat het weer er dit jaar een stuk beter voor staat, want wat was het een ongelofelijk drama afgelopen jaar. We hebben wel weer eens geweldig weer verdient. Kraak helder, laagje sneeuw, windkracht 2 en graadje of -3. Waar kan ik tekenen?
normaliter zijn wij altijd de sjaak, afgelopen oud en nieuw sinds jaren goed weer, geen mist, in het midden oosten etc was het ik zie helemaal niks ..horen doe ik het wel. 92 en 96 waren koude jaarwisselingen maar prachtig strakblauwe lucht de hele dag zon, wel -3 - -11
85 en 78 zijn ook bijgebleven 85 bleef het de hele dag onder 0 en 78 was het in het oosten -14! Mooiste was toen ik in 78 om 4 uur snachts naar binnen ging het droog was, in de ochtend vroeg op naar oma opa's lig ik in me bed toen nog met broer op 1 grote kamer. wat is er toch veel licht, schuif het gordijn open en het sneeuwde en er lag een pak van zow ! sfeer \

Laatst bewerkt:
Afgelopen jaar werkelijk schitterend stookweer gehad de gehele avond kraakhelder en een licht briesje...daar teken ik dit jaar ook weer voor.

Precies, afgelopen keer was het hier in midden Limburg perfect stookweer, terwijl het bijna in heel Nederland niet te doen was met de mist. Ik hoop dat het aankomende o&n voor heel Nederland prima stookweer is. Mag wel wat gaan vriezen..
Heldere hemel, een minimaal klein briesje en net iets onder het vriespunt... Perfect...

Hopelijk dit jaar toch wel echt beter weer dan afgelopen jaarwisseling. Tot een uur of 10 was het nog redelijk te doen, daarna was er een en al mist. DA63D18F-5A54-4C9A-831A-BC12D3A4FE8B.jpg

Ja, van die lichte poedersneeuw, die nog langzaam naar beneden komt terwijl de sterren alweer fonkelen en een mooie manegloed de hemel verlicht...

mag ik daar gelijk voor tekenen?
heb het in de 50jaar dat ik rondloop op deze aardbol nog niet meegemaakt.

smiddags met de kids cat1 staan te stoken en toen we om 3uur naar huis reden...reden een dikke
muur met mist in...drama...vrouw stond oliebollen te bakken in de dichte mist maar had wel weer wat gezelligs...want het was nog geen 6uur.
en onze gebeden werden gehoord want om kwart voor 6 werd het helder en we hebben een topavond en nacht gehad...gelukkig......

Balen dat veel van jullie echt te maken hadden met dichte mist. Ik zelf vind een beetje mist altijd wel wat hebben, de rook mag van mij wel wat blijven hangen al moet het natuurlijk niet verstikken. Ik vind harde wind echt een drama, enkele jaren geleden waaide de vonken tientallen meters door de straat. Ik vind dat niks.

Een rustig weertje, weinig wind, enkele graden boven 0 is voor mij perfect.

Een klein beetje mist is zeker niet verkeerd voor de sfeer. Zo een kleine wereld geeft ook wel echt een uniek gevoel, opgesloten in je eigen bubbel lekker stoken. Maar maximaal 1 tot 2 meter zicht van afgelopen jaar was iets té :bonk:

Altijd een spannend moment en de laatste jaren is er altijd wat. Voor dit jaar alweer begonnen met duimen.

Vorig jaar hele dag mooi weer gehad, strak blauwe lucht.
van 16:00 tot 17:30 in de kroeg geweest om t vat leeg te maken. ik fiets naar huis voor het 18:00 moment.... ik fiets zo de dichte mist in. Bij de kroeg nog niks aan de hand en hoe verder ik naar huis fietste hoe mistiger het werd ( hemelsbreed 1 km van elkaar vandaan).

Hopelijk dit jaar kraakhelder met een laagje sneeuw en minimaal -5 :)

Altijd rete spannend dit topic. Afgelopen jaar leek het enkele dagen voor de dag schitterend mooi weer te worden en dat is als een gek omgeslagen. Maar altijd mooi om te zien hoe iedereen in de stress schiet en hoeveel reacties er in die tijd komen.

Altijd rete spannend dit topic. Afgelopen jaar leek het enkele dagen voor de dag schitterend mooi weer te worden en dat is als een gek omgeslagen. Maar altijd mooi om te zien hoe iedereen in de stress schiet en hoeveel reacties er in die tijd komen.

Inderdaad. Ik kijk al uit naar de 1e pluimen die een voorzichtige voorspelling kunnen geven, zo'n 2 weken voor oudjaar. Dan staat dit topic steevast bovenaan, en dat is vaak niet uit luxe. Heerlijk om die spanning te beleven!

Alles beter dan vorig jaar. Bijna niets gefilmd door die mist. Had avonds amper 10m zicht op sommige momenten.:mad:

Afgelopen jaar geluk gehad met het weer, wel even mist gehad maar vanaf 21:00 was het helder en prachtig kunnen stoken. Dus dat vind ik voor dit jaar prima

Het meest stressvolle topic hier voor mij. Haha.

IMG-20191231-WA0074.jpg

Veel erger als wat ik afgelopen jaar had, zal het wel niet worden. Dat is vrijwel onmogelijk.

Poh, ik kijk écht uit naar het moment dat hier om de minuut reacties binnenkomen. Wat een stressvol, maar gelijkertijd ook schitterend topic dit. Geef maar winterweer hoor!

Het meest stressvolle topic hier voor mij. Haha.

Bekijk bijlage 55498

Veel erger als wat ik afgelopen jaar had, zal het wel niet worden. Dat is vrijwel onmogelijk.

Ik heb van afgelopen jaar geleerd dat je wel degelijk genoeg 'bulk' nodig hebt. Gelukkig had ik nog een hoop dozen met budget cakes en goedkope salut potjes die kwamen met de mist goed van pas.

Zeker 2 uur lang was de mist zo heftig dat je max 4 meter ver zag. Toch was het best sfeervol in zo een klein wereldje.

Poh, ik kijk écht uit naar het moment dat hier om de minuut reacties binnenkomen. Wat een stressvol, maar gelijkertijd ook schitterend topic dit. Geef maar winterweer hoor!
Verschrikkelijk. Verschillende weerkaarten, websites, voorspellingen, stress stress stressen. En uiteindelijk mazzel gehad. Dit topic is nu al slecht voor m'n hart:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan