Het grote herfst en winter topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is het ineens koud zeg, maar wat genieten. Auto weer ijs vrij maken, dauw op de velden en de bevroren daken. Mag van mij lekker door zetten zo.

Het was genieten de afgelopen ochtenden. Heerlijk ouderwets autoruiten krabben, kachel aan, de met rijp bedekte weilanden en bomen die oplichten door de autolampen, het knalrode hoofd van de kou... Heerlijk! Jammer genoeg stopt dit met ingang van het weekend weer, dat brengt de sfeer toch weer wat omlaag, terwijl het morgen juist omhoog zou moeten gaan met de ingang van november.

9wl50zs.jpeg

Laatst bewerkt:
Pohh, die derde foto geeft echt iets fantastisch weer. Dat je op een avond over straat loopt door de knisperende sneeuw en de traag rijdende auto's. Pff, doe mij maar een metertje sneeuw dit jaar :p

Precies dat dus!! Heerlijk, met je gezicht naar onderen gericht zodat de sneeuw niet in je gezicht komt, het knisperende geluid, de wind die door je gezicht heen snijdt.. Heerlijk gevoel. Laat dat maar komen!

Temperaturen onder de 10 Graden komende week. In het weekend weer redelijk koude nachten. Heerlijk! Iemand misschien enig idee of er op langere termijn wat winterse weertype aankomt?

Temperaturen onder de 10 Graden komende week. In het weekend weer redelijk koude nachten. Heerlijk! Iemand misschien enig idee of er op langere termijn wat winterse weertype aankomt?
Helaas...maar....volgende week maandag wordt het maar een graad of 6 overdag en in de ochtend soms weer even krabben... als ik de weerkaarten bekijk (zowel terugkijkend als vooruit kijkend) zie je toch een soort status quo...geen daverende depressietrein op de oceaan met zachte lucht maar nog steeds hogere druk in het noorden en een volledig winters Scandinavië met zelfs al ijs langs de randen van de Botnische Golf, 4-5 week eerder dan normaal....ook veel sneeuw en -28 graden al regelmatig hier en daar... voor ons heeft dit nu nog niets te betekenen maar als het daar niet koud is wordt het hier ook niet koud..
als je alle grote seizoensverwachtingen moet geloven wordt het een zachte en droge winter maar tot nu toe bewijzen de modellen zich nog niet en wijkt het weer af tot nu toe...

Voorlopig rond 8 graden overdag en soms een koudere nacht...heel wat beter dan een zuidwest 5-6 en 15 graden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan