Het weer op 31 december en 1 januari

Ben ik blij dat ik aansteeklonten en een stormaansteker heb. Probeer maar eens met een vuursteenaansteker je vuurwerk aan te steken met windkracht 6...

Dat ga ik niet eens proberen haha. Misschien wel een idee om nog wat meer aansteeklonten te halen. Die branden waarschijnlijk wat sneller op.

En als je veel cake's hebt is een Pyrotorch zoals van Broekhoff ze verkoopt of zoals Koopjegadget ze verkoopt ideaal.

Als het hard gaat waaien heb ik iig een creme brulee brander van de action, plus 2 extra gasbussen, en ook nog een mooie storm aansteker die ze daar ook verkochten, en ik heb 30 aansteeklonten besteld, hopelijk is dat genoeg om de dag mee rond te komen

Eigenlijk vrees ik toch het ergste met oud en nieuw, op de pluim is er een overduidelijk neerslag signaal en dan ook nog eens een stormachtige wind:sad:

Ik ben bang dat deze jaarwisseling verziekt gaat worden...

Yup, warmte is mooi te zien als je op 850hPa de Theta-E/-W structuren gaat contouren.
Maar wat ik me langzaam begin af te vragen is of het er inderdaad nog wel om gaat spannen. Al enkele runs blijft die kleddernatte jaarwisseling voor een groot deel van het land door de verschillende rekenbreinen gemodelleerd worden. Voor hen die in het zuidoosten en oosten wonen, jullie lijken er rond 00:00 met de grootste kans op even droog weer vandoor te gaan. Ik ben er als westerling absoluut niet gerust op...
Geef mij dan maar rustig hogedruk weer met nevel en mist.
Maar ik ben benieuwd naar hoe de modellen DE dag de komende periode gaan beschrijven, uiteraard net zo benieuwd naar jouw visie op het geheel later vandaag :D.

De pest is dat de neerslag een flink eind voor het koufront zit, want om middernacht ligt de frontale grond trog nog ruim NW van de wadden..run gisteren ec

Als het hard gaat waaien heb ik iig een creme brulee brander van de action, plus 2 extra gasbussen, en ook nog een mooie storm aansteker die ze daar ook verkochten, en ik heb 30 aansteeklonten besteld, hopelijk is dat genoeg om de dag mee rond te komen
Ja ik ga ook maar eens een stormaansteker halen. Lijkt me wel handig met al die wind.

ik word hier toch wel een beetje moe van, hoop dat we er in zuid-limburg goed vanaf komen.. vorig jaar ook alleen maar regen gehad gelukkig 's avonds toen wel droog

De weersverwachting in emmen is 0,7mm regen, maar er staat een plaatje met een wolk en regen? Bij mijn weten is 0,7mm heel weinig...

eerste kerstdag hadden ze bij mij veel wind en regen voorspelt in groningen. Overdag heb ik geen regen en harde wind gezien. Alleen in de avond begon het te regenen. Ik maak me nog niet te druk.

liever regen dan mist !
in de regen kan je gewoon doorstoken, partytentje erbij om af en toe even te schuilen.

komt helemaal goed !
laat je oud en nieuw niet verpesten door een beetje regen.
aan het weer kunnen we helaas niks veranderen, gewoon het beste van maken !
tevens zitten we nog 5 dagen voor oud en nieuw, er kan nog van alles gebeuren!

Gewoon bij harde wind een stormaansteker en vuurwerkgrip gebruiken.
Als het gaat regenen zal dit vast wel niet de hele dag zijn, ik maak me ook geen zorgen.

Back
Bovenaan