Het weer op 31 december en 1 januari

Nee, juist niet, het hele land heeft vrij veel wind...aan zee staat er met een beetje pech een stormachtige wind te blazen, 8 Bft. Als in de EPS op mijn werk kijk naar Den helder is er ee grote kans op 30 kts ofwel 7 Bft, Vlissingen 6 Bft maar die ligt met deze wind wat in de luwte van zuid Zeeland. Huidige ECMWF geeft nu een 8 op de kust, in de loop van de dag overal afnemend...is dit goed nieuws? Niet echt want de wind neemt af omdat er een golf over het land loopt met een flinke bak regen....timing is het toverwoord...

Kustprovincies zeker op een kracht 5/6?

Wat kan er met de regen gebeuren? Eerder over of juist een vertraging?

Ben bang dat als het inderdaad zo gaat als boven omschreven ik het meeste op de betere momenten de lucht in jaag. 1 voordeel is dat alle weigeraars meteen nat worden, scheelt weer vingertjes

Ah als het dan toch moet gaan regen laat het dan maar in de ochtend en overdags regen en dan zo een uur of 6 in de avond droog worden

De weersverwachting geeft voor elke dag een beetje regen aan, maar voor 31 december wel 13 milimeter...

Ik vind de weerberichten momenteel zeer wisselvallig, de ene dag veel en de andere dag een stuk minder neerslag..! Ik hou goede hoop en we houden het in de gaten..!

Ja laten we hopen dat we het een beetje droog houden! Gaan overdag met de melkbus aan de gang dus dat maakt dan nog niet zoveel uit maar s avonds met het grote werk moet t wel een beetje droog zijn hoop ik toch. Nou ja laten we maar positief blijven....

Het is alleen niet al te realistisch om positief te blijven. :mad:

Nieuwe GFS is nat voor de dag der dagen. In de ochtend regen in het noorden, elders zo af en toe wat regen of motregen de dag door. In de avond opnieuw regen op het passerende koufront, die rond middernacht juist midden over het land ligt en maar langzaam naar het oosten trekt....eens kijken wat ECMWF doet..

Wat weten we tot nu toe:
GEEN mist :D
VRIJ ZACHT MET 8-10 GRADEN :D
VRIJ VEEL WIND, 5-6 BFT BOVEN LAND :mad:
REGENKANS OVERDAG TOCH WEL 40-60%, IN DE AVOND TOENEMEND
70% :cry::cry:

Tot nu toe ligt ECMWF er niet veel anders bij, die had overdag nog meer regen in de run van vanochtend...

Piek neerslag juist in de late avond, zie de grafiek De Bilt met 6 uurs tijdvakken de 31e...neerslagkans..
epsq.jpg

Nieuwe ECMWF weer iets beter, die laat het front nu 's middags en in de vroege avond al over het land lopen...we houden het in de gaten...

Je zal maar flink ingekocht hebben met de kartonverkoop bij bijv. Valk dan zit je toch echt met geknepen billen de weerberichten te volgen:p

Back
Bovenaan