Het weer op 31 december en 1 januari

Deze verwachtingen zijn nou niet echt om vrolijk van te worden :(. Maar stel dat het om 22:00 uur met bakken de lucht uit komt vallen en 00:00 uur weer droog is, dan is de grond natuurlijk nat. Heeft dit enige gevolgen op bijv. je cakes die je op de grond zet? De onderkant word natuurlijk nat, maar maakt dat iets uit?
Laten we in ieder geval maar hopen dat de verwachtingen er (weer :P) naast zitten

Maak inprincipe niet uit. Tenzij je ze in een plas legt, maar dan is het een ander verhaal.

Zit namelijk altijd nog klei of steen ofzoiets onder te tube, en dat wordt niet zo snel nat door een beetje natte grond.

Je kunt altijd de onderkanten/bodems van de cakes even intapen met brede doorzichtige tape. Bij bv fluitbakken is dit zeker wel aan te raden.
Als het echt slecht weer is, en je hebt de tijd, dan kan dit nooit geen kwaad.

Ook deze ochtend is de voorspelling er niet beter op geworden, de wind word wel iets minder hevig dan aangegeven, nu lekker aan het werk en vanavond om 23.00 richting lopik. we hebben er zin aan :D

Bij mij bijgesteld naar 2-5 mm regen. Gaat nog net, dan zullen er heus wel droge momenten zijn, als het heel de dag regent valt er wel meer dan dat. Kleine geruststelling alvast. :) Kan het eigenlijk ook gebeuren boven windkracht 4 dat de siershots alle kanten op geblazen worden?

Ik werd net toch wel wat vrolijker wakker. Gister gaven ze nij mij 8mm op, terwijl ze nu 4mm opgeven. Vanaf vandaag kan je nu ook zien hoe dat verdeeld is over de dag.

S'ochtends bewolkt, s'middags wat motregen, s'avonds buien. Ik heb huer meer vrede mee dan het idee dat het heel de dag gaat regenen. Overigens windkracht 4, wat echt veel is maar gelukkig niet windkracht 7 zoals bij sommige hier.

Niets veranderlijker dan het weer, ik kijk er niet eens meer naar we zien het wel. Van te voren lopen stressen over het weer daar heb je alleen jezelf maar mee. Als je er vanuit gaat dat t *****weer word dan kan het alleen maar mee vallen.

Stressen, stressen? Arnootje heeft daar de oplossing voor. Een vuurwerkverbod en wiet uit de gemeentelijke wietkwekerij. Dan maar liever stressen en genieten van die rush :wink:

Maar welke site is het meest betrouwbaar?
Geen. Beter de pluimen en kaarten van diverse modellen in de gaten houden. Het is NIET te voorspellen precies hoelaat waar precies hoeveel mm water valt of wanneer waar hoe harde windstoot is. Algemene verwachtingen drie dagen vantevoren met nowcasting op de dag zelf zijn het enige dat enigszins betrouwbaar is.

Van het weerbericht van L1 (meteolimburg) wordt ik ook niet bepaald verdrietig:

Verdere vooruitzichten
Van zaterdag tot en met dinsdag 1 januari 2013 is het volgens Meteo Limburg aanhoudend wisselvallig en zacht weer. Erg grote regenhoeveelheden worden niet berekend. Zaterdag loopt de temperatuur na een zachte nacht op tot 12 graden en tijdens de daarop volgende dagen liggen de maxima rond 9 graden. Het waait elke dag matig tot vrij krachtig uit een richting tussen zuid en west.

En tja, de wind... Wat is hier eigenlijk het probleem van?

Probleem van wind is dat je pijlen alle kanten op zullen vliegen. Ook vind ik persoonlijk cakes met 'gouden regen' etc. een stuk minder mooi als alles verwaait als het ware.

Back
Bovenaan