Het weer op 31 december en 1 januari.

Zal wel loslopen 😉

Al moet ik wel zeggen dat Noord-Hollland ons "weertechnisch" vaak iets minder goed gezind is.
Woon zelf in regio Alkmaar, vaak een windje vanaf de zee.
Om deze reden vieren wij O&N de laatste jaren in het midden van het land. Regio Nijkerk.
Een windje van zee klinkt als zeewind en dat is een vrijwel zuiver zomers verschijnsel. In NW Nederland zijn er wel meer windrichting dan elders afkomstig van zee. ZW-W-NW-N-NO. Alle andere landsdelen hebben hier inderdaad minder last/hebben er minder geluk mee.

Ik check het hier dagelijks hoor, vermakelijk zat! Maarrrr is zo ver vooruit kijken niet complete onzin. Lees overal dat het na 3/4 dagen vooruit kijken al niet meer te doen is, zelfs niet in grote lijnen. Laat staan 2 weken haha...

In feite zal je ieder scenario wel kunnen valideren als je het zoekt, maar wat is nou de grootste kans, is er een model dat het hoogste percentage betrouwbaarheid heeft zo door de jaren heen?

Vorig jaar rond deze datum begon het ook te draaien van positieve kaarten naar slechte kaarten. Even gekeken vorig jaar rond deze datum begon bij ECMWF de wind ook toe te nemen.

Vorig jaar rond deze datum begon het ook te draaien van positieve kaarten naar slechte kaarten. Even gekeken vorig jaar begon bij ECMWF de wind ook toe te nemen.
Klopt idd. En 2 jaar geleden was iedereen t/m 24 december nog bang voor het M woord totdat de control runs als eerste een storm oppikten.

Over 11 dagen is het zo ver en we zitten ons nu al druk te maken om details....volgens mij word er continu gezegd door de mensen die er wat meer vanaf weten dat dat zinloos is😅

Back
Bovenaan