A.U.B. niet. Sneeuw dempt geluid enorm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
A.U.B. niet. Sneeuw dempt geluid enorm.
Je neemt de uitvoer (van EC?) te letterlijk in mijn optiek. Kijk eens naar de windmaxima die in de hele periode (31-12 t/m 01-01) worden berekend. Gezien het feit dat de timing van de trog(gen) nog niet vast staat loont het om ook de maxima buiten de stookperiode in ogenschouw te nemen, ook bij bijv GFS. Immers, een trog die nu tijdens de ochtend op de 31e staat ingetekend kan straks in werkelijkheid midden in de stookperiode terechtkomen."Veelal 2-6 Bft"? Leeuwarden en De Kooy (Den Helder) kennen in de avond 2% kans op 6 bft en 10-15% kans op 5 bft. Vlissingen, ook kust kent 4% kans op 5 bft wat gelijk is aan de kans op 1 bft. De kans op 4 bft is in Vlissinge maar 8-12 %, dat geldt ook voor Twente bijvoorbeeld.
Op basis hiervan ben ik oprecht verbaasd dat jij er "veelal 2 tot 6 bft van maakt". Is de gebaseerd op je vermoeden en waar is dat dan op gebaseerd. De kans meer dan een matige wind is zo goed als nul. Dat dit kan veranderen is een andere zaak, maar dat komt bij mij wel over op glazenbol kijken. Ik kan in elk geval geen enkele steun vinden voor een gerede kans op zelfs 5 bft. 10-15% is nog steeds nihil.
Ter vergelijking: het grootste deel van het land is de kans op een sneeuwdek groter dan de kans op 5 Bft. Dat noemen we toch ook niet als een gerede kans?
Neerslag ligt wel wat anders, kans op meer dan 1 mm neerslag over de hele dag (niet de laatste 6 uur) is ongeveer 50%. Daarvan valt 3,0-10 mm is maximaal 20%. Maar kans op echt significante neerslag (> 3 mm/6uur) is gering.
Ik ga stukDe podcast wordt tot nader bericht uitgesteld.
.

RUST, RUST??!! WE ZIJN ALLEMAAL SUPER RUSTAAHHHGGG, ZIE JE DAT NIET DAN!Ik zie vooralsnog geen hele gekke zaken geen heftige windverschijnselen, stortregens of extreme mist of andere weersomstandigheden.
Als de termijn binnen de 180 uur komt worden de details duidelijker en komt er meer zinnigheid in de voorspellingen.
dus gewoon nog even geduld en rust in de tent bewaren over 1 a 2 dagen wordt het duidelijker.

Nee hoor dan ben je niet de enige. Het zal maar hard of niet hard regenen de 31e.. ik moet er niet aan denken. Vuurwerk afsteken in de regen.. ik zal het nog geen minuut volhouden denk ik.Ben ik de enige die liever wat wind heb dan regen of mist?
RUST, RUST??!! WE ZIJN ALLEMAAL SUPER RUSTAAHHHGGG, ZIE JE DAT NIET DAN!
Zonder gekheid, zelfs binnen 180u kan er nog een hoop schuiven. Wordt een interessante tijd de komende dagen.
jazeker 180 uur is nog steeds behoorlijke termijn.

We kunnen wel een boxring afhuren dat is ook helemaal hip tegenwoordigDe podcast wordt tot nader bericht uitgesteld.
"Je neemt de uitvoer (van EC?) te letterlijk in mijn optiek. Kijk eens naar de windmaxima die in de hele periode (31-12 t/m 01-01) worden berekend. Gezien het feit dat de timing van de trog(gen) nog niet vast staat loont het om ook de maxima buiten de stookperiode in ogenschouw te nemen, ook bij bijv GFS. Immers, een trog die nu tijdens de ochtend op de 31e staat ingetekend kan straks in werkelijkheid midden in de stookperiode terechtkomen.
De afgelopen runs hebben zeer regelmatig maxima tot ~5-6 Bft op de kust laten zien tijdens de passage van verschillende troggen waarbij de timing telkens anders was. Landinwaarts bljift het in veel gevallen relatief rustig. Vandaar de 2-6 Bft marge, van diep landinwaarts tot op het strand. Dat is immers wat de uitvoer laat zien, waarbij de kans op de maxima uiteraard kleiner wordt naarmate je dieper landinwaarts komt.
Hetzelfd geldt voor de Td en mistverwachting. In polaire lucht zien we 's nachts geregeld T≈Td, zonder de vorming van mist puur als gevolg van de eigenschappen van de luchtsoort (schoon, weinig condensatiekernen). Als je dan letterlijk de T en Td uitvoer over elkaar legt zou je inderdaad uitkomen op de vorming van mist terwijl dat in werkelijkheid niet het geval is. Vandaar dat ik door de uitvoer heen probeer te kijken.
Maar het weerkaatst wel de kleuren van een Scala 100A in alle richtingen en diffuus.A.U.B. niet. Sneeuw dempt geluid enorm.
Maar het weerkaatst wel de kleuren van een Scala 100A in alle richtingen en diffuus.