Het weer op 31 december en 1 januari.

Jongens dit topic is elk jaar weer vermakelijk, maar nu volgen er zóveel updates in zonne korte tijd dat het niet meer bij te benen is joh! Ff wat opsparen voordat we elkaar de grond in gaan boren of blij gaan maken met weer een andere voorspelling.

Bij voorbaat dank!

- alle popcornvreters die dit topic vooral voor de drama volgen 😂

Ik ben zeer kritisch op ChatGTP.....de redenen zijn talloos. ChatGtP voegt ook in het door jouw genoemde geval maar een ding echt consequent toe: CO2 aan de atmosfeer. Mensen gebruiken het te pas en te onpas voor onzinnige zaken als het vervangen van een weerkundige, als vervanger van een nieuwslezer. Als een vervanger van mensen....en dat is het tweede heel heikele punt. Gesteld dat dit bedrijven massaal doen, dan krijgen we werkeloosheid zonder dat we nagedacht hebben hoe we met dit probleem goed om kunnen gaan. We doen maar een dotje.
En dan zijn er serieuze wetenschappers op dit gebied die een gevaar zien in AI in de zin dat dit een eigen wil kan krijgen en de mensheid kan uitroeien. Ik heb er zelf te weinig over gelezen, maar wat ik las is wel afkomstig van mensen die AI zeer goed kennen. Ook dit risico slaan we vaak achteloos in de wind. Er is helemaal geen gouvernance. Dit achteloze omgaan met drastische vernieuwingen die wereldwijd zijn en alomvattend wordt nog eens onze ondergang.

Dus voor mij o.a. om het bovenstaande vrijwel geen gebruik ChatGtP.
Ik weet niet of je beroepsmatig metrologie uitoefent maar het is zeker dat AI in de toekomst een steeds grotere rol gaat spelen in weersverwachtingen, en op sommige punten zelfs beter wordt dan de klassieke weerman. Dat komt omdat AI enorme hoeveelheden weerdata tegelijk kan verwerken, patronen snel herkent en nooit moe wordt. Vooral bij korte termijnverwachtingen en rustige weersituaties kan AI nu al minstens zo goed presteren.

Dat betekent echter niet dat de weerman volledig verdwijnt. Een weersverwachting gaat niet alleen over cijfers, maar ook over uitleg, onzekerheid en gevolgen. Wat betekent dit weer voor verkeer, evenementen of veiligheid? En hoe leg je dat begrijpelijk uit aan het publiek? Dat zijn zaken waar menselijke ervaring en communicatie nog steeds belangrijk zijn.

Waarschijnlijk verschuift de rol: AI doet steeds meer rekenwerk en analyse, terwijl de weerman zich meer richt op duiding, keuzes maken en uitleggen wat echt relevant is.

Kortom: AI gaat een groot deel van het werk overnemen en zal op sommige onderdelen beter worden dan de weerman, maar de weerman verdwijnt niet, de rol verandert.

Afijn, we dwalen af van het topic, maar als je het niet erg vind zal ik de dagelijkse voorspelling van ChatGPT hier blijven posten. Kunnen we achteraf terugkijken wie het bij hier het rechte eind had 😉

• Like
Waarderingen: Blup
Jongens dit topic is elk jaar weer vermakelijk, maar nu volgen er zóveel updates in zonne korte tijd dat het niet meer bij te benen is joh! Ff wat opsparen voordat we elkaar de grond in gaan boren of blij gaan maken met weer een andere voorspelling.

Bij voorbaat dank!

- alle popcornvreters die dit topic vooral voor de drama volgen 😂
Ik (ChatGPT) hou het bij 1 voorspelling ‘‘s ochtends vroeg 😁

Het kan vriezen of dooien, maar als je op je muil gaat zijn ze vergeten te strooien!

Laten we de 31e maar kijken wat t weer doet, je verandert er toch niks aan en om je er nu al druk over te maken 🤣, zonde van de tijd!!

Vink mij maar af, ik ga hier geen updates meer tussen posten kippenhok.

Is elk jaar wel raak toch? Vorig jaar 150 pagina's....gaan we niet halen zo. Ik kijk persoonlijk ook wel uit naar je verwachtingen voor de kortere termijn. Veel kaarten, goede bespreking etc....Echt een toevoeging hier!

Het zal allemaal best, maar een weerbericht van chatGPT is voor mij niks waard dus die skip ik toch echt....

Doe mij maar gewoon een lekker ouderwets geschreven verhaal waar kennis en kunde tot uiting komt ipv een door een computer bedacht verhaaltje...

Dat zou erg spijtig zijn, voor de mensen die wat minder kibbelen zijn de info vanuit o.a. jou erg waardevol. Dus zie ze hopelijk nog tegemoet.

Wordt er veel gekibbeld? Ik weet niet waar je op doelt precies, maar een forum is er toch ook om het wel eens wat minder een met elkaar te zijn. Zonder het lang door te voeren. Ik ben op andere fora echt wat anders gewend...het is hier echt heel vredig vind ik.

Wordt er veel gekibbeld? Ik weet niet waar je op doelt precies, maar een forum is er toch ook om het wel eens wat minder een met elkaar te zijn. Zonder het lang door te voeren. Ik ben op andere fora echt wat anders gewend...het is hier echt heel vredig vind ik.
Ik vermoed dat het 'gekibbel' anders wordt geïnterpreteerd dan waar ik op doel. Uiteraard mogen mensen het oneens met elkaar zijn, daarvoor is een fora o.a.. Dat is iets anders dan het over totaal andere zaken hebben in een topic die voor het weer zijn bedoeld.

Probleem met al die rottige meteorologen en weeramateurs is dat ze allemaal zo lekker autistisch zijn 🤣. Gooi er een fascinatie voor vuurwerk overheen en zet ze in een groep vuurwerkiefhebbers. Et voila, we hebben een oneindig theekransje gecreëerd.

Zonder gekheid. Beetje discussie is toch prima. We willen allemaal zekerheid, maar daar moeten we nog even op wachten. Tot die tijd keuvelen we gewoon verder. Zie het probleem niet zo.

Back
Bovenaan