Het weer op 31 december en 1 januari.

Hmm. Laatste ECWMF en GFS zitten meer in lijn dat de wind aantrekt richting de jaarwisseling en de kustgebieden tussen windkracht 4 en 5 zitten en binnenland tussen 3 en 4.

Maar zal wel aan mijn beperkte kennis liggen :p

Nee. Gemiddeld zit GFS 0,5m/s lager dan ECWMF en dat betekent eigenlijk overal in de 2 Bft schaal. In geen enkele regio geeft dat model >20% kans op 4 Bft of meer.
Je hebt het over de operationele runs. GFS oper zit echt bovenin het ensemble, boven het gemiddelde maar dan nog net 4 Bft in regio NW, 5 Bft nipt op de Wadden. Elders 3 Bft. ECMWF gaat ook in de oper voor 3 Bft op de Wadden en 2 Bft elders.
Dus ik zie het niet terug, wel iets in het noordwesten in GFS en alleen in de opertionele run. Maar kan het mis hebben hoor. Waar zag je dit?

Het gaat nog steeds de goede kant op.
Wat mist betreft...ik.zat vandaag de compilatie van Pyroblom van 2019/2020 te kijken.
Toen ook mistig,maar wat komt het vuurwerk dan toch mooi tot z'n recht zeg.
Ik weet potdicht willen we ook niet,maar liever wat mist dan die harde klote wind.

Nee. Gemiddeld zit GFS 0,5m/s lager dan ECWMF en dat betekent eigenlijk overal in de 2 Bft schaal. In geen enkele regio geeft dat model >20% kans op 4 Bft of meer.
Je hebt het over de operationele runs. GFS oper zit echt bovenin het ensemble, boven het gemiddelde maar dan nog net 4 Bft in regio NW, 5 Bft nipt op de Wadden. Elders 3 Bft. ECMWF gaat ook in de oper voor 3 Bft op de Wadden en 2 Bft elders.
Dus ik zie het niet terug, wel iets in het noordwesten in GFS en alleen in de opertionele run. Maar kan het mis hebben hoor. Waar zag je dit?
Beide laatste runs van ECMWF en GFS op windy op 31 december om 23:00. Ik heb geen flauw idee of het de operationele run is (waarschijnlijk wel?!).

Het gaat nog steeds de goede kant op.
Wat mist betreft...ik.zat vandaag de compilatie van Pyroblom van 2019/2020 te kijken.
Toen ook mistig,maar wat komt het vuurwerk dan toch mooi tot z'n recht zeg.
Ik weet potdicht willen we ook niet,maar liever wat mist dan die harde klote wind.
Het probleem bij mist met vuurwerk het is alles of niks, wanneer het eenmaal mistig is en er wordt vuurwerk afgestoken zoals dat gebeurt op o&n dan zit het binnen de kortste keren pot dicht. Dan vind ik er echt geen hol meer aan, een deel van het genieten is zoals iemand hierboven zei, het xien van andermans vuurwerk...

Oeii, dan heb ik persoonlijk nog liever harde wind dan mist.. Naast dat je je eigen vuurwerk door de rook soms gewoon niet meer ziet, is het ook een totale dooddoener qua sfeer om in de omgeving geen ander vuurwerk meer te zien.

Het probleem bij mist met vuurwerk het is alles of niks, wanneer het eenmaal mistig is en er wordt vuurwerk afgestoken zoals dat gebeurt op o&n dan zit het binnen de kortste keren pot dicht. Dan vind ik er echt geen hol meer aan, een deel van het genieten is zoals iemand hierboven zei, het xien van andermans vuurwerk...

Het spannende van mist is,het kan ook weer wegtrekken en opklaren.
Kan me ook nog zo'n jaarwisseling herinneren.
Rond een uur of 4 smiddags kwam de mist binnen rollen,en savonds rond 20.00 uur was het ineens weer kraakhelder.

Het spannende van mist is,het kan ook weer wegtrekken en opklaren.
Kan me ook nog zo'n jaarwisseling herinneren.
Rond een uur of 4 smiddags kwam de mist binnen rollen,en savonds rond 20.00 uur was het ineens weer kraakhelder.
Klopt inderdaad, kan me dat jaar goed herinneren. Overdag de hele dag mistig en grau, in de avond klaarde het helemaal op!
Eerlijk we gaan het zien, heb een zoontje van 5 die ondertussen net zo gek is als zijn vader. Overdag lekker met hem stoken in de avond zien we het wel. Mocht het te erg worden bewaar ik alles tot volgendjaar. Maar ik blijf positief! We gaan lekker knallen dit jaar!

Back
Bovenaan