Het weer op 31 december en 1 januari.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Want ik woon aan de kust, met vooralsnog windkracht 4. Maarja, als het overal in de buurt mistig is, dan kan het wel waaien, maar dan komt er telkens nieuwe mist van de buren 😅😂
Nee. Het hangt een beetje van de reden van de mist af. Maar is het stralingsmist dan is de oorzaak sterke afkoeling vanaf de grond bij weinig wind. Neemt de wind toe, dan zal de wat warmere en drogere lucht boven de mist zich mengen met de vochtig koude en zo de mist oplossen. Met 3 a 4 Bft is dit redelijk tot goed mogelijk.

Nee. Het hangt een beetje van de reden van de mist af. Maar is het stralingsmist dan is de oorzaak sterke afkoeling vanaf de grond bij weinig wind. Neemt de wind toe, dan zal de wat warmere en drogere lucht boven de mist zich mengen met de vochtig koude en zo de mist oplossen. Met 3 a 4 Bft is dit redelijk tot goed mogelijk.
Ah duidelijk, dan maar daar op hopen! Thanks!

De aanwezigheid van het hoog/rug is belangrijk voor de condities tijdens de jaarwisseling. De kans op een windsnelheid van 2 Bft of lager is momenteel ca. 50%. In combinatie met een aanvoer van vrij vochtige lucht (grote kans op dauwpunten boven nul) is er kans op zeer dichte (vuurwerk)mist, mocht het daarbij ook nog eens opklaren.
KNMI guidance meerdaagse
Kans op zwakke wind is wat afgenomen ten opzichte van eerder.

Een milimetertje neerslag word ik echt niet heel bang van. Zolang de wind dan maar niet te hard gaat blazen, dan zetten we lekker een partytent neer.

Back
Bovenaan