Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Als deze scenario uit komt worden we in alle gaten genomen
Zei ik ook tegen de vrouw gisteren als ik straks klaar ben bij jou , kan morgen zelfs Carglass het sterretje niet meer fixxen![]()
Even een bericht van mijn kant.
De aanhoudende discussie over een weerapp of apps begint enigszins af te leiden van de inhoud. Vervolgens verschijnen er opnieuw een aantal reactieve bijdragen in de trant van oproepen tot rust en persoonlijke observaties, waarmee de inhoudelijke updates feitelijk weer naar de achtergrond verdwijnen. Dergelijke bijdragen blijven veelal beperkt tot geroeptoeter en voegen inhoudelijk weinig toe. In dat geval lijkt het zinvoller om simpelweg af te wachten en de inhoudelijke updates hun werk te laten doen.
Ik acht het niet nodig om hier enige vorm van zelfverheffing aan toe te passen. Voor Jorghino, David en Dabombe kan ik niet spreken, maar vaststaat dat wij onze updates met zorg en met een aanzienlijke tijdsinvestering samenstellen. Het blijft desondanks opmerkelijk dat er verwachtingen blijven circuleren die zijn gebaseerd op één enkel weermodel. Dat een dergelijk model incidenteel correct kan uitpakken, staat buiten kijf, al betreft dit doorgaans een zeer beperkte kans.
De meest recente update is opgesteld op basis van vijf afzonderlijke modellen, waarbij tevens de volledige ensembles van ECMWF en GFS zijn meegenomen. Vanuit methodologisch oogpunt lijkt het mij evident welke benadering in de basis een hogere mate van betrouwbaarheid biedt.
Tatanka
Ik zeg het wel. Alleen Daaf (ik kon even geen flauw naamgrapje bedenken), DaTransBomber, Hakuna Matatanka en Jorge Fireworks hebben verstand van zaken. De rest moet lezen, gezien het enorm hoge niveau van onze schrijfsels heel erg lang nadenken en daarna klappen zoals in de goede oude tijden van Stalin. Dat ik dit hier moet schrijven is al heel triest. Dus wij knallen nu, jullie luisteren en mogen vanwege die gore communisten van o.a. het Communistisch Democratisch Appel (keken hun naam af van de DDR denk ik) nog een keertje op oudjaar knallen. Startschot is om 18.00 uur zorg dat je precies om 02.00 uur de finish bereikt!
Na 02.00 uur verwacht ik namelijk enorme buien van het huilerige type onder diverse deelnamers. Deelnemen zal het namelijk nooit meer worden.

Even een bericht van mijn kant.
De aanhoudende discussie over een weerapp of apps begint enigszins af te leiden van de inhoud. Vervolgens verschijnen er opnieuw een aantal reactieve bijdragen in de trant van oproepen tot rust en persoonlijke observaties, waarmee de inhoudelijke updates feitelijk weer naar de achtergrond verdwijnen. Dergelijke bijdragen blijven veelal beperkt tot geroeptoeter en voegen inhoudelijk weinig toe. In dat geval lijkt het zinvoller om simpelweg af te wachten en de inhoudelijke updates hun werk te laten doen.
Ik acht het niet nodig om hier enige vorm van zelfverheffing aan toe te passen. Voor Jorghino, David en Dabombe kan ik niet spreken, maar vaststaat dat wij onze updates met zorg en met een aanzienlijke tijdsinvestering samenstellen. Het blijft desondanks opmerkelijk dat er verwachtingen blijven circuleren die zijn gebaseerd op één enkel weermodel. Dat een dergelijk model incidenteel correct kan uitpakken, staat buiten kijf, al betreft dit doorgaans een zeer beperkte kans.
De meest recente update is opgesteld op basis van vijf afzonderlijke modellen, waarbij tevens de volledige ensembles van ECMWF en GFS zijn meegenomen. Vanuit methodologisch oogpunt lijkt het mij evident welke benadering in de basis een hogere mate van betrouwbaarheid biedt.
Tatanka
Dank, vind mezelf inderdaad erg kundig, echter niet op het gebied van weersvoorspellingen - dus ik zal me verder focussen op het ontleden van alle hoogwaardige posts.
Jullie bijdrage wordt overigens gewaardeerd, net als alle reacties daarop. DIt blijft toch altijd wel het ultieme kruitstress topic![]()

Als ik de kaarten en updates hier goed lees wijst niks erop dat die storing eerder gaat komen.Hopelijk gaat die storing op 1 januari niet eerder vallen. Want anders gaat het wel net als vorig jaar hier worden ben ik bang. Zitten er tot nu toe precies tussen in.
Maar blijft bijzonder dat precies rond de 31ste en 1 jan er weer storingen plaatsvinden en nu heel de week gewoon prima.
Hopelijk gaat die storing op 1 januari niet eerder vallen. Want anders gaat het wel net als vorig jaar hier worden ben ik bang. Zitten er tot nu toe precies tussen in.
Maar blijft bijzonder dat precies rond de 31ste en 1 jan er weer storingen plaatsvinden en nu heel de week gewoon prima.
Vooral wij in de kustgebieden weer, wilde dit jaar echt de immortal eens gaan stoken, mag helaas niet zo zijn, pleuris kut windWe worden weer van achter genomen.
De neerslag geloof ik wel. Maak ik me niet zo druk om. Maar die tyfus wind weer en dat ook echt op de dag der dagen weer toeneemt.Het bijzondere is zelfs dat het gewoon de hele maand december al verdomd goed weer is geweest.
idd bft 4/5 in noorden steeds..De neerslag geloof ik wel. Maak ik me niet zo druk om. Maar die tyfus wind weer en dat ook echt op de dag der dagen weer toeneemt.
En heel eerlijk (ik weet dat we het hier bijna niet meer mogen zeggen) maar alle weersites geven toch 4/5 bft op voor Friesland (Noord).
Hier in Drenthe niet hoorHet bijzondere is zelfs dat het gewoon de hele maand december al verdomd goed weer is geweest.

Schaapjes gedrag.Waarom blijven mensen naar Buienradar kijken als we een paar gediplomeerde meteorologen in dit topic hebben?
Wat ik zie is dit vooral ochtend tot einde middag daarna neemt het af naar 3 en verder in de nacht loopt het weer op, dus ziet er eigenlijk best prima uit.idd bft 4/5 in noorden steeds..