Het weer op 31 december en 1 januari.

Interessant detail voor velen....als je bij zo'n weer site een windkracht 4 ziet staan,betekent dit het dag maximum.
Ga je per uur kijken ziet het er allemaal een stuk gezelliger uit zoals wind afnemend vanaf 16.00 uur tot windkracht 1 om 0.00 uur.

De reacties van Tatanka,Jorghino,Dabombe en Davidh (en anderen) worden door mij ook zeer gewaardeerd en daar lees ik allemaal vrij positieve dingen gelukkig,dus we gaan er een feestje van maken🥳🥳

Hierbij ter aanvulling van de run van 00z ECMWF kansberekening gebaseerd op het gehele ensemble. Dit zijn 2 kaarten kans op 0.1mm tot 1mm in een 6 uurs tijdvak en de 2e kaart is voor 1mm of meer neerslag.

Eerste 2 kaarten zijn voor het tijdvak 1700 uur tot 0100 uur en en volgende 2 vanaf 0100 uur.

xx_model-en-311-0_modez_2025122700_114_527_785.png

xx_model-en-311-0_modez_2025122700_114_527_787.png

xx_model-en-311-0_modez_2025122700_120_527_785.png

xx_model-en-311-0_modez_2025122700_120_527_787.png

De kans op neerslag lokaal is zeker mogelijk, ook GFS, Icon, Ukmo komen met deze signalen maar deze modellen hebben niet deze bovenstaande kansberekeningen als visueel kaartje. (Uiteraard wel in pluimen uit te lezen)

Laatst bewerkt:
Ik begin me serieus af te vragen of mensen wel begrijpend kunnen lezen. Er zitten hier meerdere (met alle respect heren jorginho, tatanka en davidh) meteo gekken. Welke stuk voor stuk een beeld scheppen van wat de vooruitzichten zij. Maar iemand gooot een voorspelling van een weerapp, die zoals vanuit de meteogekken werd benoemd vaak alleen opers gebruiken, en iedereen is weer in rep en roer. Gewoon lezen en kalm an....
Ik zal maar niks meer posten dan als het zo veel emoties oproept bij iedereen :d

Ik zal maar niks meer posten dan als het zo veel emoties oproept bij iedereen :d
Niemand zegt dat je niet kan posten😉. Wat imho wordt bedoeld is dat er niet meteen in de stress moet worden geschoten en dat de “gewone”. Weer apps niet nauwkeurig zijn en compleet computer gegenereerd. Dit zorgt voor fouten in hun voorspellingen.

De weer(amateur) mannen of vrouwen gebruiken niet een app maar meerdere modellen van diverse weerbureaus en instanties zoals GFS (Amerikaans), ECMWF (Europees), ICON (Duits) en UKMO (Brits). En zo zijn er nog meerdere.
Door het gebruik van diverse modellen kom je tot een beter resultaat en betere kansverwachting en voorspelling.

Ochtend is nattig, maar avond qua vocht prima behalve misschien nog wat miezer. Wind zakt juist onderuit in de avond, om een paar uur na twaalven weer aan te trekken. Perfecte timing. Al kan luchtvochtigheid plus wegvallen wind voor mist gaan zorgen....of dat leuke mist of killerfog met 5m zicht zoals 2019...ik denk toch dat eerste, komt wel goed.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan