Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb geen verstand van het weer maar als ik het goed heb is het een goed vooruitzicht dat er een blokkerend hogedruk boven engeland komt. Die iniedergeval warme regenlucht tegen houdt is mij ooit verteld. Als het fout is hoor ik het graag

Ik ben ook verre van een expert haha, maar ik denk dat je gelijk hebt inderdaad, in ieder geval qua regen. Qua wind(snelheid) haal ik er niet echt iets zinnigs uit.

Wat ik uit de video haal is dat er rond het einde meer invloed van het hoge druk hebben en dat is fijn voor ons.

Ja vooruitzicht ziet er niet slecht uit. Hoe de hogedruk invloeden precies te liggen komen gaan een grote rol spelen in het weerbeeld rond kerst en oud en nieuw maar er zijn zeker scenarios waarin wind en regen ver van ons blijven

Ja vooruitzicht ziet er niet slecht uit. Hoe de hogedruk invloeden precies te liggen komen gaan een grote rol spelen in het weerbeeld rond kerst en oud en nieuw maar er zijn zeker scenarios waarin wind en regen ver van ons blijven
Jij maakt mijn dag!

Vorig jaar, zuchttttt. In de aanloop (2 weken vooraf) waren de voorspellingen prachtig. Langzaam kwam er wat onheilspellend weer in zicht. Overdag op 31 december, grauw, grijs en miezer. Het werd erger en erger, met als resultaat een enorme hoosbui die om 23,45 begon tot bijna 00.30. Straten zeiknat, wind. Daarna nog wel kunnen stoken, maar man man man, wat een drama weer. LOCATIE: Dorst Brabant.

Vorig jaar, zuchttttt. In de aanloop (2 weken vooraf) waren de voorspellingen prachtig. Langzaam kwam er wat onheilspellend weer in zicht. Overdag op 31 december, grauw, grijs en miezer. Het werd erger en erger, met als resultaat een enorme hoosbui die om 23,45 begon tot bijna 00.30. Straten zeiknat, wind. Daarna nog wel kunnen stoken, maar man man man, wat een drama weer. LOCATIE: Dorst Brabant.
Ok. Dan hebben we in Breda nog mazzel gehad dus. Heel klein beetje miezer maar wel dikke windkracht 4

Windy is pas betrouwbaar binnen een paar dagen van te voren, nu is het meer kijken wat de drukgebieden gaan doen. Het weer op bijvoorbeeld de nos kan ook niet meer dan 4 dagen vooruit kijken om een precies beeld te hebben van het weer. En zelfs dan is het nog niet helemaal zeker.

Tot nu toe zie ik elke zwakke hoge druk gebieden weer glad gestreken worden in een WC beeld met de verse modellen.

Dat is heel wisselend. De ene run wel de andere run niet. De nieuwste EC komt met een stevige AO blokkade die zich uitbouwt tot een eurohoog

Dat is heel wisselend. De ene run wel de andere run niet. De nieuwste EC komt met een stevige AO blokkade die zich uitbouwt tot een eurohoog
Ja de vergezichten zijn zo wisselend dat ik er steeds minder naar kijk. Ik kijk nu naar trend en die is dat elke winters scenario en blockade weer verdwijnt en tam gemaakt wordt naarmate ze dichterbij komen.

Dus die ideale scenarios blijven niet doorzetten helaas. Moeder natuur is ons aan het plagen met sprankeltjes hoop hier en daar om ze last minute weer weg te wuiven.

Even alles samenvatten in simpele bewoordingen na alle termen hierboven die maar weinig snappen….grote kans op wisselvallig weer..kleinere kans op hogedrukweer met bij ons rust en grijs weer…
Dus met andere woorden, op dit moment meer kans op het zelfde weer type als afgelopen 2 jaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan