Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afgelopen jaar viel nog wel mee droog en een matige wind. Ten opzichte van het jaar daarvoor was het een stuk beter.
Hier in Drenthe ook redelijk op een paar buien na. Ik vind dat we nu wel een keer recht hebben op het perfecte stookweer en wel de hele dag😂

De cluster berekening laten nog geen duiding zien voor de rond 27ste in iedergeval, het kan nog teveel kanten uit en nog geen enkel scenario heeft genoeg ondersteunende berekeningen.

De cluster berekeningen zijn vaak de eerste indicaties van welke smaken we uit kunnen kiezen en vaak geven ze al enige duiding op lange termijn echter is het nu echt een clusterfuck aan opties.

Laatst bewerkt:
Dit zegt het KNMI nu over de ontwikkelingen t/m 26 december: Grote (70%) kans op wisselvallig weer. De temperatuur ligt eerst meestal boven, later rond het langjarig gemiddelde waarbij de onzekerheid toeneemt.

Kortom, het ken vriezen het ken dooien. Het duurt nog wel een goeie anderhalve tot twee weken voor er enige mate van zekerheid in gaat komen. Tot die tijd niet jezelf gek maken met Buienradar, maar geniet van de voorpret!!

Even wat technisch voor de kenners onder ons. Het lijkt er naar dat de laatste weerkaarten sterk beïnvloed zijn door de MJO projectie. Vanochtend met de 00z suite waren er wat mindere kaarten rond de kerstperiode omtrend winterkansen. Dat ging samen met een MJO index forecast die opeens omsloeg naar een fase 4 rond die periode. Nu met de 6z run is deze teruggeslagen naar een fase 6 en de opper berekeningen komen gelijk terug met een noordelijke stroming met kerst. Ik denk dat we een goed idee gaan krijgen van het weerbeeld op het moment dat de MJO fase een beetje duidelijk wordt.

Kortom, het ken vriezen het ken dooien…
Ja, en als je op je bek gaat ben je te laat met strooien :d

Wat ik er allemaal uit opmaak is stabiel weer nog ver weg en lopen de mogelijkheden uiteen. Het zal dan dus op timing aankomen. Valt die ene mooie dag nu net wel goed of net niet.

Komende tijd zal er vast steeds meer duidelijk worden en ik volg de updates van onze weermannen dan ook met interesse. Moet zeggen dat ik nu ook zelf elke dag diverse sites met pluimen en kaarten afstruin. Samen met de updates hier begin ik er steeds meer van te begrijpen. Ookal is het nog maar ‘iets’.

Ik vind dit altijd een mooie spannend topic. We schrijven vandaag 12 december en er is alweer genoeg spanning bij de gemiddelde liefhebber. Benieuwd wanneer wij de 100 pagina’s passeren

Ik vind dit altijd een mooie spannend topic. We schrijven vandaag 12 december en er is alweer genoeg spanning bij de gemiddelde liefhebber. Benieuwd wanneer wij de 100 pagina’s passeren
Ik hoop juist dat we dat dit jaar helemaal niet gaan redden.
Of wel maar dan met alleen maar positieve berichten.

Het weer de laatste dagen is inderdaad prima, lekker koud en veelal droog op wellicht wat miezer na. Als dat het enige is, teken ik er direct voor. Echt weer om lekker bij de vuurkorf te staan!

Zoals vanavond bij de demo van kuiper is echt om te smullen. Beetje wind, wat kouder maar perfect voor het vuurwerk.

Zoals vanavond bij de demo van kuiper is echt om te smullen. Beetje wind, wat kouder maar perfect voor het vuurwerk.
Dit weer bij de demo was een perfecte sample voor oud&nieuw :yes:Fantastisch!
Koud, droog, geen mist, net genoeg wind om de rook weg te blazen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan