Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je inderdaad niet oplet en wat basic feiten aanleert dan kom je inderdaad op dit soort conclusies.

Maargoed iedereen is vrij om als een struisvogel met de kop in het zand te leven. Scheelt een hoop stress waarschijnlijk. Sommige mensen zoeken die veiligheid op in religie en anderen weer door feiten te negeren.

Back ontopic.

ECMFW (Europees model) geeft ondertussen ook een optie aan voor de 25ste met winterse buien.

Bekijk bijlage 1804573

Bekijk bijlage 1804574

Of deze run overeind blijft met een NW wind en of het echt een wit deklaag zal zijn of wat zeer natte sneeuw zal de komende dagen moeten gaan uitwijzen naarmate er meer runs worden gedaan die naar dit model trekken.
Interessant genoeg komt de GFS 00z run met een soortgelijk scenario. Toch wel bijzonder voor deze afstand. Moet natuurlijk met een behoorlijke korrel zout genomen worden.
1733899498761.png

Ben toch wel benieuwd of dit door invloeden van de MJO fase 6 komt dat beide modellen opeens zo'n setting pakken. Mocht dit blijven staan dan zou dat toch wel geweldig zijn

Snap weinig van de kaarten,maar ik houd nu al enige tijd accuweather in de gaten,en de windkracht op de 31ste word telkens minder.
Dit was vorig jaar rond deze tijd al wel anders.

Het enigste wat ik aan "de discussie" wil toevoegen, is dat het klopt dat mensen individueel niks kunnen veranderen aan t weer,
En dat is wellicht maar goed ook,anders had het bij je buren wellicht continue gesneeuwd en gevroren en wit geweest,en had de andere buur wellicht hele jaar door met 24 graden in een korte broek gezeten onder de zon.
😂 🤔;)
Verder moeten we gewoon maar zien wat we krijgen toegespeeld :confused:

Het stomme is, ik maak mij er niet druk om en toch wil ik het allemaal precies weten haha. Nou vind ik het weer ook gewoon interessant.

Het weer van de afgelopen dagen is wel echt perfect moet ik zeggen, laten we hopen dat dat een beetje doortrekt.

Ik ga nog niet te veel zeggen omdat het wel ver verwijderd is maar de afgelopen twee dagen zie ik steeds gunstige situaties terugkomen vanaf ongeveer de 20e voor winterweer. Neem het met een korrel zout. Dit kan nog helemaal veranderen, maar wel een veel beter signaal dan bijvoorbeeld 5 dagen geleden.:kerst:

Voorlopig zie ik alleen maar een doorgaande stroom van depressies op de weerkaart voor de langere termijn met soms wat tegengas van een midden Europa hoog… best een grote kans op wisselvalligheid met depressieweer…

Ik ga me niet druk maken, tenminste niet nu. We moeten nog twee weken. Aangezien de voorspellingen een week voor de dag een beetje een redelijke indicatie kunnen geven en een dag of drie een redelijke voorspelling heeft je nu druk maken helemaal geen zin. Maar zeker een leuke topic voor de laatste week.

Zie ik daar weer een storm aankomen de 27 ste, verder geen verstand van maar vind het leuk om te kijken..

Bijlagen

• overview_20241212_00_384.jpg
    overview_20241212_00_384.jpg
    287,7 KB · Weergaven: 55
Vorig jaar kwam ongeveer rond deze tijd de eerste stormperikelen in de kaarten en begon het hier onrustig te worden..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan