Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, dit topic gaat weer voor zoveel stress en chaos zorgen. Vind het echt een van de mooiste topics hier. Hopelijk zijn de weergoden ons allemaal goed gezind dit jaar.

We zijn weer 15 dagen verder sinds mijn laatste post:

We zitten nou veel onder hoge druk invloeden. En dat houd ook nog wel even aan tot medio november. Vrij rustig najaarsweer, met soms veel ruimte voor de zon, maar ook mistkansen, in de nachten al sporadisch een lichte nachtvorst. Er kan eens een dag motregen bijzitten zoals paar dagen terug. Dit is een patroon wat qua verwachtingen tamelijk makkelijk is.

cfs-0-1398.png
Momenteel het weerbeeld rond oud en nieuw, iets wat eigenlijks al over een periode van 2 maanden meest de boventoon heeft. Sporadisch zat er eens een onstuimige trend in (te verwaarlozen). Mocht je richting dit patroon gaan praat je over lichte vorst in binnenland tot matige vorst oostelijke helften kleine kans op een ijsdag (oosten) en net boven nul. Eventuele neerslag is winters van karakter, maar nihil. Niet al te veel wind, net genoeg voor eventuele mist niet te doen ontstaan die kans is sowieso klein omdat verschil tussen dag en nacht niet heel fors is.

Normaliter volgt er ook weer een onstuimige periode. En die trend blijf voor nou vooral terug komen begin december. En die oogt niet erg sterk, het is even vanaf dat punt verder kijken. Voor nu vrij snel herstel naar een soort gelijke periode waar we nu inzitten. Omdat we wel wat verder in de periode gaan zitten, geleidelijk aan ook koudere temperaturen. Echt snel gaat het allemaal nog niet, een dikke winterinval zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Even kort samengevat ook met oog op andere jaren, dat ik met weer bezig ben (ruim 20 jaar). Oogt de aanloop tegen eind van het veel rustiger t.o.v vorige jaren, en al helemaal vorig jaar in het bijzonder.

Gezien de lange termijn nog echt geen garanties. Ook binnen deze wat gunstiger trend kan er al een mindere dag bij zitten (hopelijk niet). Een dag met mist, of een dag met motregen. Het weerbeeld lijkt wat dat betreft dus sterk op de periode waar we nu in zitten., zei het iets kouder.

Met vriendelijke groet,

Tankie

Laatst bewerkt:
We zijn weer 15 dagen verder sinds mijn laatste post:

We zitten nou veel onder hoge druk invloeden. En dat houd ook nog wel even aan tot medio november. Vrij rustig najaarsweer, met soms veel ruimte voor de zon, maar ook mistkansen, in de nachten al sporadisch een lichte nachtvorst. Er kan eens een dag motregen bijzitten zoals paar dagen terug. Dit is een patroon wat qua verwachtingen tamelijk makkelijk is.

Bekijk bijlage 1802049
Momenteel het weerbeeld rond oud en nieuw, iets wat eigenlijks al over een periode van 2 maanden meest de boventoon heeft. Sporadisch zat er eens een onstuimige trend in (te verwaarlozen). Mocht je richting dit patroon gaan praat je over lichte vorst in binnenland tot matige vorst oostelijke helften kleine kans op een ijsdag (oosten) en net boven nul. Eventuele neerslag is winters van karakter, maar nihil. Niet al te veel wind, net genoeg voor eventuele mist niet te doen ontstaan die kans is sowieso klein omdat verschil tussen dag en nacht niet heel fors is.

Normaliter volgt er ook weer een onstuimige periode. En die trend blijf voor nou vooral terug komen begin december. En die oogt niet erg sterk, het is even vanaf dat punt verder kijken. Voor nu vrij snel herstel naar een soort gelijke periode waar we nu inzitten. Omdat we wel wat verder in de periode gaan zitten, geleidelijk aan ook koudere temperaturen. Echt snel gaat het allemaal nog niet, een dikke winterinval zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Even kort samengevat ook met oog op andere jaren, dat ik met weer bezig ben (ruim 20 jaar). Oogt de aanloop tegen eind van het veel rustiger t.o.v vorige jaren, en al helemaal vorig jaar in het bijzonder.

Gezien de lange termijn nog echt geen garanties. Ook binnen deze wat gunstiger trend kan er al een mindere dag bij zitten (hopelijk niet). Een dag met mist, of een dag met motregen. Het weerbeeld lijkt wat dat betreft dus sterk op de periode waar we nu in zitten., zei het iets kouder.

Met vriendelijke groet,

Tankie
Wederom dank voor het delen!

Ontzettend bedankt Tankie, wordt gewaardeerd. Al kun je er niets vanop aan, het geeft de burger wel moed. Hopelijk kunnen we de komende tijden vaker updates van jou en anderen verwachten. Ook zeker van het weer van de komende tijden is fijn om te weten. Wat hebben we op het moment prachtig. weer zeg. Koud maar wel helder en een zonnetje, genieten dit.

Ontzettend bedankt Tankie, wordt gewaardeerd. Al kun je er niets vanop aan, het geeft de burger wel moed. Hopelijk kunnen we de komende tijden vaker updates van jou en anderen verwachten. Ook zeker van het weer van de komende tijden is fijn om te weten. Wat hebben we op het moment prachtig. weer zeg. Koud maar wel helder en een zonnetje, genieten dit.

Over 2 weken kom ik weer. Das op zulke extreem lange termijnen een beetje de tijdspanne om goed te kijken of er significante verschuivingen zijn. Voor details binnen dit verhaal moet je echt rond kerst gaan zitten voor een betere verwachting afhankelijk van patroon.

Met vriendelijke groet

Tank

Laten we zeggen, er is nu geen reden tot zorg. Da’s dus al mooi meegenomen. Al kan het natuurlijk altijd nog op storm uitlopen op de 31e, maar dit soort berichten hou ik dus van. Laten we deze trend vast houden, dan worden we na die paar rampjaren eens een keer goed beloont!

Elk jaar weer stressen...dit jaar me voorgenomen om me niet meer druk te maken om het weer.
Nu 2 jaarwisselingen achter elkaar gehad met windkracht 5-6 en was eigenlijk nog best te doen.

Nu had ik me ook voorgenomen om dit jaar minder geld aan vuurwerk uit te geven,maar het is zelfs meer geworden 😊
Die voornemens van mij zijn niet echt waardevast zeg maar🤣🤣

Tatanka..

Heel gevaarlijk wat je nu hebt gedaan..
Ik hou je aan die vooruitzichten die je nu hebt gedaan 🤪

Men kan het weer van morgen niet eens accuraat voorspellen,laat staan voor over een goede maand.
Ikzelf zie wel wat men de dag voor O&N zegt over het weer,om dat met een pot zout te nemen en 1st te zien wat de dag erna verschijnt als ik wakker word en naar buiten kijk :angel:

Vorig jaar met een beste westenwind en nattigheid wat tussen miezer en regen in zat staan stoken. Paar aanstekers gesneuveld. Kortom, kwalitatief uitermate teleurstellend. Vooral voor brildragers. Maar onze hersens zijn er beter in om de mooie dingen te onthouden en pas als ik nu weer straatfilmpjes van vorig jaar terug kijk valt op hoe ruk het weer eigenlijk was. Kan dus eigenlijk alleen maar beter, zou je denken!?

Het weer van gisteren hebben ze nog fout..
We hebben op veel dingen invloed, behalve het weer..
Sorry dat ik het zo zeg, maar “deal with it” en probeer maximaal te genieten

Het weer van gisteren hebben ze nog fout..
We hebben op veel dingen invloed, behalve het weer..
Sorry dat ik het zo zeg, maar “deal with it” en probeer maximaal te genieten
Ik lees dit nu al een paar keer en vind het nogal een flauwe opmerking. Er zijn hier een aantal mensen die hun best doen om elk jaar weer een duidelijk beeld te scheppen van de verwachtingen, en met deze opmerkingen doe je al hun moeite in een keer teniet.
Verder zie ik ook vaak dat begrijpend lezen lastig is voor sommige. In mijn optiek kloppen voorspellingen 9 van de 10 keer. Vorig jaar zagen we al 2 weken van tevoren aankomen dat het onstuimig zou zijn. De voorspellingen werden zo nu en dan bijgeschaafd, maar in grote lijnen klopte het gewoon.
Verder heb ik vorig jaar alles de lucht in gejaagd, ondanks de wind. Party tent hebben we met bakstenen en scheerlijnen moeten verankeren, en we hebben toch een top avond gehad. Ik hoop natuurlijk wel dat we dit jaar gewoon beter weer gaan krijgen, want veel effecten verwaaiden aanzienlijk. Ik zeg elk jaar dat ik me er niet druk om ga maken, en doe het dan toch. Dus dit jaar zeg ik dat niet. Ik ga dit topic de laatste 2 weken van het jaar helemaal kapot refreshen!
😂

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan