Het weer op 31 december en 1 januari

hier is het ook mooi weer alleen een beetje harde wind hopen dat het zaterdag ook zulk weer word..

hele dat hier motregen tot lichte regen voorspelt, bij weer online, terwijl buienrader, alleen heel vroeg in de ochtend en de nacht van 31dec regen verwacht.

Ik neem mijn woorden terug, hier is het ook bagger weer nu!

Maar ik heb er alle vertrouwen in de het zaterdag wel goed komt. :)

Nieuwe modellen en EPS weer wat beter, met name later op de dag en in de avond. Het koufront gaat golven boven Engeland, dat levert ons beter weer op..... Ook lijkt het warmtefront wat sneller door te lopen, waardoor het 's ochtends ook wat sneller droger zal zijn. Tot de middag kan dan nog af en toe wat licht gespetter mogelijk zijn, 's middags, 's avond en middernacht zou het dan zo goed als droog moeten zijn met 10-11 graden!!!!!! 3-4 Bft in de bebouwde kom.

Vanavond meer weer

Plaatjes EPS de Bilt (vergelijkbaar voor de rest van Nederland die ik bekeken heb), 6 uur tijdstappen.
neerslag.jpg

Volledige pluim...(piek neerslag zaterdagnacht, overdag snel afnemend.)
pluim.jpg

He, lekker warme sector weer :). Dat doet een mens goed, zat net met pretoogjes de laatste kaarten te bekijken. Wat lichte regen achter het WF (warmtefront) kunnen we wel hebben. Zolang het KF (koufront) maar even op afstand blijft is er niet zo veel aan de hand inderdaad. Ik heb goede hoop dat we er nog redelijk van af komen. Toch blijven vooral het midden en oosten het langst gevoelig voor wat meer uitgesproken/langdurigere (lichte) neerslag nabij het treuzelende WF...

He, lekker warme sector weer :). Dat doet een mens goed, zat net met pretoogjes de laatste kaarten te bekijken. Wat lichte regen achter het WF (warmtefront) kunnen we wel hebben. Zolang het KF (koufront) maar even op afstand blijft is er niet zo veel aan de hand inderdaad. Ik heb goede hoop dat we er nog redelijk van af komen. Toch blijven vooral het midden en oosten het langst gevoelig voor wat meer uitgesproken/langdurigere (lichte) neerslag nabij het treuzelende WF...

Ik moet zeggen dat het WF redelijk doorloopt (GFS 12 Z)...om 03 boven Zeeland, om 12 uur over de oostgrens...:D

David bedankt weer voor je update, ziet er gelukkig wat beter uit. Wat doet de wind nu in midden Nederland?

Wat een bizarre temperatuur he... Hawaïhemd aan :P

Ik moet zeggen dat het WF redelijk doorloopt (GFS 12 Z)...om 03 boven Zeeland, om 12 uur over de oostgrens...:D

Kan beter David :devil:...ongeveer 9-10 uur nodig om NL van west naar oost te passeren, dat vind ik niet lekker doorlopen :wink:. Maar goed, de huidige evolutie is voor mij als westerling absoluut geen rede tot klagen.:bye:

We moeten niet zeuren, veel slechter als vanavond kan het haast niet. Storm en regen, word ook niks afgestoken hier. Vooruitzichten zien er toch wel goed uit :)

gelukkig, de dag komt dichterbij en het weer wordt beter. (oke nu niet het regent zo hard als het maar kan) maar het regent alleen 's-nachts. :)(de nacht van 30de-31de)

word als een dag als vandaag echt moedeloos, verschrikkelijk. DavidH maakt me wel weer wat blijer.
geld dit voor heel NL? want woon nogal zuidelijk..

Hoe groot is de kans dat dit morgen of eventueel zaterdag nog extreem veranderd?

Erg klein! Modellen liggen vrijwel volledig in lijn met elkaar, ook de EPS vertoont weinig spreiding en er zijn geen storingen in de buurt die eea kunnen doen wijzigen..:D
het koufront kan meer gaan golven maar dit is alleen maar beter voor ons... We zitten sowieso in de warme sector van het laag.

in vlissingen is er 80% kans op neerslag maar dat is voornamelijk de nacht van 30-31 december. voor de rest is het zwaar bewolkt dus ben benieuwd. nu is het in ieder geval flink aan het regenen.

Back
Bovenaan