Het weer op 31 december en 1 januari

Vooruitzichten lange termijn
woensdag 29 december tot en met woensdag 05 januari
40 % kans op een overgang naar een zachter weertype met af en toe regen. Grotere kans op aanhoudend winter weer. De kans op neerslag is in dit scenario niet erg groot.

Vooruitzichten lange termijn
40 % kans op een overgang naar een zachter weertype met af en toe regen. Grotere kans op aanhoudend winter weer. De kans op neerslag is in dit scenario niet erg groot.

Klopt.. volgens buienradar.nl wordt het ongeveer 4 graden

Ik vind het niet zo erg als er sneeuw ligt, het is iig beter dan regen waarbij alles door en door nat wordt (ook het vuurwerk). Gewoon het stookplekje sneeuwvrij maken.
Het liefst gewoon een heldere lucht met -2 zonder neerslag of mist.

heb jij nou een stuk van mijn collectie van vorig jaar als avatar? haha

Maak me niet zozeer zorgen over het plekje waar het vuurwerk zelf staat: als dat maar recht is dan komt het wel goed.

Maar dat hele sneeuwpak dempt knallen en ik hou er niet van als ik zelf niet stabiel sta: je hebt (hier) toch altijd malloten die dom met vuurwerk(pijlen!) omgaan dus je weet nooit wanneer je opzij moet springen. Of dat je op je bek gaat als je probeert weg te komen van vuurwerk dat je net hebt aangestoken.

Ja dat had ik vorig jaar ook! Echt zwaar irritant en ook nog wel gevaarlijk, als je op je muil valt naast een cake of mat die aan het afgaan is:shocked:

Dat de sneeuw blijft liggen tot aan oud en nieuw is een feit. Snel beginnen met sneeuwschuiven wat wil nog wel een legale 100.000 aanschaffen en aansteken zonder uit te vallen.

:sad:
Dat de sneeuw blijft liggen tot aan oud en nieuw is een feit. Snel beginnen met sneeuwschuiven wat wil nog wel een legale 100.000 aanschaffen en aansteken zonder uit te vallen.

hier is alles platgetrapt...

stooizout ken ik ook niet krijgen

De nieuwste run geeft tot en met oud&nieuw nog echt winterweer, dus de sneeuw blijft tot dan zeker liggen.

ensemble-tt6-wageningen.gif

ensemble-rrrcum-wageningen.gif

stooizout ken ik ook niet krijgen

Keukenzout van de buurtsuper werkt ook goed, zelfs beter!
Misschien kan je dat nog ergens krijgen?

Maarreh.. een beetje kou, sneeuw op straat en gladheid vind ik niet zo spannend, als het maar niet mistig is of regent, maar voorlopig staat er wel wat neerslag in de voorspellingen...

Je hebt nog genoeg dagen tot 31 december om te ruimen :) Elke dag een stukje en het is zo gedaan. Ik heb het al schoon hier! :D

Precies ! Heb vandaag de straat schoongeveegd. Alleen de stoep aan de overkant en wat parkeerplaatsen zitten nog onder de sneeuw. Maar dat komt koemnde week wel. De straat is smerig behavle voor ons huis haha...

Het komt wel goed... :wink:

Van het KNMI :

Niet slecht toch ?

Laatst bewerkt:
Het gaat vanacht waarschijnlijk ook weer erg sneeuwen dus Ik zou nog eventjes wachten met opruimen als ik jullie was:-) anders ligt het opgeruimde stuk straks weer vol met sneeuw:(
Laten we maar hopen op geen regen en geen sneeuw en geen harde wint. De rest maakt me niks uit. Die sneeuw vind ik wel wat hebben met het stoken:-)

vanaf 27-12 tot 29-12/30-12 regenen, sneeuw lekker weg en de 31e droog dat moeten we hebben! Trouwens is 2.8mm Neerslag in de vorm van regen veel of weinig?

vanaf 27-12 tot 29-12/30-12 regenen, sneeuw lekker weg en de 31e droog dat moeten we hebben! Trouwens is 2.8mm Neerslag in de vorm van regen veel of weinig?
Op regen hoef je niet te hopen, en dat wil je ook echt niet 2 dagen voor oud en nieuw.
Of geen sneeuw, of bevroren sneeuw.
Aan die papzooi die je krijgt als het regent heb je helemaal niks.

hier in Leeuwarden ligt nog bijna niets. Hier lig ongeveer 1 cm. Dat is alles wat er de afgelopen tijd is gevallen. Ik hoop dat het daar ook bij blijft...
Grt

Net even een rondje gelopen, langs de geplande stookplek van dit jaar. Ligt vol met sneeuw, dus dat wordt scheppen. :holland:

Hier zijn de wegen redelijk schoon en ik neem aan dat dat richting oud en nieuw aleen maar beter zal worden..
Geen problemen voor ons dus..

2,8mm in de vorm van regen stelt niet gek veel voor (uiteraard afhankelijk van de tijdspanne waarin het valt). In principe is de hoeveelheid neerslag in mm direct te vertalen in het aantal liters per vierkante meter. Dus 2,8mm is 2,8L water per vierkante meter.
Een vuistregel voor de hoeveelheid sneeuw is als volgt: 1mm neerslag staat bij droge sneeuw garant voor gemiddeld 1cm sneeuw. Echter kan bij droge sneeuw met voldoende grote vlokken een zeer luchtig dek ontstaan waarbij de verhouding gemakkelijk op kan lopen 1:1,5. Bij natte sneeuw gelden deze verhoudingen uiteraard niet.
Overigens klinkt een sneeuwdek ook bij temperaturen onder 0 langzaam in en treedt er sublimatie op en kunnen dooiverschijnselen op treden. Het dek wat hier ligt vertoont nu ook tekenen van dooi, echter temperaturen liggen ruim onder 0.:bye:
Zo nu weer ontopic :wink:.

Back
Bovenaan