Het weer op 31 december en 1 januari

Pure hell zou regen of mist zijn, de rest is te overwinnen maar hebben we liever ook niet natuurlijk.

Heldere lucht, temperatuur rond het vriespunt, strak blauwe lucht, (heel) weinig wint, en een droge grond. Dat zou perfect zijn.

Een graad of 5/10 is ook niet verkeerd, maar heb je met die temperatuur meer kans op mist e.d.? Anders is het stoken zonder handschoenen. :)

de dooi na Kerst wordt steeds zekerder...pluimen geven temps tussen 5 en 10graden overdag...

Niet echt hoor...nieuwe pluim midden nederland wordt alweer kouder......
(weerplaza.nl, staan ze allemaal...)
Over oud en nieuw is nog niets zinnigs te zeggen....

pluim_volledig_06260.png

Laatst bewerkt:
Vooruitzichten lange termijn
dinsdag 28 december tot en met dinsdag 04 januari
50% kans op overgang naar (vrij) zacht weer met af en toe regen. 50% kans op min of meer winters weer met een kleine kans op sneeuw. kortom onzeker.

Volgens het KNMI.

Nou jongens, ik heb net ff teletekst pagina 703 bekeken en de dooi stelt weinig voor zeggen ze. Het wordt max.-1 graden op zondag. Ik weet haast wel zeker dat al die sneeuw dus echt niet weg is voor oudjaar. Dan maar hopen dat er niet meer bijkomt.

Hmmm denk dat de sneeuw hier ook nog niet weg is op de 31e. Dat wordt dus als een malle om 6 uur opstaan en met warm water smijten vervoglens scheppen. Das een tip voor iedereen die sneeuw moet ruimen. Werkt prima.

De sneeuw hier houd gelukkig mee op maar het gaat wss niet hard genoeg dooien. Dus dat wordt de boel opruimen. Een verpest stookplek is naast mist en regen ook een ramp. Wij bereiden ons alvast voor om te ruimen hahaa :)

Hmmm denk dat de sneeuw hier ook nog niet weg is op de 31e. Dat wordt dus als een malle om 6 uur opstaan en met warm water smijten vervoglens scheppen. Das een tip voor iedereen die sneeuw moet ruimen. Werkt prima.

De sneeuw hier houd gelukkig mee op maar het gaat wss niet hard genoeg dooien. Dus dat wordt de boel opruimen. Een verpest stookplek is naast mist en regen ook een ramp. Wij bereiden ons alvast voor om te ruimen hahaa :)

Je hebt nog genoeg dagen tot 31 december om te ruimen :) Elke dag een stukje en het is zo gedaan. Ik heb het al schoon hier! :D

80 % Kans dat de sneeuw er nog licht rond oud en nieuw

jammer maar waar
ff zout inslaan hoor...

Ik hoop niet dat het HEEL erg gaat worden, maar ik bereid me alvast voor op een minder fijn weertype. Sneeuw in overvloed, en de dooi kan er niet tegenop.

Ik vind het niet zo erg als er sneeuw ligt, het is iig beter dan regen waarbij alles door en door nat wordt (ook het vuurwerk). Gewoon het stookplekje sneeuwvrij maken.
Het liefst gewoon een heldere lucht met -2 zonder neerslag of mist.

Nou lui, je kunt toch gewoon ff het sneeuwschuivertje meenemen naar de stookplek en terwijl iemand bezig is met een taartje gaat de ander ff wat sneeuwscheppen.

Heb net 2 zakken strooizout van 25kg besteld.
De sneeuw in de straat is helemaal aangereden en spekglad, daar ga ik echt geen cakes op zetten.
Dus deze week even strooien, dan alle rotzooi van de half gesmolten sneeuw wegschuiven, en dan kan de weg mooi drogen. :D

Maak me niet zozeer zorgen over het plekje waar het vuurwerk zelf staat: als dat maar recht is dan komt het wel goed.

Maar dat hele sneeuwpak dempt knallen en ik hou er niet van als ik zelf niet stabiel sta: je hebt (hier) toch altijd malloten die dom met vuurwerk(pijlen!) omgaan dus je weet nooit wanneer je opzij moet springen. Of dat je op je bek gaat als je probeert weg te komen van vuurwerk dat je net hebt aangestoken.

Back
Bovenaan