Het weer op 31 december en 1 januari

Als het vriest, is het lekker droog (niet vochtig) waardoor het vuurwerk goed ontbrand, en de burst harder is. :smile:

Ik heb wel wat meer vertrouwen nu. de 31e hier ziet er goed uit, net als de rest van de laatste week van december.

Echter zal de sneeuw nog wel even aanhouden. Eens traat zonder sneeuw is erg moeilijk voor te stellen nu. Er ligt hier zo'n 30 cm. En s'nachts blijft het sneeuwen maar verder de week wordt het langzaam wat beter... dus we zullen zien...

Moet goedkomen.... :)

zondag 26 december tot en met zondag 02 januari
40% kans op min of meer winters weer met een kleine kans op sneeuw. 60% kans op overgang naar (vrij) zacht weer met af en toe wat regen.
Uitgifte: 19/12/2010 04.16 uur LT

Gisteren was het precies andersom!

De nieuwste pluim geeft redelijk droog weer aan...

ensemble-tt6-wageningen.gif

ensemble-rrrcum-wageningen.gif

Ik kijk zelf altijd eigenlijk bij Weeronline: http://www.weeronline.nl/
Dit vind ik de meest betrouwbare.
Klik dan even op "Uitgebreide weersverwachting voor ... "
Hij geeft voor hier windkracht 3, minimumtemperatuur van 1 graad en 0.3 mm neerslag.
Hopelijk blijft het zo, dat klinkt ideaal!!

Zou het echt uitmaken als er massaal in de vooravond flink wordt afgestoken dat de lucht zodanig warm is dat de regen blijft hangen en het droog blijft tussen 0.00 en 2.00 ??

Naast de vraag of er neerslag valt op oud&nieuw heb je natuurlijk nog de vraag of de huidige sneeuw weggesmolten is met oud&nieuw. Sneeuw dempt immers de knallen aanzienlijk (althans; dat is mij ervaring).

Vandaag las ik het volgende:

"Heel vaak gaat de temperatuur juist vlak voor de kerst omhoog, iets wat ook in Duitsland en de Alpen merkbaar is. [`Wheinachtstauwetter`] Dat klopt. Er zijn aanwijzingen dat de grote luchtstromingen rond de Noordpool daar een rol in spelen. Juist in december of aan het einde van het jaar geven die aanleiding tot een westelijke stroming en depressies op de oceaan. Een sneeuw- of vorstperiode wordt dan snel om zeep geholpen." [Bron: http://nieuws.buienradar.nl/weerbericht.aspx?pagename=columns/kansen-op-witte-kerst&id=11595]

Er is dus hoop! :D

Het Europese model geeft redelijk normale temperaturen aan, maar moet je kijken hoe koud het andere model aangeeft. Wel droog!!

ensemble-tt6-wageningen.gif

ensemble-rrrcum-wageningen.gif

Hopelijk is de sneeuw weg met oudjaar/nieuwjaar.
En hopelijk ook niet te koud.
Ander doe ik van die handschoentjes zonder vingertopjes aan:)

stak gister een La Bomba af in de sneeuw.. knal was zwaar gedempt, zelfs op platgereden sneeuw...

Dus van mij mag het 28dec warm water gaan regenen:D

Back
Bovenaan