Het hengelsport topic

Ik vis op vissen, niet specifiek op Karpers. Het is niet het vangen wat zo leuk is, maar de rust en geen gezeur van (vrouwen) aan je kop. Als het koud is lekker wat warms te drinken en als het warm is iets kouds, krantje erbij en voilá.

Ik vis vooral met de vliegenlat en met een penhengel op karper..
Vliegvissen vooral op de witvis en baars met zo licht mogenlijk materiaal.
Voor de sloten en licht stromend watet heb ik een #2 hengel, en voor de wat winderigere dagen en op de rijn gebruik ik vooral mijn #3/4 geweldig dat vissen met licht materiaal..

Moet je nagaan dat op een Aftma 2 hengel zo een voorn al een leuk gevoel is moet je nagaan hoe die ruisers van 25+ het doen!

bild0129v.jpg

http://img408.imageshack.us/i/bild0129v.jpg/
Vissen op karper doe ik ook zo licht mogenlijk met een penhengel van 1,25/1,75 pond met een mooi licht pennetje en mais op pellets (of een combinatie daarvan)

Me pa heeft wel eens een snoek van 12,5 kg gevangen heeft ie eerst 3 dagen mee zitten "spelen" voordat ie hem uit het water kreeg, ik heb ergens op me computer filmpjes en foto's

Ik snap dat gevis niet. eerst doe je een godganselijke hoeveelheid moeite om zo'n beest uit t water te halen. dan heb je'm eindelijk op de kant en dan gooi je'm weer terug?

kan iemand mij het nut uitleggen?

Ik hengel wel eens in me neus.
Maar ik heb er helaas geen tijd voor om te vissen.
ik vis 1 a 2 keer perjaar op zee .

Ik snap dat gevis niet. eerst doe je een godganselijke hoeveelheid moeite om zo'n beest uit t water te halen. dan heb je'm eindelijk op de kant en dan gooi je'm weer terug?

Het gaat het om het moment dat je ermee aan het 'vechten' bent(dat ie aan je haak hangt) en dat je hem in je handen hebt voor de foto:wink:

En het is natuurlijk ook een sport om zwaarder te vangen dan vrienden / familie zodat jij het grootste PR hebt(persoonlijk record)

vuurwerk:
Spaar je heel het jaar voor dan geniet je ervan en is het weg, in een vorm van een berg puin.

Vissen:
Je vecht er voor, je geniet ervan, en dan doe je hem weg.

Redelijk wat overeenkomsten haha? :p

Haha. :p

Ik hem mijn vispas inmiddels weer ontvangen. Helaas zitten de wateren hier nog dicht en vind ik het nog te koud om statisch op karper te vissen :p

Hier een geweldig filmpje:

Ik zal het even kort uitleggen.
Het gaat om het tv programma de rijdende rechter!
De man heeft in een vis winkel een hengel gekocht voor 750 euro, maar deze hengel blijkt niet goed te zijn en breekt,de man is woedend.

Ik zou zeggen kijk en geniet:p

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De man moet ophouden met het zwart maken van de winkel en als hij dat toch blijft doen,dan zou hij een boete van 100 euro per keer moeten betalen.
De man verlaat woedend de studio:p

Rik:bye:

Laatst bewerkt:
Net weer een prachtige hengel aangeschaft, met een nog mooiere rail. De sloten zijn weer open dus ga binnenkort weer lekker snoeken in de polder. Lang niet meer gedaan, maar wel super veel zin in.

In april ga ik twee weken karpervisssen in Frankrijk, daarvoor vanmiddag ook 5 bakken van 10KG bollies gekocht, van vorig jaar hadden we nog 15KG over en er komen nog wat zakken bollies/pallets bij zodat we elke dag rond de 7KG kunnen voeren (evt. meer met pallets). Daarnaast ga ik in juli nog 2,5 week met mijn vriendin naar Frankrijk waar we ook aan twee vismeren zitten (prive dus zonder vergunning).

Heerlijk!

Gisteren via de post een pakket ontvangen van Guus- Baits, prachtige dingen zijn dat. Dit weekend even uit proberen, hopelijk vang ik er wat moois mee. Jerkbites zijn toch weer heel anders dan een normale Rapala Jointed...:D

Waarom heb ik als hobbie karpervissen en vuurwerk en ben ik getrouwd?
veel te duur allemaal.
Tis nu nog ff wachten totdat het water weer een beetje op temperatuur komt.
Dan gelijk eens in de uiterwaarden van de IJssel proberen. Waadpakje mee.
Als daar de karpers loskomen zie je ze sporen trekken, echt niet normaal meer.
Is gewoon op ondergelopen weiland.
Maar heel eerlijk ben ik wel een beetje een iets mooier weer visser. Dan met name om de temperatuur. Met de vrieskou in mijn bivvy zitten vind ik niet echt wat ;-)

greetzzz

Waarom wachten? Je kunt nu al/nog (het water zakt weer) op de ijssel vissen.
Ik heb er al wat uurtjes op zitten en niet onverdienstelijk.

Uit welke regio kom je?

Back
Bovenaan