Het hengelsport topic

ik kwam net op POWnews dit artikel tegen over vissen.. moest er hartelijk om lachen.. want het is te idioot voor woorden.. Anyways.. lees even mee:

Kinderen moeten niet vissen. Dat vindt de Friese afdeling van de Partij voor de Dieren.

De partij denkt dat kinderen die dieren iets aandoen, later meer kans lopen op het tonen van gewelddadig gedrag. Volgens de Leeuwarder Courant reageren de dierenliefhebbers op een brief van de Hengelsportfederatie Friesland. Die heeft aangeboden de kinderen vislessen te geven. De PvdD heeft alle basisscholen in de provincie gevraagd de brief te negeren.

-------------

Haha stumpers die partij XD. Ikzelf vis om te kalmeren bij het vissen kan ik uitstekend tot rust komen anders wordt ik gek van mezelf haha.

Over 2 weken karpervissen in een betaalwater in noord- Frankrijk. Onwijs veel zin in, hopelijk houden we het droog hehe.

Over 2 weken karpervissen in een betaalwater in noord- Frankrijk. Onwijs veel zin in, hopelijk houden we het droog hehe.

Alvast veel plezier gewenst met vissen op
magikarp.png

Ik vis zelf niet, ik vind die beesten vies. Maar visverhalen van enthousiaste vissers vind ik wel leuk!

Nou hier dan wat prestaties van afgelopen week @ midden- Frankrijk.

0spiegel25pond.jpg

Spiegelkarper 25 pond.

1spiegel251pond.jpg

Spiegelkarper 25,1 pond.

2spiegel26pond.jpg

Spiegelkarper 26 pond.

3schub32pond.jpg

Schubkarper 32 pond.

4spiegel305pond.jpg

Spiegelkarper 30,5 pond.

5schub35pond.jpg

Schubkarper 36 pond.

Voerbootje heeft zijn werk goed gedaan zie ik... Mooi vissen hoor!

Wat voor rigs heb je gebruikt? Veel gevoerd? Oftewel, ik ben benieuwd naar je tactiek :rolleyes:

Tactiek laat ik voor me. Is overigens een zelfgemaakte rig door mn maat. We hebben de voerboot niet veel hoeven te gebruiken, we zijn behendig met de voerpijp (en heb liever dat het voer verspreid ligt ipv alles op 1 plek). En niet heel veel gevoerd nee, was heel koud (snachts tot -4 overdag rond 10/12 graden) dus veel werd er niet gegeten.

Mooie vissen hoor Ruben! Je bent er ieder geval niet voor niets heen geweest :)
Zijn het allemaal nachtbrakers geweest, zo aan je foto's te zien?

Hahaha een echte geheimzinnige karpervisser dus... :D.

Tja wat betreft het verspreid voeren ben ik ook voorstander van, maar dan wel als ze actiever zijn. Bij kouder weer concentreer ik liever mijn voer wel, meestal alleen een pva zakje met wat lekkers en een enkele boilie er omheen. Maargoed, jouw tactiek heeft blijkbaar gewerkt en nu laat ik misschien wel teveel los over de mijne :p

Haha nou dat mag je wel weten hoor. Wat voor benaming je het ook allemaal mag geven, het zegt mij niet zoveel. Ik heb ook enkele hengels (we visten met 6 hengels uiteraard) een PVA zak gebruikt met pallets en enkele bolies. We hadden 2 smaken, 1 sloeg goed aan deze week. De andere helemaal niet. Tijgernoten hielpen helemaal niet. Zo moet je gaan proberen, proberen en proberen.

Juist, en dat maakt het leuk als je tenminste gaat vangen. Ik heb in mei ook een week lang van alles geprobeerd, maar niets hielp... Ze lachten me gewoon uit door letterlijk op mijn rigs te springen :cry:

Waar was het meer ook alweer?

Ik vis ook :D
In het voorjaar en in de zomer zit ik de witvis achter de schubben aan in de plaatselijke vijver. Met de winckle picker. Ik ben toch tot de conclusie gekomen dat het bijna een karperput geworden is. Jemig wat een boel karper zwemt daarin. De grootste is een graskarper die groter is dan een meter. Maar ook een boel aardige schubkarper.

Ik heb al aardig wat schubkarper gevangen. Ik heb een vaste stok van Shakespeare, een hele oude. Die heb ik ooit van mijn opa gekregen. Een ultra lichte spinhengel, voor de kleinere karpertjes en grote voorn.(rond de 30 a 40 cm)gewoon een dobber opgezet en klaar is Kees.
En een snoekhengel, mijn pr is nogmaar 70 cm :P maar toch leuk,
Maar een karper rond de 30/40/50cm geeft behoorlijke sport op zo'n lichte hengel.

Ik doe hier en daar ook wel mee aan jeugdwedstrijden, de vorige keer ben ik 3e geworden. Het ving slecht, ik had slechts 90 cm. De winnaar had 3.45 meter.

Groetjes

Ik vis ook, ja wel..

Ik vis al bijna 8 jaar op roofvis. Van pak 'm beet september tot eind maart vol gas op snoek. Dit doe ik voornamelijk in de polder met een baitcaster. Kunstaas zoals jerkbaits, pluggen, streamers, shads en spinnerbaits gebruik ik vaak. Vanaf mei tot eind augustus vis ik veel op baars en snoekbaars en soms op roofblei. Dropshotten, ultra-light, of gewoon lekker afstanden keilen op roofblei!!

Gesloten seizoen benut ik voornamelijk om met het pennetje achter de karper en zeelt aan te zitten. Maar dan komen altijd weer die grote vloermatten boven water. Ik haat brasems :P het zijn wel vaak de grotere exemplaren, dat maakt een hoop goed..

Voor de roofvissers onder ons --> www.roofvisforum.nl

PR's:
Snoek: 121cm
Snoekbaars: 72cm
Baars: 48cm
Roofblei: 79cm

niet op die foto's uit post #46:wink:
daar had ik het over want ik had het namelijk al een keer eerder gevraagd:p

Back
Bovenaan