Het grote speciaal bier topic

Ook mijn favoriete bier : Ožujsko

Tijdens de vakantie naar Kroatië een paar jaar geleden meerdere malen (lees iedere avond wel) gedronken.
Prima pintje.

Om even iets anders aan te halen.
Wat vinden jullie van het feit dat Inbev Budweiser op de Nederlandse markt gooit, om Heineken dwars te zitten.
En dat Vicoria bier, de Duvel kloon die voornamelijk in België te koop is.

Ik heb dat Vicoria bier geproefd, een 4 pack gekocht en ik vond het echt niet te drinken.
Een chemische nasmaak, komt totaal niet overeen met Duvel, wat Sloeber en Filou wel hebben.

De Alpha maar even koud zetten voor het weekend dan, deze staat hier nog in de voorraadkast :)

Ik ben alvast opzoek naar wat leuke bieren voor kerst :) Als iemand tips heeft..

De kerstbier van St. Feuillien en van Val Dieu zijn erg lekker.
Ook die van Bush (Bush de Noel) is erg lekker.
En als in Pommerloch ben neem ik ook altijd het kerstbier van Simon (Pils) mee.
Simon Pils is een lokale brouwerij in Wiltz Luxemburg.

En vaak neem ik gewoon wat kerstbieren mee, die er in België en Luxemburg te koop zijn.
Zal dit jaar wel niet gaan lukken, maar dat terzijde....

De kerstbier van St. Feuillien en van Val Dieu zijn erg lekker.
Ook die van Bush (Bush de Noel) is erg lekker.
En als in Pommerloch ben neem ik ook altijd het kerstbier van Simon (Pils) mee.
Simon Pils is een lokale brouwerij in Wiltz Luxemburg.

En vaak neem ik gewoon wat kerstbieren mee, die er in België en Luxemburg te koop zijn.
Zal dit jaar wel niet gaan lukken, maar dat terzijde....
St feuillen kerstbier is inderdaad heerlijk

Laatst een vooraankondiging van de lokale slijter van een eggens special. Meteen 1 laten reserveren. Een heerlijke quadruppel whiskey inflavoured. Waren nog maar 2 van. Binnenkort eens soldaat maken en vergelijken met de gouden carolus whiskey inflavoured 20201107_092016.jpg

Laatst een vooraankondiging van de lokale slijter van een eggens special. Meteen 1 laten reserveren. Een heerlijke quadruppel whiskey inflavoured. Waren nog maar 2 van. Binnenkort eens soldaat maken en vergelijken met de gouden carolus whiskey inflavoured Bekijk bijlage 57117

Vind ze beide erg goed, moet wel zeggen dat ik fan ben geworden van eggens vooral de zwaar blond vind ik erg goed:)

Vind ze beide erg goed, moet wel zeggen dat ik fan ben geworden van eggens vooral de zwaar blond vind ik erg goed:)

Hmm dit wordt mijn 1e van eggens. Ben zelf vooral fan van de zwaardere donkere bieren. Absoluut niet van de ipa's en stouts waar je tegenwoordig door de nieuwe "hipster" brouwers mee dood gegooid wordt. Eggens is over het algemeen ook meer van deze diersoorten, zag de aankondiging bij de slijter en mijn ervaring met de carolus whiskey inflavoured was zeer goed. Gaf het de spreekwoordelijke voordeel van de twijfel. Heb hem btw nog niet geopend haha

Wel van de zware donkere bieren maar geen stouts...? Euh...double porters, quadrupels blijven dan over? Of tellen barley wines ook nog mee? Eisbocks!

Wel van de zware donkere bieren maar geen stouts...? Euh...double porters, quadrupels blijven dan over? Of tellen barley wines ook nog mee? Eisbocks!

Triples, quadruppel, whiskey inflavoured, dat is wel mijn straatje. Heb wel eens een ipa of stout gehad maar nee. Zelfde als een Guinness, vond ik persoonlijk niet lekker

Ah ok, in mijn beleving vallen triples (die zijn toch altijd blond?) en zelfs Guinness, en meeste porters, niet onder zware donkere bieren, ik zit altijd te kijken naar russian imperial stouts, lichter dan dat kan m'n smaakpapillen maar zelden laten stuiteren. Quadrupels ben ik ook gruwelijk kieskeurig in...regelmatig te zuur bv. Terwijl ik een geuze oid wel weer zalig vind.

Wat is een "whiskey inflavoured"? Doet me vermoeden dat ze bier geinfuseerd hebben met whiskey? Een stap verder dan bier laten rijpen in whiskeyvaten? Als dat zo is...gaat mij persoonlijk een stapje te ver; dranken mengen. Net een Sneeuwwitje haha, of hoe heet die moderne versie met allerlei vruchtensappen in de supermarkt nog maar...zondagochtendwaas, kan er niet op komen.

Mjeh, ben ouderwets in de zin van puur; koffie of bruine suiker/melasse door de stout, prima. Maar al die smaakjes...dessert bieren tegenwoordig, zelfs groentebieren bestaan... Dan heb ik liever een Schneider Aventinus bv, reinheitsgebot jawohl.

4E687B0B-794C-42B7-9FC2-5AD597AC84B0.jpg

Dit is 1 van die whiskey inflavoured bieren, kun je kopen bij de jumbo en smaakt zeer goed.
Ben over het algemeen ook meer van de triples, quadruppels bieren:)

Ah ok, in mijn beleving vallen triples (die zijn toch altijd blond?) en zelfs Guinness, en meeste porters, niet onder zware donkere bieren, ik zit altijd te kijken naar russian imperial stouts, lichter dan dat kan m'n smaakpapillen maar zelden laten stuiteren. Quadrupels ben ik ook gruwelijk kieskeurig in...regelmatig te zuur bv. Terwijl ik een geuze oid wel weer zalig vind.

Wat is een "whiskey inflavoured"? Doet me vermoeden dat ze bier geinfuseerd hebben met whiskey? Een stap verder dan bier laten rijpen in whiskeyvaten? Als dat zo is...gaat mij persoonlijk een stapje te ver; dranken mengen. Net een Sneeuwwitje haha, of hoe heet die moderne versie met allerlei vruchtensappen in de supermarkt nog maar...zondagochtendwaas, kan er niet op komen.

Mjeh, ben ouderwets in de zin van puur; koffie of bruine suiker/melasse door de stout, prima. Maar al die smaakjes...dessert bieren tegenwoordig, zelfs groentebieren bestaan... Dan heb ik liever een Schneider Aventinus bv, reinheitsgebot jawohl.

Excuus whiskey inflavoured moet dus infused zijn en is idd gerijpt op whiskey vaten.
Triples zin over het algemeen wat meer goud dan het gele van bier (ja hier spreken ze al over goud). Vaak ook al met een wat zoetere tonen erbij. Chimay blauw is niet echt een triple maar meer een winterbier, donker, wat zwaarder en zeer goede tonen van witte chocola. Ook zo'n lekker weg drink biertje. Verder hier ook het liefst alles puur. Zwarte koffie etc. Alleen beerenburg doe ik in de mix. Heb laatst de allernieuwste 1860 van hooghoudt gehaald, deze ga ik wel puur drinken.

Gezien de kans steeds groter word dat we niet nuchter hoeven te blijven om te stoken oudejaarsavond ben ik wel benieuwd of jullie speciale bieren voor deze avond in huis halen? :)

Ik heb genoeg te stoken, dus heb geen bier nodig :p Volgend jaar maar 'ns kijken hoe het dan is, denk dat ik dan eerder 1e vroeg begin in de trein voor een vogeljaarlijstje :D dus dan ook geen zuiperij vantevoren. Mocht ik wel een oudejaarsavond aan het bier gaan, dan zou ik de Struise webshop leegplunderen...nog altijd fan van.

Gezien de kans steeds groter word dat we niet nuchter hoeven te blijven om te stoken oudejaarsavond ben ik wel benieuwd of jullie speciale bieren voor deze avond in huis halen? :)
Een speciaalbiertje zorgt in ieder geval voor een beetje rust in het bolleke. Merk dat ik emotioneel ontdaan ben van dit alles. Ik verwacht dat de donkere maanden daarom meer speciaal biertjes op tafel komen. Heb nog altijd een flinke lading Kerst- en Winterbiertjes waar ik van ga genieten.

Met oud & nieuw weet ik zo nog niet. Dat ligt er aan of er een verbod komt :biertje:

De laatste tijd ben ik meer van de lagergistende bieren. Vaak doordrinkbaar, alsnog veel smaak, en door het relatief lage alcoholpercentage (vaak 4-7% alcohol) kan je er ook eens een paar op een avond drinken. Na alle New England Double India Pale Ales en BA Russian Imperial Stouts nu dus op de wat 'simpelere' stijlen over. Ik bestel de laatste tijd veel Duitse bieren, maar heb vandaag ook een Märchen van Founders en wat bieren van Het Bierverbond gekocht! Zeker leuk om af te wisselen met de zware jongens!

Toen hij te koop werd aangeboden twijfelde ik ook om te bestellen. Uiteindelijk niet gedaan, maar wel spijt van... Volgende batch ga ik ook zeker halen :)

Heb standaard 10 stuks special bieren en 2 kratjes hertog Jan in de koelkast staan:) maar mocht ik nog iets tegen komen qua speciaal bier komt dat er sws bij. Bij mij in de buurt zit een speciaal bier zaak
( bij Thijs in vlagwedde ) Daar moet ik nog even langs om te “ shoppen “:p

Back
Bovenaan