Het grote speciaal bier topic

Ik ben sws al eeuwig verliefd op Black Albert, Cuvée Delphine, Pannepot, Tsjeeses, Wild/Dark Horse, Aardnon/monnik...maar die hele collectie in die webshop man, zo geweldig bijeengescharreld...de geuzes en lambics ook!

Ja helaas het verbod is er door heen....Denk maar een mooie fles aanschaffen voor oudjaarsavond. Beetje verdriet weg drinken met iets heel speciaals. Weet alleen nog niet welk bier.

Absoluut overhyped mn door de exclusiviteit/internationaal moeilijke verkrijgbaarheid. Ok, toen het VS spul hier nog niet was, Scandinavie nog nauwelijks brouwde, Menno Olivier z'n praktijken nog niet had uitgebreid, en we het nog enkel met Belgisch (en Duits) bier moesten doen (en Struise daar nog niet bestond, en Alvinne, en Dolle) was het wel de top. En zelfs toen vond ik qua smaak an sich Rochefort 10 lekkerder, de balans in Westvleteren is wel beter. Maar de marktprijs niet waard, dan moet je echt naar Bels tuffen (benzinekosten...) voor een kratje of 2,3 dan is het pas rendabel. Veel meer veel lekkerders te krijgen tegenwoordig. Laatste wat ik dronk waren 2 Founders die ik nog niet kende en waren beiden bijzonderder dan Westie12, qua kwaliteit/balans net zo goed en dan helft van de marktprijs (€5 p/s, goedkoper vind ik zelden nog iets dat me smaakt, verwend kreng ben ik). Alleen trekt mijn kop alcohol niet meer, ouwe lul die teveel gezopen heeft in het verleden...per biertje ben ik een dag half van de wereld, helaas...Verleden tijd voor mij, genoeg gehad.

Ik vraag me dus ook af bij iets als die Goose Island (of Three Floyds) jaarlijkse hype of dat nou puur met de exclusiviteit te maken heeft, of dat het ook echt lekkerder is dan andere bieren. Lijkt me sterk. Het zal heel goed en heel lekker zijn, maar boven andere bieren uitstijgend? Mensen zijn gevoelig voor hypes. Moet zeggen dat toen ik Struise Dirty Horse en Närke Kaggen Stormaktsporter te proeven had, die wel heeeeeel bijzonder lekker waren :droolthum :D

Ach ja, hobby's van het verleden, net als vuurwerk straks gaat zijn :sad:

Ik ben eigenlijk een complete leek op speciaalbier gebied. Ik hou zelf ontzettend van een Weitzen op zijn tijd.

Wil toch in December wel eens het e.e.a. proberen wat betreft speciaal bier. Hebben jullie misschien leuke tips om mee te beginnen?

Het is gewoon de hype en verkrijgbaarheid zat brouwers die minstens net zulke goed bieren brouwen. Maar dat gezegd de bcbs is wel echt wel een topper.

Ik ben eigenlijk een complete leek op speciaalbier gebied. Ik hou zelf ontzettend van een Weitzen op zijn tijd.

Wil toch in December wel eens het e.e.a. proberen wat betreft speciaal bier. Hebben jullie misschien leuke tips om mee te beginnen?

Persoonlijk zou ik het zelf rustig opbouwen, ik ben zelf begonnen met blond bieren en triples van de supermarkt. Wat ik zelf toen ik begon ook erg lekker vond waren IPA's en Neipa's :)

Persoonlijk zou ik het zelf rustig opbouwen, ik ben zelf begonnen met blond bieren en triples van de supermarkt. Wat ik zelf toen ik begon ook erg lekker vond waren IPA's en Neipa's :)

Goeie tip, heb inderdaad geen bewuste ervaringen. Supermarkt zal al voelen als de speciaalbier hemel de eerste tijd. Gelukkig worden die ook steeds normaler en uitgebreid in de gemiddelde supermarkt.

Goeie tip, heb inderdaad geen bewuste ervaringen. Supermarkt zal al voelen als de speciaalbier hemel de eerste tijd. Gelukkig worden die ook steeds normaler en uitgebreid in de gemiddelde supermarkt.

Vind dat de mega jumbo tegenwoordig ook een prima assortiment heeft.

Back
Bovenaan