Het grote oliebollen topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rond oud en nieuw en misschien stiekem al een keer in november zelf bakken :D
Gewoon volgens recept van het pakkie met een beetje extra vanille suiker of water vervangen met herfstbok.

Die kans zit er hier ook wel in ja, gewoon keer random in december wat oliebollen en appelflappen bakken. Prachtig om te doen, en zelf gemaakten blijven ook het lekkerst vind ik.

Gister eindelijk de eerte oliebollen gescoord.

Ook hier zeker en alvast in november een keer de eerste bollen zelf maken.

Afgelopen zaterdag op de scooter naar een tuincentrum in de buurt gereden, want op de parkeerplaats staat een oliebollenkraam. Bij die kraam verkopen ze ook amandelbollen en daar ging ik dan ook voor.

Eenmaal bij de kraam lag het vol met vers gebakken oliebollen en ik kon het niet laten om er ter plekke eentje op te eten, want dat blijft toch het lekkerst. 'S avonds bij de koffie was de amandelbol ook weer genieten.

20211023_114851.jpg

Zojuist weer een zakje gemengde bollen gehaald. (is toch weer wat anders als gebak bij de koffie of vrijdag avond) zie ik dat de kerst verlichting weer aan de lantaarnpalen zijn bevestigd en de winkel ertegen over ook is begonnen aan de showroom:handsup:

Gisteren weer de overheerlijke oliebollen van bakkerij Gustaf uit Hengelo kunnen eten, meteen naar een stuk of 6 weggewerkt. :p

IMG_20211106_141317.jpg
IMG_20211106_140947.jpg

Gisteren voor mij de eerste. Een warme krentenbol.
Lekker hoor nu het weer wat kouder is.
Gouki de oliebollenkoning.

Haha 50+, netjes netjes. Zelf gebakken dan of vaste klant bij de kraam?

Nee alleen kopen, ben veel onderweg dus overal even een bolletje scoren. En mijn ouders en broertje zijn ook fan, dus die nemen ook met grote regelmaat een zak mee haha. Bakken doe ik trouwens altijd de 30e :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan