Wat ga je doen op 31-12 tussen 18:00 en 2:00

Wat ga je doen op 31-12 tussen 18:00 en 2:00

• Ik hou mij aan de regels

Stemmen: 21 8,2%
  • Ik stook mijn oude voorraad op

Stemmen: 131 51,4%
  • Ik ga na Duitsland/ België vuurwerk halen

Stemmen: 71 27,8%
  • Ik ga illegaal vuur kopen

Stemmen: 23 9,0%
  • Anders, namelijk:

Stemmen: 9 3,5%

• Totaal stemmers
    255
...en dat heb ik dus ook weer geen zin in om te riskeren...

Zwaar de neiging vanaf nu elke dag wat de lucht in te jassen...shock, rotje, cake, watdanook...

Hier precies dezelfde gedachtegang. Zodra het definitief besloten wordt dat er een verbod komt dit jaar, ga ik m'n restantjes elke avond opstoken. Het enige wat me daar sowieso in tegen hield is dat ik het nog wel kan opbrengen om te wachten tot 31 december. Maar als dat zelfs van je wordt afgepakt, dan heb ik persoonlijk geen reden meer om me in te houden.

Wanneer een verbod vrijdag, of maandag of dinsdag, definitief bekend is, allemaal landelijk om 20u een cake de lucht in jassen...om te laten horen dat het geen succes gaat zijn...niks meer te verliezen dan

Laatst bewerkt:
Het is allemaal even afwachten waar ze mee gaan komen. Want ook bij een verbod op verkoop en afsteken is het in bezit hebben van 25kg goedgekeurd vuurwerk nog steeds legaal. Dat kunnen ze moeilijk ineens strafbaar maken aangezien er nog zat mensen zijn met spul van vorig jaar. Dat zou dus betekenen als je de 29e naar duitsland rijdt en 25kg haalt het gewoon mag.... tot je het lontje aansteekt:P

Ach we gaan het zien.... gestookt wordt er sowieso de 31e

Het is allemaal even afwachten waar ze mee gaan komen. Want ook bij een verbod op verkoop en afsteken is het in bezit hebben van 25kg goedgekeurd vuurwerk nog steeds legaal. Dat kunnen ze moeilijk ineens strafbaar maken aangezien er nog zat mensen zijn met spul van vorig jaar. Dat zou dus betekenen als je de 29e naar duitsland rijdt en 25kg haalt het gewoon mag.... tot je het lontje aansteekt:P

Ach we gaan het zien.... gestookt wordt er sowieso de 31e

Helaas gaat die vlieger niet op. Buiten de toegestane tijden (de verkoopdagen) is het niet toegestaan om vuurwerk voor een publiek toegankelijke ruimte/plek vuurwerk voor handen te hebben. Een auto valt onder publiek toegankelijke plek. Dus als er o.a. een verkoop verbod komt, mag je het ook niet vervoeren

Maatje van mij heeft een kometa bak van 600s en ik heb de air force one. Deze gaan tegelijk aan om 12 uur bij een verbod:) Speciaal voor dat zure vrouwtje van PvdD

Helaas gaat die vlieger niet op. Buiten de toegestane tijden (de verkoopdagen) is het niet toegestaan om vuurwerk voor een publiek toegankelijke ruimte/plek vuurwerk voor handen te hebben. Een auto valt onder publiek toegankelijke plek. Dus als er o.a. een verkoop verbod komt, mag je het ook niet vervoeren

Wat freaks vervoerden was altijd al illegaal, er verandert niet veel.

Hmm helaas. Dan zijn we maar illegaal bezig!!

Behalve dat de staatsecretaris al heeft aangegeven bij een daadwerkelijk verbod, de handhaving op te voeren.

Want die “als mijn fastfood maar bezorgd wordt” Bruls zei immers dat de politie en de boa’s ontzien moesten worden. Ja logisch dat ze dan wel extra druk krijgen met de brave burger onder controle houden.

Politie doet waar ze altijd goed in zijn.... jan met de pet het leven zuur maken en de klootzakken hun gaan laten gaan. Het is wel erg lastig om te doen waar je voor bedoeld bent.

Nou, moet eerlijk zeggen dat ze hier janmetdepet gerust de gang latengaan op oudejaarsavond en zich concentreren op de klootzakken, zeker rond twaalven. Dan gaan ze zich om een illegale knaller geen zorgen maken tot er misbruik mee wordt gedaan. Zelfs ns samen een boom geblust (serieus)...

Gewoon vuurwerkafsteken! En legaal ook, want het mag hopelijk gewoon! De media valt de andere kant op, de politiek twijfelt, help mee met het draaien van de discussie!

Schrijf politici aan, spam de Social Media plat, stel je vraag aan Rutte over het vuurwerkverbod en vul de polls in! Samen redden we de traditie, tegengas, tegengas, tegengas!

Denk je nou echt dat een agent die zelf ook een gezin heeft en met beide voeten op de grond staat veel moeite gaat doen om mij te pakken omdat ik met mijn twee zoontjes een potje afsteek. Nee lijkt me niet.... er zijn meer agenten die hier zelf ook zo in staan en meer angst hebben voor de rellen en illegale zooi die ze straks naar het hoofd geslingerd krijgen.

Ik verwacht meer ellende van vuurwerkhaters in de straat als ik af ga steken i.g.v. een verbod. Verder ook weinig back-up van andere buren, behalve eentje die altijd wat leuk Belgisch spul heeft. Er zijn er zat die mijn vuurwerk graag zien, maar reken niet op bijstand i.g.v. gedoe. Verwacht echt niet dat politie komt opdagen als ze gebeld worden om 12 uur en ik wat afsteek. Maar zal relatie met de haters niet ten goede komen. Ik verwacht ook dat er in de rest van het land flink wat wrijving zal ontstaan tussen afstekers en haters i.g.v. een verbod. Maar goed, verbod is er nog niet definitief door en er is nog zat tijd voor slimme plannetjes. Een O&N zonder vuurwerk gaat sowieso niet gebeuren.

Denk je nou echt dat een agent die zelf ook een gezin heeft en met beide voeten op de grond staat veel moeite gaat doen om mij te pakken omdat ik met mijn twee zoontjes een potje afsteek. Nee lijkt me niet.... er zijn meer agenten die hier zelf ook zo in staan en meer angst hebben voor de rellen en illegale zooi die ze straks naar het hoofd geslingerd krijgen.
Of je echt 'gepakt' wordt is maar de vraag, maar veel zal afhangen van je straat, je buurt.
Als er maar genoeg gestookt en geklaagd wordt, dan zullen ze vroeg of laat op de stoep staan.
Of een paar pissige buurtjes die het 1x vriendelijk vragen en de 2e keer wellicht wat minder vriendelijk.

Het "ik stook toch wel" gehalte is hier wel erg hoog hoor, logisch ook op een forum als deze, maar ik moet het in de praktijk nog maar zien eerlijk gezegd.
Het liefst zeg ik ook, fuck die hele bende, ik ga stoken.. maar in m'n achterhoofd bedenk ik me wel of ik het een burenruzie en/of politiebezoek waard vind. En die beslissing maak je indirect ook voor je gezin, dus ik zit er heel dubbel in als ik eerlijk ben.. :shy:
In een achterstandswijk zal het ook weer totaal anders zijn dan in een villawijk.

Of je echt 'gepakt' wordt is maar de vraag, maar veel zal afhangen van je straat, je buurt.
Als er maar genoeg gestookt en geklaagd wordt, dan zullen ze vroeg of laat op de stoep staan.
Of een paar pissige buurtjes die het 1x vriendelijk vragen en de 2e keer wellicht wat minder vriendelijk.

Het "ik stook toch wel" gehalte is hier wel erg hoog hoor, logisch ook op een forum als deze, maar ik moet het in de praktijk nog maar zien eerlijk gezegd.
Het liefst zeg ik ook, fuck die hele bende, ik ga stoken.. maar in m'n achterhoofd bedenk ik me wel of ik het een burenruzie en/of politiebezoek waard vind. En die beslissing maak je indirect ook voor je gezin, dus ik zit er heel dubbel in als ik eerlijk ben.. :shy:
In een achterstandswijk zal het ook weer totaal anders zijn dan in een villawijk.
ik pak een stuk mdf, daar ga ik een mooi project op bouwen die zeker een minuut of 5 blijft gaan. Een keer aansteken en kijken.... geen idee wie dat heeft aangestoken :-)

ik pak een stuk mdf, daar ga ik een mooi project op bouwen die zeker een minuut of 5 blijft gaan. Een keer aansteken en kijken.... geen idee wie dat heeft aangestoken :-)
Jaah, dat zal ook wel gebeuren vermoed ik. En dat doe ik zelf mogelijk ook wel. Maar goed, dat is 5 minuten.

Ik doel meer op de beleving van de hele avond.
Wij gaan doorgaans na koffietijd naar buiten, vuurton aan, stoken met die handel en komen pas rond 03:00 uur weer binnen. Nou, dat kan je dit jaar dus gewoon vergeten. In een 'nette' straat verwacht ik dat je binnen een half uur stoken de eerste boze buren bij je hebt staan. Ik heb vooralsnog geen problemen met die lui, maar we hebben verder ook helemaal niets met elkaar, dus de 'gun-factor' schat ik niet bijzonder hoog in.
En dat geldt voor veel meer freaks denk ik zo. Dus "gewoon stoken" is in veel gevallen makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe jammer ook.
Maargoed, we kijken serieus naar andere opties. Ofwel een volksbuurtje opzoeken, ofwel de grens over.

Denk dat ik het op de ouderwetse manier aanpak. Jaszak vol, misschien een klein rugzakje, en dan verspreid over de avond een paar rondjes maken. Wat resten van de afgelopen jaren mee en dan mobiel stoken. Afhankelijk van wat de rest doet worden dat lange rondjes en volle zakken, of kleine rondjes en bij wijze van spreken een boterhamzakje met vuurwerk. Het is niet verstandig om op één plaats te blijven, zeker niet voor je eigen deur. Het is niet anders, maar zoiets zal het worden vermoed ik. Iets is beter dan niets zullen we maar zeggen :p.

Back
Bovenaan