Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fireworks store van luville binnen. :handsup: stond niet meer in de schappen bij de boet.
Navraag gedaan bij een medewerker en die kon mij vertellen dat ze hard gaan, ik was nummer 5 van de dag die hem gehaald heb :cool:

Dikke kans dat ik hem in nov niet in hoogwoud op kan pikken dus?

Morgen naar een kerst show en het kriebelt behoorlijk om eens een start te gaan maken met een dorp te maken. Denk dat er wel wat gehaald gaat worden.

Vraagje voor de ervaren bouwers. Heb al veel filmpjes op YT gekeken van het opbouwen, maar is er ook een site met tips ofzo, of wellicht een forum? We richten ons voor nu enkel op Lemax, maar je hebt echt 1001 verschillende soorten.

Eindelijk een begin gemaakt. Het kost wel wat wil je direct groots uitpakken, dus wij gaan ook ‘sparen’ en ieder jaar wat kopen. Nu kan het nog mooi in de kast, dat zal volgend jaar niet meer gaan. Maar voor nu even snel in de kast gezet om te kijken of er meer gehaald moet worden, later zetten we het wel netjes neer en werken we alle snoertjes enzo weg.

4216D8EE-384C-468B-9952-7441497A8D44.jpg

CFDD0E43-8BF1-4656-8DCE-37F3D99A300F.jpg

E8DB6890-6BAF-466A-9F2B-4FDDEBB1407C.jpg

Ik zoek nog steeds het "firework" huisje. Maar wil hem eigenlijk wel in de aanbieding kopen... haha. mocht iemand deze tegenkomen in de aanbieding, laat het weten :holland:

Eindelijk een begin gemaakt. Het kost wel wat wil je direct groots uitpakken, dus wij gaan ook ‘sparen’ en ieder jaar wat kopen. Nu kan het nog mooi in de kast, dat zal volgend jaar niet meer gaan. Maar voor nu even snel in de kast gezet om te kijken of er meer gehaald moet worden, later zetten we het wel netjes neer en werken we alle snoertjes enzo weg.

Bekijk bijlage 63302

Bekijk bijlage 63303

Bekijk bijlage 63304

Mooi begin. Bij de meeste tuincentra worden de huisjes voor kerst flink afgeprijsd. Wellicht had je dus beter even kunnen wachten met de eerste aanschaf. Zeker bij grotere en duurdere objecten (bijvoorbeeld skiliften etc) scheelt dat echt enorm.

Ben je echt op zoek naar bepaalde nieuwe huizen dan zou ik daar niet op wachten en direct toeslaan, sommige items komen ook nooit meer terug en met de vele verzamelaars zijn de nieuwe huizen dan namelijk al lang weg.

Ik heb wel eens dingen gekocht die gebruikt werden in de opgestelde demo, maar gezien de vele branduren die er dan al gemaakt zijn zou ik dat echt afraden. Dan is het helaas pindakaas of hopen dat ze er het jaar erop weer zijn.

Mooie om te zien dat er al zo hard gewerkt wordt. Wat betreft het Luville Fireworks huisje deze zijn nog te koop bij de avri in Dongen. €37.49 Met gratis verzending.
Avri heeft trouwens een van de mooiste kerstshow uit de buurt. Echt een aanrader. Succes met bouwen..

Vraagje voor de ervaren bouwers. Heb al veel filmpjes op YT gekeken van het opbouwen, maar is er ook een site met tips ofzo, of wellicht een forum? We richten ons voor nu enkel op Lemax, maar je hebt echt 1001 verschillende soorten.

Ik zit wel eens op https://www.minidorp.nl/ te neuzen. Staan op zich wel wat handige tips op en als ik op de homepage kijk gaan ze ook wat meer leven in de site blazen. Verder heb ik ooit nooit zo veel kwa sites kunnen vinden.

Mooi begin. Bij de meeste tuincentra worden de huisjes voor kerst flink afgeprijsd. Wellicht had je dus beter even kunnen wachten met de eerste aanschaf. Zeker bij grotere en duurdere objecten (bijvoorbeeld skiliften etc) scheelt dat echt enorm.

Ben je echt op zoek naar bepaalde nieuwe huizen dan zou ik daar niet op wachten en direct toeslaan, sommige items komen ook nooit meer terug en met de vele verzamelaars zijn de nieuwe huizen dan namelijk al lang weg.

Ik heb wel eens dingen gekocht die gebruikt werden in de opgestelde demo, maar gezien de vele branduren die er dan al gemaakt zijn zou ik dat echt afraden. Dan is het helaas pindakaas of hopen dat ze er het jaar erop weer zijn.

Klopt, maar we wouden nu al graag beginnen en hebben dus bewust de hoofdprijs betaald. Prima om mee te beginnen, maar hebben zeker in de planning zodra de opruiming begint om dan weer wat bij te gaan halen.

Prachtig om te zien hoor, vind het echt wat toevoegen ook aan de kerst beleving. Voor nu vind ik het wat te prijzig, maar als het echt veel scheelt om het na kerst te kopen wil ik er zeker eens naar gaan kijken.

Ziet er heel goed uit allemaal, heb nog nooit de moeite genomen om met de kortingsdagen een leuke set te scoren, het blijft kriebelen. Binnenkort tijdens de kerstmarkten maar weer eens goed overwegen om toch een begin te maken.

Zeg, Dennie, zijn er al updates? Ontzettend gaaf om jouw project zo te zien!

Het werkt wel zeer verslavend moet ik zeggen, nu al. Voor dit jaar al best wat uitgegeven, maar het jeukt behoorlijk om nog wat dingen bij te gaan halen. Beetje in 2strijd nu omdat het over een aantal weken een stuk goedkoper is.

Dit is de eerste keer dat ik dit topic open. Het gepriegel is niet helemaal aan mij besteed, plus dat het voor mij persoonlijk echt een te duur geintje is. Maar die sfeer is wel héérlijk hoor.

Afgelopen weekend ben ik met mijn meiden even gaan kijken bij de plaatselijke show, en ze hebben de ogen uitgekeken:

Screenshot_20211031-184551_WhatsApp.jpg

20211031_131918.jpg

20211031_131923.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan