Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Juist prachtig Niels die ‘té’ grote mat.
En die winkel!:applause:

Ik zat ff naar mini glow sticks en mini fiber lights te zoeken en ik denk dat er zeker wel vuurwerk effecten voor jouw dorp mee te maken zijn.
Zoiets (of nog wel veel beter te vinden) als onderstaande bijvoorbeeld.

https://m.shein.com/nl/Fiber-Optic-...0gkw0CEAQYAiABEgKZlvD_BwE&ref=nl&rep=dir&ret=

(Een eventueel teveel aan ‘sprieten’ kan je er zelfs ook gewoon afknippen om het meer in verhouding te houden en zoniet, dan hebben ze in je dorp gewoon allemaal grote buizen in de tuin staan.:D)

Owja, hele goeie, thanks! Heb een paar jaar terug een kerstkaart gemaakt voor een VWT actie met van die fiberlichtjes, maar nu nog helemaal niet aan gedacht. Daar kan ik wel een paar leuke fonteinen van maken!

Is inderdaad een mooie Adriaan, ik heb de gele en de rode inmiddels een paar jaar in mijn dorp staan, ziet er echt prachtig uit!

Het Grote Kerstdorp topic

7facc0eb-7d5d-4f56-ad82-7f7409fc63ef.jpg

Ik hoop dat ik aan deze titel kan voldoen dit jaar.:kerst:

Vorig jaar ben ik dan toch maar begonnen aan mijn eerste kerstdorp ooit.
Ook ik had altijd last van "Tsja wanneer begin je eraan?"
Het kost namelijk alleen al een Gods vermogen om een startopstelling aan te schaffen".

Mijn omgeving weet dat mijn vriendin en ik echte December dieren zijn. zo gaan in oktober al de kerstlampjes in de bomen van de voortuin en hebben wij hebben altijd minimaal 2 kerstbomen in huis staan. Rond half november zitten wij volledig in de kerstsfeer.:angel:

(N.B.) Ik ben op 5 Dec. jarig dus ik heb van huis uit niet zoveel met sinterklaas.:sint: (Geheimpje; Sinterklaas bestaat helemaal niet....Alleen de Kerstman is echt:wink::kerst:

Enfin, vorig jaar kwamen vrienden op bezoek, en die vriendin vertelde ons dat haar moeder stopt met haar kerstdorp. Dit omdat het haar teveel moeite kost om het ieder jaar weer alles op te bouwen, af te ruimen en vervolgends het hele jaar op te slaan.

Omdat haar moeder ons ook kent, en weet hoeveel wij van kerst houden, mochten wij dat dorp over nemen voor maar 200eu!.. 'Nd so it has begon:kerst::handsup:

Maar nu? Ik heb een aantal kratten vol met huisjes, poppetjes en naaldbomen maar hoe werkt dat opbouwen nu eigenlijk? Dus ik ben informatie en inspiratie gaan opdoen via Youtube.
Na veel filmpjes op youtube te hebben gekeken van andere kerstdorp enthousiastelingen werd ik des te meer aangestoken met deze manie! Wat een mooie dorpen worden er gebouwd!

De mooiste daarentegen vond ik diegene waar men zelf de bergen en bevroren meertjes zelf gebouwd hadden. En zodoende legde ik in het eerste jaar al direct mijn lat een trede hoger door op te schalen richting het "Diorama" topic...

*Bij het Bouwen van een diorama is het het idee, om zo realistisch mogelijk een landschap te vormen. (En wat kunnen sommige mensen dat mooi zeg!)

Dus dit wilde ik zelf ook gaan proberen!! Hups in de auto richting de Hornbach. Grote blokken piepschuim worden daar niet verkocht dus moest ik het doen met diverse smalle platen in een pak.
VroemmVroemm door naar de Action! Mandje vol laden met verf/ penselen/ houtlijm/ soldeerbout en nog wat diverse meuk.

Toen thuis onder de afzuigkap aan de slag. Plakken, Snijden en smelten om vervolgens in 1001 diverse lagen verf proberen realistische bergen te maken. Het was een puist werk maar ik was erg blij met het de uitkomst!

Hier wat foto's van dat proces:

IMG_0153 (1).jpg

IMG_0164.jpg

IMG_0173.jpg

Met als eindresultaat:
P.s. Zet je geluid uit als je niet van melancholische pianomuziek houdt:p

Februari 2020

Wat ons betreft was onze eerste kerstdorp editie geslaagd! En dit proefde naar meer, dus de volgende plannen worden gesmeed:devil:

Ik ben direct op zoek gegaan naar kersttreintjes. Want deze mag simpelweg niet ontbreken in mijn kerstdorp.
De kersttreintjes die te koop zijn zijn ietwat nep naar mijn believen. Dus ik heb mezelf op de modeltrein wereld gestort.
(En die wereld is groot kan ik jullie melden:shocked:)
Enfin, hier een mooie stoomlocomotief set uitgezocht en besteld.

trix h0 21530.jpg

trix trein.jpg

Nijdig apparaatje, hier ken ik wel wat mee...:idea:

Proefopstelling

En zodoende ben ik in maart begonnen met een nieuwe proef mini Diorama. Dit ook om te testen of ik nep water en watervalletjes kan maken.

Zie hier het resultaat:
IMG_20200929_105940.jpg

IMG_20200929_110057.jpg

IMG_20200929_110212.jpg

Kortom:

Dit jaar ben ik meer gedreven dan ooit, meer ervaren dan ooit, en heb ik een groter oppervlak gereserveerd om het nieuwe kerstdorp te bouwen!:D

De ingrediënten zijn er, ik hoop dat ik in November een mooi resultaat kan laten zien in Het grote Kerstdorp topic:kerst::biertje:

Stay tuned..

Het Grote Kerstdorp topic

Bekijk bijlage 55631

Ik hoop dat ik aan deze titel kan voldoen dit jaar.:kerst:

Vorig jaar ben ik dan toch maar begonnen aan mijn eerste kerstdorp ooit.
Ook ik had altijd last van "Tsja wanneer begin je eraan?"
Het kost namelijk alleen al een Gods vermogen om een startopstelling aan te schaffen".

Mijn omgeving weet dat mijn vriendin en ik echte December dieren zijn. zo gaan in oktober al de kerstlampjes in de bomen van de voortuin en hebben wij hebben altijd minimaal 2 kerstbomen in huis staan. Rond half november zitten wij volledig in de kerstsfeer.:angel:

(N.B.) Ik ben op 5 Dec. jarig dus ik heb van huis uit niet zoveel met sinterklaas.:sint: (Geheimpje; Sinterklaas bestaat helemaal niet....Alleen de Kerstman is echt:wink::kerst:

Enfin, vorig jaar kwamen vrienden op bezoek, en die vriendin vertelde ons dat haar moeder stopt met haar kerstdorp. Dit omdat het haar teveel moeite kost om het ieder jaar weer alles op te bouwen, af te ruimen en vervolgends het hele jaar op te slaan.

Omdat haar moeder ons ook kent, en weet hoeveel wij van kerst houden, mochten wij dat dorp over nemen voor maar 200eu!.. 'Nd so it has begon:kerst::handsup:

Maar nu? Ik heb een aantal kratten vol met huisjes, poppetjes en naaldbomen maar hoe werkt dat opbouwen nu eigenlijk? Dus ik ben informatie en inspiratie gaan opdoen via Youtube.
Na veel filmpjes op youtube te hebben gekeken van andere kerstdorp enthousiastelingen werd ik des te meer aangestoken met deze manie! Wat een mooie dorpen worden er gebouwd!

De mooiste daarentegen vond ik diegene waar men zelf de bergen en bevroren meertjes zelf gebouwd hadden. En zodoende legde ik in het eerste jaar al direct mijn lat een trede hoger door op te schalen richting het "Diorama" topic...

*Bij het Bouwen van een diorama is het het idee, om zo realistisch mogelijk een landschap te vormen. (En wat kunnen sommige mensen dat mooi zeg!)

Dus dit wilde ik zelf ook gaan proberen!! Hups in de auto richting de Hornbach. Grote blokken piepschuim worden daar niet verkocht dus moest ik het doen met diverse smalle platen in een pak.
VroemmVroemm door naar de Action! Mandje vol laden met verf/ penselen/ houtlijm/ soldeerbout en nog wat diverse meuk.

Toen thuis onder de afzuigkap aan de slag. Plakken, Snijden en smelten om vervolgens in 1001 diverse lagen verf proberen realistische bergen te maken. Het was een puist werk maar ik was erg blij met het de uitkomst!

Hier wat foto's van dat proces:

Bekijk bijlage 55632

Bekijk bijlage 55633

Bekijk bijlage 55634

Met als eindresultaat:
P.s. Zet je geluid uit als je niet van melancholische pianomuziek houdt:p

Februari 2020

Wat ons betreft was onze eerste kerstdorp editie geslaagd! En dit proefde naar meer, dus de volgende plannen worden gesmeed:devil:

Ik ben direct op zoek gegaan naar kersttreintjes. Want deze mag simpelweg niet ontbreken in mijn kerstdorp.
De kersttreintjes die te koop zijn zijn ietwat nep naar mijn believen. Dus ik heb mezelf op de modeltrein wereld gestort.
(En die wereld is groot kan ik jullie melden:shocked:)
Enfin, hier een mooie stoomlocomotief set uitgezocht en besteld.

Bekijk bijlage 55635

Bekijk bijlage 55636

Nijdig apparaatje, hier ken ik wel wat mee...:idea:

Proefopstelling

En zodoende ben ik in maart begonnen met een nieuwe proef mini Diorama. Dit ook om te testen of ik nep water en watervalletjes kan maken.

Zie hier het resultaat:
Bekijk bijlage 55628

Bekijk bijlage 55629

Bekijk bijlage 55630

Kortom:

Dit jaar ben ik meer gedreven dan ooit, meer ervaren dan ooit, en heb ik een groter oppervlak gereserveerd om het nieuwe kerstdorp te bouwen!:D

De ingrediënten zijn er, ik hoop dat ik in November een mooi resultaat kan laten zien in Het grote Kerstdorp topic:kerst::biertje:

Stay tuned..

Wauw! Dat ziet er echt super gaaf uit. Ik kijk uit naar het resultaat later in het jaar!

Dat ziet er echt heel indrukwekkend uit Dennie. Ik kijk uit naar de beelden!!

wat een werk:rolleyes:...

ondanks dat ik wel wat lemax huisjes en dergelijke heb staan, heb ik dit jaar voor een ander dorp voor mijn vrouw gekozen....

Wat een geweldige post Dennie, geweldig om te zien hoe jij dit hebt aangepakt. Vind de dingen die je zelf hebt gemaakt echt erg goed gelukt, zo niet mooier dan die je bij de intratuin koopt. Je hebt er een nieuwe hobby bij die het einde van het jaar nog mooier maakt, veel plezier dan ook vast voor komende tijd.

Gelukkig las ik het fout, ik dacht dat je voor een andere vrouw had gekozen.. :confused:

ondanks dat ik wel wat lemax huisjes en dergelijke heb staan, heb ik dit jaar voor een ander dorp voor mijn vrouw gekozen....

Bedankt voor de Rituals tip Scav, ik heb meteen een besteld voor mij vrouw en dochter!

Dennie, wat ziet dat er fantastisch mooi uit! Prachtig hoe je zelf zo dat landschap hebt gemaakt. En die waterval :droolthum

Heel benieuwd naar wat je er dit jaar van gaat maken!

Wat een video zeg Wesley, schitterend gedaan. Wat een geld en tijd is daarin gaan zitten, geweldig!

Petje af hoor Dennie, heel gaaf gedaan. Vind veel 'thuisdorpen' er lang niet mooi uitzien (ik heb een erg hoge eis) maar deze zou ik zo hier thuis willen neerzetten. Erg benieuwd naar je vervolg :applause:

Mooie knutselprojecten hier zeg.

20171215_164825_1513398059188_11951782_ver1.0.jpg

Bovenstaande is niet van mij. Als mijn moeder zover is, zal ik daar een aantal foto's van maken. Heeft wel wat weg van bovenstaande.

Geweldig gemaakt Dennie, dit jaar bij mij geen dorp.
Vrouw(lief) werkt zich al sinds Maart drie slagen in de rondte en heeft de puf niet om er aan te beginnen dit jaar.

Tip dus voor anderen, houdt het dorp binnen de perken zodat ook het opbouwen en opruimen leuk blijft.. Daardoor blijf je het ook leuk vinden.
Nu is in ons geval vooral de opbouw dermate veel werk dat je daar "huizenhoog" tegen op ziet.

Vorig jaar toch ook weer dingen bijgekocht zoals de Cin-Cin van Gerlos, een sneeuwkanon, twee eerder vertoonde vuurwerkjes en wat figuurtjes..
Net vuurwerk je hebt nooit genoeg :D

In 2021 gaan we weer bouwen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan