Het Grote Kerstdorp topic
Bekijk bijlage 55631
Ik hoop dat ik aan deze titel kan voldoen dit jaar.
Vorig jaar ben ik dan toch maar begonnen aan mijn eerste kerstdorp ooit.
Ook ik had altijd last van "Tsja wanneer begin je eraan?"
Het kost namelijk alleen al een Gods vermogen om een startopstelling aan te schaffen".
Mijn omgeving weet dat mijn vriendin en ik echte December dieren zijn. zo gaan in oktober al de kerstlampjes in de bomen van de voortuin en hebben wij hebben altijd minimaal 2 kerstbomen in huis staan. Rond half november zitten wij volledig in de kerstsfeer.
(N.B.) Ik ben op 5 Dec. jarig dus ik heb van huis uit niet zoveel met sinterklaas.

(Geheimpje; Sinterklaas bestaat helemaal niet....
Alleen de Kerstman is echt
Enfin, vorig jaar kwamen vrienden op bezoek, en die vriendin vertelde ons dat haar moeder stopt met haar kerstdorp. Dit omdat het haar teveel moeite kost om het ieder jaar weer alles op te bouwen, af te ruimen en vervolgends het hele jaar op te slaan.
Omdat haar moeder ons ook kent, en weet hoeveel wij van kerst houden, mochten wij dat dorp over nemen voor maar
200eu!..
'Nd so it has begon
Maar nu? Ik heb een aantal kratten vol met huisjes, poppetjes en naaldbomen maar hoe werkt dat opbouwen nu eigenlijk? Dus ik ben informatie en inspiratie gaan opdoen via Youtube.
Na
veel filmpjes op youtube te hebben gekeken van andere kerstdorp enthousiastelingen werd ik des te meer aangestoken met deze manie! Wat een mooie dorpen worden er gebouwd!
De mooiste daarentegen vond ik diegene waar men zelf de bergen en bevroren meertjes zelf gebouwd hadden. En zodoende legde ik in het eerste jaar al direct mijn lat een trede hoger door op te schalen richting het
"Diorama" topic...
*Bij het Bouwen van een diorama is het het idee, om zo realistisch mogelijk een landschap te vormen. (En wat kunnen sommige mensen dat mooi zeg!)
Dus dit wilde ik zelf ook gaan proberen!! Hups in de auto richting de Hornbach. Grote blokken piepschuim worden daar niet verkocht dus moest ik het doen met diverse smalle platen in een pak.
VroemmVroemm door naar de Action! Mandje vol laden met verf/ penselen/ houtlijm/ soldeerbout en nog wat diverse meuk.
Toen thuis onder de afzuigkap aan de slag. Plakken, Snijden en smelten om vervolgens in 1001 diverse lagen verf proberen realistische bergen te maken. Het was een puist werk maar ik was erg blij met het de uitkomst!
Hier wat foto's van dat proces:
Bekijk bijlage 55632
Bekijk bijlage 55633
Bekijk bijlage 55634
Met als eindresultaat:
P.s. Zet je geluid uit als je niet van melancholische pianomuziek houdt
Februari 2020
Wat ons betreft was onze eerste kerstdorp editie geslaagd! En dit proefde naar meer, dus de volgende plannen worden gesmeed
Ik ben direct op zoek gegaan naar kersttreintjes. Want deze mag simpelweg niet ontbreken in mijn kerstdorp.
De kersttreintjes die te koop zijn zijn ietwat nep naar mijn believen. Dus ik heb mezelf op de modeltrein wereld gestort.
(En die wereld is groot kan ik jullie melden
)
Enfin, hier een mooie stoomlocomotief set uitgezocht en besteld.
Bekijk bijlage 55635
Bekijk bijlage 55636
Nijdig apparaatje, hier ken ik wel wat mee...
Proefopstelling
En zodoende ben ik in maart begonnen met een nieuwe proef mini Diorama. Dit ook om te testen of ik nep water en watervalletjes kan maken.
Zie hier het resultaat:
Bekijk bijlage 55628
Bekijk bijlage 55629
Bekijk bijlage 55630
Kortom:
Dit jaar ben ik meer gedreven dan ooit, meer ervaren dan ooit, en heb ik een groter oppervlak gereserveerd om het nieuwe kerstdorp te bouwen!
De ingrediënten zijn er, ik hoop dat ik in
November een mooi resultaat kan laten zien in
Het grote Kerstdorp topic
Stay tuned..