Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Door een ander topic in het leven geroepen, het grote kerstdorp topic. Heb jij een kerstdorp en maak je er een heel spektakel van, show het hier met ons.

Benieuwd naar de foto's die we hier weer mogen bewonderen. Afgelopen jaar heel wat mooie creaties voorbij zien komen in dit topic.

De tuincentra zijn alweer bezig om hun afdelingen om te toveren tot prachtige kerstdorpen...ben erg benieuwd naar de eerste foto's weer of wanneer jullie de dorpen weer hebben staan :D

Ik heb zelf geen kerstdorp thuis. Vind al die Efteling gerelateerde dingen wel ontzettend gaaf maar ook prijzig van Luville.

Daarom bezoek ik graag mooie kerst shows. (zag dat hier geen topic van was dus vandaar maar hier)Vorig jaar voor het eerst naar Intratuin Duiven geweest op veel aanraden. 1,5 uur rijden maar dat was het meer dan waard. Een complete themabeleving, werkelijk fantastisch.

Zag laatst op Facebook dat ze weer begonnen zijn aan de opbouw van hun kerstshow. Zal hieronder even die foto's knikkeren.

118286945_3277805445643829_4921218262672112401_o.jpg

118427478_3277803098977397_4885188849385595886_o.jpg

118468069_3277803215644052_7463574080437047470_o.jpg

118532260_3277803065644067_5228046941984491076_o.jpg

Ik heb zelf geen kerstdorp thuis. Vind al die Efteling gerelateerde dingen wel ontzettend gaaf maar ook prijzig van Luville.

Daarom bezoek ik graag mooie kerst shows. (zag dat hier geen topic van was dus vandaar maar hier)Vorig jaar voor het eerst naar Intratuin Duiven geweest op veel aanraden. 1,5 uur rijden maar dat was het meer dan waard. Een complete themabeleving, werkelijk fantastisch.

Zag laatst op Facebook dat ze weer begonnen zijn aan de opbouw van hun kerstshow. Zal hieronder even die foto's knikkeren.

Zeker waar, Duiven was echt kneiter goed dit jaar.

Dit is één van de leukste dingen rond Kerst, op de kerstmarkten kijken we altijd lekker naar die mooie opzetjes, Duiven is natuurlijk geweldig. Met de kinderen ook helemaal top.
Ik ben er zelf nooit aan begonnen, puur uit eigen bescherming hehe, ben bang dat ik een flink bedrag er aan kwijt zal zijn als ik daar aan ga beginnen.

Dit is één van de leukste dingen rond Kerst, op de kerstmarkten kijken we altijd lekker naar die mooie opzetjes, Duiven is natuurlijk geweldig. Met de kinderen ook helemaal top.
Ik ben er zelf nooit aan begonnen, puur uit eigen bescherming hehe, ben bang dat ik een flink bedrag er aan kwijt zal zijn als ik daar aan ga beginnen.

Gewoon een x proberen een jaar geen vuurwerk uitgeven en dan kersthuisje kopen :holland: :handsup: :wink:

Dit jaar niet het grote kerstdorp tafereel i.v.m. dat mijn vrouw de 24ste november is uitgerekend! Maar ik zit wel te denken aan een rond kerstdorpje wat op de eettafel kan. Rond, met doorsnede van 80cm, en dan nog de hoogte in. Eens kijken wat ik kan crieeren!

Wel kijk ik uit naar jullie kerstdorp creaties!

Kerstshows Intratuin nóg eerder open: ‘We willen drukte spreiden’

Terwijl de zomer nazindert, gaan de eerste kerstshows van Intratuin over twee weken al open. Dat is een stuk eerder dan vorig jaar. ,,Vanwege corona geven we onze klanten langer de tijd, we spreiden de kerstdrukte.’’

Na de zomer komt de kerst. Dat geldt in ieder geval voor de 65 Intratuin-vestigingen in Nederland, België en Duitsland. ,,Normaal gaan de kerstshows rond de herfstvakantie open, maar dit jaar zetten de meeste winkels in op de eerste week van oktober’’, vertelt Peter Paul Kleinbussink, directeur Intratuin Nederland. Volgens hem heeft deze hele vroege kerst alles met de coronatijd te maken.

,,We willen voorkomen dat het te druk wordt in de winkels. Het is zeker vroeg. Maar de echte kerstfans, zoals de miniatuurdorpenbouwers, staan vaak al eerder voor de deur. Nu mensen dit jaar gezien de omstandigheden minder de deur uitgaan en het thuis extra gezellig willen maken, verwachten we dat er extra vroeg met versieren wordt begonnen.’’

Eenrichtingsverkeer

Intratuin zet sterk in op spreiding. ,,Dat doen we niet alleen door de shows naar voren te schuiven, maar we gaan ook onze openingstijden verruimen. Vanaf half november zullen de meeste vestigingen elke dag tot 21.00 uur open zijn.’’ Ook bredere paden, eenrichtingsverkeer, extra schoonmaakrondes en een soort verkeersregelaars bij drukke punten in de groene warenhuizen, moeten voorkomen dat de 1,5 meter afstand niet kan worden nageleefd.

,,Veel mensen zullen Kerstmis dit jaar thuis vieren en willen het gezellig maken. Daarom verwachten we behoorlijk wat volk. Als het ondanks de genomen maatregelen toch te druk is, dan zullen we overstappen op inschrijvingen en kunnen klanten een tijdslot reserveren. Niet ideaal, maar we hebben dit draaiboek klaarliggen als het moet.” Het dragen van mondkapjes staat volgens Kleinbussink ook op het lijstje. ,,Maar die maatregel bungelt wel onderaan. We denken dat een mondkapjesplicht tot weerstand bij onze klanten gaat leiden, daarom proberen we dit echt te voorkomen.’’

Kleinbussink gaat ervan uit dat de tuincentra de komende maanden open mogen blijven. ,,Niemand weet precies hoe het gaat lopen, maar we zijn nu een stuk beter voorbereid dan afgelopen voorjaar toen corona ons overviel.’’

Miljoenenomzet
De kerstperiode is belangrijk voor de tuinbranche. In 2019 werd er in de totale tuinsector naar schatting zo’n 115 miljoen euro uitgegeven aan kerstbomen en kerstartikelen. De uitgaven groeiden daarmee met 9 procent in vergelijking met 2018, blijkt uit onderzoek van GfK en Tuinbranche Nederland. Ook online wordt er meer verkocht. ,,Bij ons kun je sinds vier jaar online bestellen, we hebben inmiddels 8000 kerstitems op de site staan. Die voorraad staat overigens allemaal bij onze winkels, niet in een apart distributiecentrum. Zo blijven de vestigingen feeling houden met alle klanten.’’

Kersttrends van dit jaar? Intratuin-styliste Suzanne Droogh noemt onder meer uitbundige kersthangers zoals krokodillen op een fiets of dansende kerstmannetjes. En de eettafel wordt dit jaar extra belangrijk. ,,Het tafelrek - een stalen buis over de lengte van de eettafel waaraan je ballen, lintjes en takken kunt hangen - als decoratie zullen we veel gaan zien. Verder wordt 2020 het jaar van veel pluimen, droogbloemen en kleur.’’

Bron: AD

:handsup::handsup::handsup:

Wat heb ik er weer zin in zeg! Kerstmuziek aan en bouwen maar. Heerlijk dat gepriegel om alles precies zo te krijgen als je het zelf wilt hebben, en altijd een leuke uitdaging om alle snoertjes netjes weg te werken. In november ga (mag) ik weer beginnen, heel benieuwd hoe het er dit jaar uit komt te zien. Tot die tijd, hier nog wat fotootjes van vorig jaar:

DSC02653.jpgDSC02663.jpg

Vorig jaar ook een heuse chinese rol gemaakt voor in mijn kerstdorp! Dit jaar ga ik in de tuincentra op zoek naar een figuurtje dat bezig is met iets op de grond, zodat die de mat aan het aansteken kan zijn :D
DSC02668 1.jpg

Geniaal Niels die mat!

Dat ie niet op schaal is, maakt het alleen maar mooier.:thumbsup:

Ik denk eigenlijk dat er best wel een markt is voor een ‘oud & nieuw’ gerelateerd lijntje, binnen deze ‘kerst dorpen/winter tafereeltjes branche.

Inderdaad, zeer vet om te zien Niels. Echt een diehard jij met het kerstdorp! Ben benieuwd welke uitbreidingen je dit jaar allemaal in petto hebt. Sfeerverhogende beelden!

Niels, verschrikkelijk gaaf. Een fontein, compound of miniatuur wijnfles met vuurpijl kan nu niet meer ontbreken, natuurlijk!

@ Pyro Is Art: Compounds heb ik nog wel een aantal in m'n Vuurwerktotaal winkel sinds de winactie een paar jaar terug :p DSC02658.jpg

Een uitbreiding op het assortiment staat zeker op de planning voor dit jaar! Wordt wel ff goed nadenken hoe ik dat voor mekaar krijg.

@firewire: Tja, schaal blijft een lastig dingetje. Gelukkig is de rest van m'n dorp ook niet per se op schaal met elkaar, waardoor hij er wat mij betreft alsnog best redelijk bij past. DSC02667.jpg

Och, wat geweldig om te zien zeg. JE maakt er wel echt wat fantastisch van Niels. Zeer benieuwd naar je uitbreiding dit jaar.

Juist prachtig Niels die ‘té’ grote mat.
En die winkel!:applause:

Ik zat ff naar mini glow sticks en mini fiber lights te zoeken en ik denk dat er zeker wel vuurwerk effecten voor jouw dorp mee te maken zijn.
Zoiets (of nog wel veel beter te vinden) als onderstaande bijvoorbeeld.

https://m.shein.com/nl/Fiber-Optic-...0gkw0CEAQYAiABEgKZlvD_BwE&ref=nl&rep=dir&ret=

(Een eventueel teveel aan ‘sprieten’ kan je er zelfs ook gewoon afknippen om het meer in verhouding te houden en zoniet, dan hebben ze in je dorp gewoon allemaal grote buizen in de tuin staan.:D)

@ Pyro Is Art: Compounds heb ik nog wel een aantal in m'n Vuurwerktotaal winkel sinds de winactie een paar jaar terug :p Bekijk bijlage 55518

Een uitbreiding op het assortiment staat zeker op de planning voor dit jaar! Wordt wel ff goed nadenken hoe ik dat voor mekaar krijg.

@firewire: Tja, schaal blijft een lastig dingetje. Gelukkig is de rest van m'n dorp ook niet per se op schaal met elkaar, waardoor hij er wat mij betreft alsnog best redelijk bij past. Bekijk bijlage 55519

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan