Happiness Fountain

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Artikelnummer: Happiness Fountain
Artikelnaam: 1660
Bruto Gewicht: ... kg
Netto Kruitgewicht: 7,2 gram
Aantal per verpakking: 4 stuks
Effectomschrijving: Heeft dit product nog introductie nodig? Enige wat wij verhullen is dat het oude recept is gebruikt om de fontein nieuw leven in te blazen.
Kartoninhoud: 30/4
Adviesprijs: € ...

1659-Happiness-Fountain-Vulcan.jpg

Wij danken Vulcan Europe voor de informatie.
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Ben zeer benieuwd naar wat ik in de omschrijving heb gelezen, hopelijk zijn ze weer als vanouds want die bagger die we de laatste jaren kunnen kopen is echt helemaal niets.

1,8gr per stuk lijkt me wat weinig? Ben even kwijt wat een cat. 1 fontein aan grammen mocht bezitten. Van deze lijn zijn de labels inderdaad mooi en fris. Ik moest ook aan Original denken.

Een fontein in categorie 1 mag totaal 7.5 gram per stuk bevatten dus in principe zou die 7,2 gram in 1 happiness kunnen. Voor 4 stuks lijk me het ook onmogelijk om maar ook in de buurt te komen van een happiness fontein.

Aha een happiness in een weliswaar mooi jasje waarbij het oude recept is gebruikt? We gaan het wel zien. Ik verwacht er niets van. Kan het altijd meevallen.:wink:

Mooi met die stier op de voorkant, als je kijkt naar het effect van de Happiness van vroeger denk ik dat de glitter 0,4 tot 1 gram was, de fluit denk 1 a 2 max en als laatst het crackeling met groen en rood max 2 gram ?

Wil niet zeggen dat dit niet een toffe nieuwe versie gaat worden :) Ik hoop het. Label is top!

Enige wat wij verhullen is dat het oude recept is gebruikt om de fontein nieuw leven in te blazen.

Ik ben geen neerlandicus, ik begrijp wat men bedoelt, maar het klopt niet.
Die stier op de verpakking is wel toepasselijk.
Bullshit.

De Happiness van vroeger (jaren 70, begin 80) had geen crackling; dat bestond nog niet of werd nog niet gebruikt in export consumenten vuurwerk. De knallen van het mijn effect werden veroorzaakt door flash gevulde lady cracker knallertjes die samen met de lichtkogeltjes de lucht in werden geblazen.
Ga deze moderne Vulcan versie zeker scoren, gewoon om te proberen en voor het label, inmiddels wel 30 verschillende label versies in de collectie.

Op de foto een hele bijzondere Happiness; in een vierkant doosje. Ik denk dat deze uit de jaren 80 komt maar zou zomaar de 90s kunnen zijn. Iemand die deze gehad heeft of ooit is tegen gekomen? Hoor graag!!

happines.png

Enige wat wij verhullen is dat het oude recept is gebruikt om de fontein nieuw leven in te blazen.

Bullshit.

:bonk:

Ze verhullen in ieder geval niet hun onkunde.

Ach het past bijna bij vuurwerk, het is niet de eerste taalkundige blunder. In het Engels ook vaak...

Beheersing van taal is klaarblijkelijk geen eerste vereiste om bij een vuurwerkimporteur te mogen werken.

Bullshit.

Een hele nieuwe samenstelling dus. Ik ben benieuwd!:wink:

Ik ben deze in de jaren 80 nog nooit tegen gekomen, misschien komt deze zelfs uit eind jaren 70 ?

Hmmm, lastig; overig ekenmerken zijn niet echt seventies maar sluit niks uit. Maar dan de mevrouw op het label zelf; die draagt een rok of jurk; bij oudere types (70s) had de mevrouw zo'n typisch Mao achtig uniform aan. Ik heb me laten vertellen dat de fabrikant dat heeft aangepast omdat dat beter zou passen bij westerse landen waar deze artikelen heen gingen.

C0223.JPG
Hier heeft moeke nog een 'Mao' broek aan..

Als je dan een fontein volgens oud recept maakt, waarom moet er dan weer een nieuw label op? Ziet er netjes uit, maar kunnen we gewoon de oude labels weer eens in ere herstellen.

Man man.

Back
Bovenaan