Happiness Fountain

Misschien dat meneer Fünke even mee kan lezen? Als iemand de Happiness in ere kan herstellen zijn zij het wel. Mogen ze meteen de Star Ball Contribution meenemen :p

De Happiness van vroeger (jaren 70, begin 80) had geen crackling; dat bestond nog niet of werd nog niet gebruikt in export consumenten vuurwerk. De knallen van het mijn effect werden veroorzaakt door flash gevulde lady cracker knallertjes die samen met de lichtkogeltjes de lucht in werden geblazen.
Ga deze moderne Vulcan versie zeker scoren, gewoon om te proberen en voor het label, inmiddels wel 30 verschillende label versies in de collectie.

Op de foto een hele bijzondere Happiness; in een vierkant doosje. Ik denk dat deze uit de jaren 80 komt maar zou zomaar de 90s kunnen zijn. Iemand die deze gehad heeft of ooit is tegen gekomen? Hoor graag!!

Bekijk bijlage 61843

Nog nooit gezien deze. Het artikelnummer is hét artikelnummer van de Happiness reeks, alleen de "S" zal wel voor dit kartonvormpje staan. Tot nu toe niets over kunnen vinden op Google. Mogelijk staat er iets in de Red Lantern catalogus over?

Deze kwam echt hoog! Was wel korter dan degene die ik ervoor afstak. Die was wat minder heftig, maar duurde wel langer.

Ik vind dit eerlijk gezegd niet slecht. Het duurt niet lang, maar het komt op de "verrassing" na, wel (dicht) in de buurt van de oorspronkelijke, originele Happiness. De originele Happiness zal in CAT1 vorm niet terug kunnen keren, en ik denk dat deze ook niet meer onder CAT1 zal kunnen worden geplaatst omdat de effecten (schat ik), de 60cm overstijgen.

Wanneer de prijs meevalt, valt het wel te doen.

Misschien dat meneer Fünke even mee kan lezen? Als iemand de Happiness in ere kan herstellen zijn zij het wel. Mogen ze meteen de Star Ball Contribution meenemen :p

Dan graag met een bijpassend eigen Funke label. De originelen terug met het originele label zou top zijn, maar ergens nog steeds "niet origineel", als je begrijpt wat ik bedoel. Feeling, kwaliteit, en kleine wijzigingen zouden het uiteindelijk toch weer on- origineel maken.

Ziet er wel geinig uit. Zal vast aan mij liggen, maar ik zat toch de wachten op de fluit en crackling uitbarsting daarna.

Nog nooit gezien deze. Het artikelnummer is hét artikelnummer van de Happiness reeks, alleen de "S" zal wel voor dit kartonvormpje staan. Tot nu toe niets over kunnen vinden op Google. Mogelijk staat er iets in de Red Lantern catalogus over?

Ik vind dit eerlijk gezegd niet slecht. Het duurt niet lang, maar het komt op de "verrassing" na, wel (dicht) in de buurt van de oorspronkelijke, originele Happiness. De originele Happiness zal in CAT1 vorm niet terug kunnen keren, en ik denk dat deze ook niet meer onder CAT1 zal kunnen worden geplaatst omdat de effecten (schat ik), de 60cm overstijgen.

Wanneer de prijs meevalt, valt het wel te doen.

Dan graag met een bijpassend eigen Funke label. De originelen terug met het originele label zou top zijn, maar ergens nog steeds "niet origineel", als je begrijpt wat ik bedoel. Feeling, kwaliteit, en kleine wijzigingen zouden het uiteindelijk toch weer on- origineel maken.

Komt naar mijn mening misschien alleen qua hoogte in de buurt van het origineel maar voor de rest echt niet. Juiste volgorde zoals al vermeld door Squeak! Fontein-Fluit-Mine.

Nou, bij de hapiness uit de jaren '90 kwam de finale al boven de 1,5 meter.
Enige produkt wat ik er later mee kon vergelijken, zijn de lesli knetterkegels. Zo jammer dat die ook al niet meer bestaan.

Hahaha vulcan toch. Ik kocht vorig jaar een familieassortiment bij dolfijn en een maat van me een pakket. Het gekke is hier zie ik prut. Die in de pakketten zaten waren 4 gram en wat doet vulcan?juist het origineel met originele labels fontein fluit knetter. Ze kunnen het wel degelijk met die 4 gram alleen in pakketvorm beetje jammer dit.

3 pagina's, ik denk nog wel dat vulcan echt iets heeft neergezet.
Wat een treurnis dit haha. Als dit de toekomst is van t Nederlandse vuurwerk...

Drie pagina's met reacties en diverse nostalgische gevoelens over de Happiness ten spijt.. maar dit artikel is bij ons een van de populairste, vooral onder de jeugd. Vier dergelijke fonteinen in categorie 1 voor 2,95 euro, is gewoon dikke prima.

Maar wij zijn geen verkoopliefebbers, wij zijn vuurwerkliefhebbers en wij zien enkel een slap aftreksel (niet eens aftreksel, gewoon een of ander fonteintje) dat de naam Happiness niet mag dragen. Of iemand dat koopt en een ander verkoopt staat daar los van. Dat is handelaarspraat.

Dit is gewoon treurnis en misleiding onder die naam, maar dat zal idd de massa, en zeker van de leeftijd die al cat 1 mag kopen, worst wezen want die hebben ook geen benul meer van de originele kwaliteit.

Maar wij zijn geen verkoopliefebbers, wij zijn vuurwerkliefhebbers en wij zien enkel een slap aftreksel (niet eens aftreksel, gewoon een of ander fonteintje) dat de naam Happiness niet mag dragen. Of iemand dat koopt en een ander verkoopt staat daar los van. Dat is handelaarspraat.

Dit is gewoon treurnis en misleiding onder die naam, maar dat zal idd de massa, en zeker van de leeftijd die al cat 1 mag kopen, worst wezen want die hebben ook geen benul meer van de originele kwaliteit.

Wij zijn ook liefhebbers dus begrijpen het helemaal hoor. Lesli komt dit jaar ook weer met Happiness in Cat1, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen :D En die van Broekhoff hebben er ook ietsje meer van weg, maar daar zullen de meningen ook over verschillen.:D

Back
Bovenaan