• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Kan jij mij iets over het 2de termijn vertellen dan? Hoor ik graag even je info. Heb ook gewoon een leven naast dat klote verbod. Heb ook een vrouw en kinderen thuis vergeet dat effe niet. Ben niet van plan dag in dag uit met een verbod bezig te zijn.
Ik vraag me af of je begrijpend leest eerlijk gezegd. Je reacties sluiten niet aan op wat er wordt gezegd. Je verhaal over die 2000 piek komt, laten we het netjes zeggen, niet echt geloofwaardig over.

Kan jij mij iets over het 2de termijn vertellen dan? Hoor ik graag even je info. Heb ook gewoon een leven naast dat klote verbod. Heb ook een vrouw en kinderen thuis vergeet dat effe niet. Ben niet van plan dag in dag uit met een verbod bezig te zijn.
Geef mij die 2000 piek en ik lees me volledig in.. Heb ook een gezin met 4 kids maar voor die knaken maak ik graag wat tijd vrij 🤣 no problem

Ik vraag me af of je begrijpend leest eerlijk gezegd. Je reacties sluiten niet aan op wat er wordt gezegd. Je verhaal over die 2000 piek komt, laten we het netjes zeggen, niet echt geloofwaardig over.
Sluit niet aan op de
Qoute. Ik doe het niet meer gratis voor ze omdat het mij ook energie en vrije dagen kost. Traditie prima, bellen naar den Haag prima alles prima. Ook ik maak me foutjes toegegeven. Maar dat gezever ben ook zat voor die paar simpele rotlikes op de man af. Maar naast alles heb ik ook mijn werk mijn gezin en blijf niet niet bezig dat geouwerothoer van je van gisteren praat dan niet tegen mij. Jij kent mij niet en ik jou niet zo simpel ligt het en in wat ik doe weet je al helemaal niet.

Sluit niet aan op de
Qoute. Ik doe het niet meer gratis voor ze omdat het mij ook energie en vrije dagen kost. Traditie prima, bellen naar den Haag prima alles prima. Ook ik maak me foutjes toegegeven. Maar dat gezever ben ook zat voor die paar simpele rotlikes op de man af. Maar naast alles heb ik ook mijn werk mijn gezin en blijf niet niet bezig dat geouwerothoer van je van gisteren praat dan niet tegen mij. Jij kent mij niet en ik jou niet zo simpel ligt het en in wat ik doe weet je al helemaal niet.
Goed, toegegeven het was (te) persoonlijk waarvoor excuus. Als je denkt dat het me om likes te doen is heb je het goed mis overigens. Je verhalen zijn een beetje van de hak op de tak en sluiten vaak niet aan bij opmerkingen die gemaakt worden, dat bemoeilijkt de zaak behoorlijk. Én dat van die 2000 piek komt een beetje vreemd over als het inhoudelijk niet klopt, hoop dat je dat ook begrijpt.

Goed, toegegeven het was (te) persoonlijk waarvoor excuus. Als je denkt dat het me om likes te doen is heb je het goed mis overigens. Je verhalen zijn een beetje van de hak op de tak en sluiten vaak niet aan bij opmerkingen die gemaakt worden, dat bemoeilijkt de zaak behoorlijk. Én dat van die 2000 piek komt een beetje vreemd over als het inhoudelijk niet klopt, hoop dat je dat ook begrijpt.
Kerel ik snap je volkomen had in eerder bericht geschreven maak ook zo mijn fouten inderdaad. Had hele stukken overgeslagen en strookt inderdaad niet.

Jij lijkt me geen kwaaie en niemand niet van het forum. Zand erover en als je een keer tijd heb kom naar mij krijg je van mij een flesje bier en bittergarnituur. Maar zand erover laten we elkaar steunen als enorme vuurwerkliefhebbers in plaats van ruzie maken. Ik snap jou en heb er lering uitgetrokken mijn excuus staat een paar posten terug waar ik mijn fout heb toegegeven. Excuus aanvaard en ook mijn oprechte excuus.

Kerel ik snap je volkomen had in eerder bericht geschreven maak ook zo mijn fouten inderdaad. Had hele stukken overgeslagen en strookt inderdaad niet.

Jij lijkt me geen kwaaie en niemand niet van het forum. Zand erover en als je een keer tijd heb kom naar mij krijg je van mij een flesje bier en bittergarnituur. Maar zand erover laten we elkaar steunen als enorme vuurwerkliefhebbers in plaats van ruzie maken. Ik snap jou en heb er lering uitgetrokken mijn excuus staat een paar posten terug waar ik mijn fout heb toegegeven. Excuus aanvaard en ook mijn oprechte excuus.
Is goud zo. :)

Dus als ik het goed begrijp steken jullie liever geen vuurwerk af met een verbod dan dat je een uitzonderingspositie krijgt om toch nog in groepsverband vuurwerk af te kunnen en mogen steken?

Voor de duidelijkheid, ik hou het het liefst zoals het nu is, zonder verbod!

Maar áls het verbod er eenmaal is, dan hoop ik dat dit amendement het haalt. Ik ken voldoende mensen in mijn directe omgeving die hieraan mee willen en kunnen werken. Ik zou er dan prima mee kunnen leven als ik in groepsverband, met goedkeuring van en in overleg met de gemeente, een vuurwerkshow zou kunnen geven voor de wijk. Het zal anders zijn, maar het is in elk geval stukken beter dan om 00:00 met een sterretje in de hand te moeten staan. En ik denk dat we ook dan fantastische jaarwisselingen met genoeg vuurwerk mee gaan maken op die manier.

In die zin vind ik het positief dat dit amendement voorgesteld wordt. Het geeft aan dat de SGP en de CU niet fundamenteel tegen (consumenten)vuurwerk zijn. Daar ging ik eigenlijk wel min of meer vanuit.

Maar nogmaals: hopelijk verandert er niets.
Het amendement is helemaal niet positief. Men weet dat er onvoldoende geld en pyrotechnici beschikbaar zijn voor shows. Dit proberen ze met een schijnoplossing te ondervangen. Zodra er een verbod is en dit plan blijkt in praktijk niet te werken draaien ze een verbod nooit meer terug.

Ik heb respect voor een ieders Oud & Nieuw beleving, maar die van mij is niet op een aangewezen plaats met onbekenden een paar cakes afsteken en daar alle stress, kosten en verantwoordelijkheid omheen voor hebben.

Voor mij is het zoveel meer. Het begint al direct na oud & nieuw. Freakacties, nieuwe producten, paar keer België. De dagen aftellen. Met het openen van de countdown en webshops stijgt de hartslag verder. Films kijken, ervaringen lezen en bestellen. Voorpret. Dan de planning van de show. Het afhalen en collecties in de winkels bekijken en praten met andere liefhebbers. Niet slapen, genieten van het nachtbrakers topic. De spullen stapelen, aaien, ruiken etc. Op oudejaarsdag overal knallen, die aanzwellen richting het moment suprème. Lontjes aansteken, de spanning, de kruitgeur. Overdag klein grut met de kids, hun zien genieten en zien dat ze ook met het virus besmet zijn. Hopen dat ze er in hun leven net zo van zullen genieten als ikzelf (..). Stoken in de vooravond. Genieten van alles in de wijk en wat rondjes lopen met de kids. En dan natuurlijk 12 uur: ultiem genieten met vrienden, buren en gezin. Daarna nagenieten terwijl de vlammen mijn compounds consumeren en het geknal in de wijk weer langzaam afneemt. De kruitgeur en blaren op je vingers de volgende dag. Rondje door de wijk om te kijken wat er gestookt is. Het opruimen.

Dan onder strikte voorwaarden iets stoken op een afgelegen veldje wanneer je bent uitverkoren? Ik pas.

Het amendement is helemaal niet positief. Men weet dat er onvoldoende geld en pyrotechnici beschikbaar zijn voor shows. Dit proberen ze met een schijnoplossing te ondervangen. Zodra er een verbod is en dit plan blijkt in praktijk niet te werken draaien ze een verbod nooit meer terug.

Ik heb respect voor een ieders Oud & Nieuw beleving, maar die van mij is niet op een aangewezen plaats met onbekenden een paar cakes afsteken en daar alle stress, kosten en verantwoordelijkheid omheen voor hebben.

Voor mij is het zoveel meer. Het begint al direct na oud & nieuw. Freakacties, nieuwe producten, paar keer België. De dagen aftellen. Met het openen van de countdown en webshops stijgt de hartslag verder. Films kijken, ervaringen lezen en bestellen. Voorpret. Dan de planning van de show. Het afhalen en collecties in de winkels bekijken en praten met andere liefhebbers. Niet slapen, genieten van het nachtbrakers topic. De spullen stapelen, aaien, ruiken etc. Op oudejaarsdag overal knallen, die aanzwellen richting het moment suprème. Lontjes aansteken, de spanning, de kruitgeur. Overdag klein grut met de kids, hun zien genieten en zien dat ze ook met het virus besmet zijn. Hopen dat ze er in hun leven net zo van zullen genieten als ikzelf (..). Stoken in de vooravond. Genieten van alles in de wijk en wat rondjes lopen met de kids. En dan natuurlijk 12 uur: ultiem genieten met vrienden, buren en gezin. Daarna nagenieten terwijl de vlammen mijn compounds consumeren en het geknal in de wijk weer langzaam afneemt. De kruitgeur en blaren op je vingers de volgende dag. Rondje door de wijk om te kijken wat er gestookt is. Het opruimen.

Dan onder strikte voorwaarden iets stoken op een afgelegen veldje wanneer je bent uitverkoren? Ik pas.
Voor het grootste deel eens. De sfeer die je beschrijft is gewoon niet vervangbaar. En dat is ook mijn beleving bij oud en nieuw. Niets kan dat gat bij een verbod vullen.

Het scheelt ook in welke buurt je woont denk ik. Hier wonen alleen al een paar liefhebbers in de straat. Hechte buurt, 90% pro-vuurwerk. Voor mij zou zo’n optie dus niet iets zijn met onbekenden, wat inderdaad al heel veel uitmaakt.

Maargoed, het is ook koffiedik kijken hoe zo’n voorstel in de praktijk gaat werken.

Als het er eenmaal komt…
En als het dan ook stand houdt…
En als het ook werkbaar blijkt…

Eigenlijk zijn er nu te veel onbekende factoren om er een echt oordeel over te geven. De tijd zal leren hoe de huidige koers uitpakt.

Wat ik persoonlijk jammer vind; we horen altijd van mensen die hoge posities in de zorg bekleden, en voor een verbod zijn. We horen altijd van een of andere hoge politie meneer dat het hele korps voor een verbod is. Dan is het weer de veiligheidsraad of een brandweer commandant die voor een verbod is.

Je gaat mij niet vertellen dat er niemand in een hoge positie in de zorg is die stiekem een beetje freak is? Waar zijn die agenten die wel een goede compound weten te waarderen? En waar zijn die brandweermannen die zelf ook lekker staan te stoken als er geen melding is?

Durven zij zich niet uit te spreken voor een traditie? Bang om verdere promotie in de weg te zitten? Krijgen ze simpelweg geen podium omdat de overwegend linkse media hun verhaal niet wil vertellen? Zijn deze mensen voor de hvlv onvindbaar?

De voorvechters voor een verbod die in de media te zien zijn, zijn altijd mensen met aanzien. De tegenstanders van een verbod, zijn mensen die makkelijk weg te zetten zijn als onnozelaars. Ik kan mij nog goed de hagenees met het matje in de nek herinneren..... 😔
Nou weet je wat het is in het prille begin van deze nodeloze discussie had er gelijk een importeur op moeten staan en aan moeten schuiven bij de talkshow tafel om ook hun verhaal te kunnen doen.
In plaats daarvan hebben ze die verbod aanbidders gewoon ongestoord hun gang laten gaan.
De mensen met aanzien waren er wel maar deden in mijn ogen dood gewoon niks.

Nou weet je wat het is in het prille begin van deze nodeloze discussie had er gelijk een importeur op moeten staan en aan moeten schuiven bij de talkshow tafel om ook hun verhaal te kunnen doen.
In plaats daarvan hebben ze die verbod aanbidders gewoon ongestoord hun gang laten gaan.
De mensen met aanzien waren er wel maar deden in mijn ogen dood gewoon niks.
Denk dat Importeurs en aanverwante groepen niet eens de kans krijgen/kregen om een ander geluid te laten horen met andere cijfers. De media heeft echt z'n voorkeuren en is in handen van mensen die het niet zo hebben op volkse tradities.
Hoe vaak hebben wij de laatste maanden mensen gezien die het wel een mooie traditie vinden en zich normaal hebben gedragen? Vrijwel niet!

De lucht was goed gevuld hier, en niet zo'n klein beetje ook. En het was ook niet aan de verkoopcijfers te merken dat Nederland er klaar mee is.

• Like
Waarderingen: BENZ

Politieke podcast Vullings en Van der Wulp aflevering van vanmiddag.
Vanaf minuut 42 gaat het over het vuurwerkverbod.
Deze politiek duiders denken dat het er dit jaar niet komt.
Toch 2 nieuwtjes!
- SGP zou best wel eens tegen kunnen stemmen als hun amendement voor de buurtverenigingen het niet haalt. 'Als ze ons tegemoetkomen zouden we voor kunnen stemmen.'
- VVD neigt naar een eenduidig fractiestandpunt, en dus geen vrije kwestie bij hoofdelijk stemmen.

Mooie podcast en zeer hoopgevend. Maar 1 ding vind ik weer jammer, ze kregen mevrouw Michon nier te spreken door drukte. Had haar echt even willen horen erover. Verder een goede podcast van de heren en bedankt voor het delen.

Politieke podcast Vullings en Van der Wulp aflevering van vanmiddag.
Vanaf minuut 42 gaat het over het vuurwerkverbod.
Deze politiek duiders denken dat het er dit jaar niet komt.

Bedankt voor het delen. Toch wel interessant om te horen. Als je het zo hoor klinkt het toch allemaal niet zo heel negatief.

Back
Bovenaan