GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Ik zou me eigen als verkoper toch druk gaan maken als ik hun was…..het is geen 5voor 12 meer maar 5over 12.
Snap echt niet dat je niks van hun hoor en ook niet van de branche…..en ja ze doen heel veel achter de schermen……zal allemaal wel….maar we horen helemaal niks.
Heb ik alle wijsheid. Nee…..maar loop al meer dan een halve eeuw op deze aardkloot rond en heb nog nooit de nood zo hoog gezien.
Mocht het verbod er komen dan ben ik er van overtuigd dat duitsland heel snel zal volgen en als branche zijnde hebben ze in Nederland der ook nooit druk gemaakt want het liep allemaal niet zo n vaart…….
Dus het zou nu een mooi moment zijn als branche om er met gestrekt been in te gaan…

Ik zou me eigen als verkoper toch druk gaan maken als ik hun was…..het is geen 5voor 12 meer maar 5over 12.
Snap echt niet dat je niks van hun hoor en ook niet van de branche…..en ja ze doen heel veel achter de schermen……zal allemaal wel….maar we horen helemaal niks.
Heb ik alle wijsheid. Nee…..maar loop al meer dan een halve eeuw op deze aardkloot rond en heb nog nooit de nood zo hoog gezien.
Mocht het verbod er komen dan ben ik er van overtuigd dat duitsland heel snel zal volgen en als branche zijnde hebben ze in Nederland der ook nooit druk gemaakt want het liep allemaal niet zo n vaart…….
Dus het zou nu een mooi moment zijn als branche om er met gestrekt been in te gaan…
Helemaal mee eens. Doordat ze alleen maar achter de schermen bezig zijn, en niets laten doorschemeren wat, lijkt het net alsof ze het over zich heen laten komen.

Noem me naïef maar ik denk dat er achter de schermen echt wel wat gedaan word door de branche. Je kan me echt niet wijsmaken dat ze allemaal in vuurwerkland zo naïef zijn.

Verder lees je vaak alleen de sensatie in de media, of subjectieve teksten. Vaak kloppen de teksten, betreft vuurwerk niet. Als ze dat dan met artikelen van voorstanders erbij gaan neerzetten, gooien ze hun eigen glazen in, met de verhalen die totaal niet kloppen.

We zullen het meemaken, jammer dat we nog even geduld moeten hebben.

Noem me naïef maar ik denk dat er achter de schermen echt wel wat gedaan word door de branche. Je kan me echt niet wijsmaken dat ze allemaal in vuurwerkland zo naïef zijn.

Verder lees je vaak alleen de sensatie in de media, of subjectieve teksten. Vaak kloppen de teksten, betreft vuurwerk niet. Als ze dat dan met artikelen van voorstanders erbij gaan neerzetten, gooien ze hun eigen glazen in, met de verhalen die totaal niet kloppen.

Heb je gelijk in. Maar dan lees je vorige week dat de branche wilt samenwerken met de politie voor betere aanpak illegaal vuurwerk. De politie zal hier niet in mee gaan denk ik, die willen helemaal van het vuurwerk af

Er word ook zeker wat gedaan daar ben ik ook van overtuigd maar bij lange na niet genoeg want als nederland valt volgen de andere landen snel…..niet alleen hier willen ze van het vuurwerk af…je zag het in coronatijd ook dat duitsland gelijk na Nederland ook een verbod erin gooiden.
Ik vind de arrogantie bijzonder van de branche dat ze denken dat als het hier niet meer mag dat ze nog jaren hun spul in duitsland en belgie kunnen slijten….

Tsja... wat moet ik er van vinden.
In NL.wordt je toch wel in je kont genaait vroeg of laat.

Qua vuurwerk ga ik (voor mijn doen) dit jaar zwaar los en gaan dr wat dingen in de opslag. Daar heb ik wel een ruzie voor over.

Daarna, we zien wel. Dikke bak uit het buitenland en als dat niet meer dan pleur ik voor een paar meier f1 op een hoop en de fik erin. Nee dit land is mijn land niet meer.
Een kleine groene club dicteert den haag met hun gejank en op straat is het ook niet meer zo gezellig.

Ben van de ouwe stempel en deze shit trek ik heel slecht.

Ik vraag me alleen maar af hoeveel oude autobanden ik kan kopen voor 2500 euro per jaar. 🤔 Mooie fik hoor (met een klein beetje vervuiling 🤣)
Ze beseffen echt geen seconde hoeveel mensen er bij een verbod zich op wat voor manier dan ook bezig zullen houden met vergelding tegen de staat.
Maar daar komen ze vanzelf achter. 🤷‍♂️

VVD geeft niet thuis 0,0 response op berichten van personen of van de branche.
Klopt, echt op helemaal niets krijg je een reactie vanuit die partij. PVV, BBB en ook NSC regelmatig contact mee, maar met de VVD is het niet te doen. En dit is wat mij betreft ook niet een positief teken aangezien je voorheen redelijk snel antwoord kreeg.

Slinks en dierenmanieren roepen maar wat! Ik heb het debat niet gevolgd, want tranen zouden me in mn broek springen! Zij hebben geen echte onderbouwingen en dragen geen echte realistische oplossingen aan! Ze zullen ook alleen maar blijven schreeuwen en tegen de oppostie aan blijven schoppen! Ze willen kosten wat kost het vuurwerk als product verbannen uit onze traditie en uit onze samenleving! Over laten aan buurtverenigingen en gemeenten behoren tot één van de wanhopige laatste lulkoek pogingen! Geef gewoon toe dat je de kern van de zaak niet goed onder ogen wil zien, laat staan bijdragen aan een oplossing om het probleem op de goede manier aan te pakken en zeker wanneer het moment daar is als de pleuris uitbreekt!

De overheid zal voor ons liefhebbers en andere die de traditie een warm hart toe dragen, echt niet helpen bij de uitwerking van een evt alternatief! Dat laten ze liever over aan de gemeenten! De ene gemeente is helaas de andere niet! Vooral als de gemeente krap bij kas zitten! Wie gaat alles betalen? Komt het zover dat papieren in orde zijn je een vergunning hebt gekregen? Jij natuurlijk! De rompslomp en administratie is voor veel particulieren niet weggelegd! Het initiatief moet vooral vanuit de particuliere instantie en/of vereniging komen! Maar dan nog!

Dit is het zoveelste item waar slinks een vuist in de pap krijgt! Ik heb ook nog andere hobbies naast vuurwerk waar slinks het eea in beperking heeft weten te stellen! Nu dit weer! Ik zou het haast persoonlijk op moeten vatten! Ik ben mijn hobby op een legale manier straks kwijt! Hoe ik dit in de toekomst vorm ga geven weet ik nog niet! Het idee dat die walgelijke Klaver en Ouwehand er voor hebben gezorgd dat ik weer een streep moet gaan zetten door een hobby van mij, kan ik niet verkroppen! Alleen omdat zij zogenaamd een andere positie bekleden! Democratisch gekozen, zal vast, maar op ondemocratische wijze er iets doorheen proberen te drammen op basis van leugens!
Deze figuren die alleen maar schreeuwen om aanpassingen in het beleid maar niet op de echte waarheid willen onderbouwen, laat staan bijdragen aan een realistische oplossing! Ook de oppositie met name vvd toont hierin geen spierballen! Ze kunnen beter investeren in goede seizoenshandhavers en in extra gummiknuppels! Handhavers desnoods uit de security oid!

Voor iedereen die Nederland een k*tland vind, ons Nederland is een heel mooi land! Ik hou van Nederland! Ik heb veel te danken aan heel veel mensen uit ons mooie Nederlandje! Helaas wordt ons land langzaam over de linker flank heen getrokken en kapot gemaakt! Lijdzaam moet ik toekijken hoe ons mooie land wordt vernietigd en onze vrijheden beetje bij beetje worden afgepakt! Dit is niet te wijten aan tand des tijds of het kopje tijden veranderen! Slinks geeft gewoon niets om jou leven! Het is jammer dat ik geen ambities bezit om een politieke statement te maken tegen die linkse kliek! Om deze cultuurbarbaren een halt toe te roepen! Als we samen die speldenprikjes kunnen blijven geven, dan zou dat voor mij toch enige genoegdoening geven! Wat lelijk is kan je ook weer mooi maken...ooit!

Er wordt echt wel veel gedaan, maar de media laat dit veelste weinig zien. De media laat steeds meer haar ware gezicht zien, dat zie je al in de klimaatgekte, de hoeveelheid leugens, vb er is bijna geen ijs meer op Noordpool, feit Sinds jaren 80 enorme groei ijsberen. Bij weinig ijs en of slecht omstandigheden door te kort aan eten zou de ijsberen populatie niet groeien. Meters hoge stijgingen van de zeespiegel voorspeld voor afgelopen decennia, feit er is geen extreme verandering in de stijging van de zeespiegel.
Conclusie leugens nodig om iedereen te sturen, dan weet je al genoeg.

Dan check de foto's en je ziet is echt onzin.

Wat ik persoonlijk jammer vind; we horen altijd van mensen die hoge posities in de zorg bekleden, en voor een verbod zijn. We horen altijd van een of andere hoge politie meneer dat het hele korps voor een verbod is. Dan is het weer de veiligheidsraad of een brandweer commandant die voor een verbod is.

Je gaat mij niet vertellen dat er niemand in een hoge positie in de zorg is die stiekem een beetje freak is? Waar zijn die agenten die wel een goede compound weten te waarderen? En waar zijn die brandweermannen die zelf ook lekker staan te stoken als er geen melding is?

Durven zij zich niet uit te spreken voor een traditie? Bang om verdere promotie in de weg te zitten? Krijgen ze simpelweg geen podium omdat de overwegend linkse media hun verhaal niet wil vertellen? Zijn deze mensen voor de hvlv onvindbaar?

De voorvechters voor een verbod die in de media te zien zijn, zijn altijd mensen met aanzien. De tegenstanders van een verbod, zijn mensen die makkelijk weg te zetten zijn als onnozelaars. Ik kan mij nog goed de hagenees met het matje in de nek herinneren..... 😔

Wat ik persoonlijk jammer vind; we horen altijd van mensen die hoge posities in de zorg bekleden, en voor een verbod zijn. We horen altijd van een of andere hoge politie meneer dat het hele korps voor een verbod is. Dan is het weer de veiligheidsraad of een brandweer commandant die voor een verbod is.

Je gaat mij niet vertellen dat er niemand in een hoge positie in de zorg is die stiekem een beetje freak is? Waar zijn die agenten die wel een goede compound weten te waarderen? En waar zijn die brandweermannen die zelf ook lekker staan te stoken als er geen melding is?

Durven zij zich niet uit te spreken voor een traditie? Bang om verdere promotie in de weg te zitten? Krijgen ze simpelweg geen podium omdat de overwegend linkse media hun verhaal niet wil vertellen? Zijn deze mensen voor de hvlv onvindbaar?

De voorvechters voor een verbod die in de media te zien zijn, zijn altijd mensen met aanzien. De tegenstanders van een verbod, zijn mensen die makkelijk weg te zetten zijn als onnozelaars. Ik kan mij nog goed de hagenees met het matje in de nek herinneren..... 😔
De hulpverleners, agenten, brandweermannen die in de strijd staan worden nauwelijks iets gevraagd. Hebben 0,0 invloed op wat er daar bovenaf beslist wordt.

Stomme vraag misschien, maar hoeveel leden heeft dit forum? Is het geen idee om een soort van handtekeningen actie te doen namens vuurwerkcrew liefhebbers forum en dat aanbieden aan 2e kamer? Doen honden verenigingen etc etc ook.

Stomme vraag misschien, maar hoeveel leden heeft dit forum? Is het geen idee om een soort van handtekeningen actie te doen namens vuurwerkcrew liefhebbers forum en dat aanbieden aan 2e kamer? Doen honden verenigingen etc etc ook.
22.938, maar die zijn natuurlijk niet allemaal actief.

Back
Bovenaan