GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

In geval het verhaal over de switch bij Yesilgoz en VVD een proefballon is, om te kijken hoe zo iets valt, heeft het zeker zin om massaal te reageren.

[email protected]

Na Michon-Derkzen ook haar een mail gestuurd. Staat o.a. iets in over pogingen tot doodslag en rubberen kogels, over weg van de minste weerstand en over een aangetast rechtvaardigheidsgevoel.

Ik twijfel enorm om een mail te sturen. Misschien dat ik er vanavond even voor ga zitten...

Maar de reeds bestaande illegale handel zal vermoedelijk enorm uitbreiden. En dan is de drempel een heel stuk lager. Waar vroeger de meterpakketjes via die ene collega of via de voetbalclub bemachtigd werden, is het (nu al) net zo makkelijk als een pizza bestellen. Als 10, 11, 12-jarigen het kunnen....
...heeft deze ouwe digibete lul er moeite mee! Nou ja, moeite; in een wereld als dit weiger ik verder aan social media te doen dan een phpbb als dit 😂 loop hier wel naar een andere pyrogozer in de buurt, zo kun je ook overal nog aan alles komen (en stuk betrouwbaarder imo)

Maar ik ben het met je eens dat het een sterfhuisconstructie is, het zal uiteindelijk afnemen en doodbloeden. Toch denk ik dat dit langer duurt dan dat ze in den haag denken. Voor zover ze daar denken...
Op den duur stook je echt niet meer rustig voor je deur hoor. Ze weten al gauw (nu al) wie er altijd stoken en komen je bezoekje(s) brengen. Kunnen ze opeens wel handhaven, lekker makkelijk, lekker veilig, lekker laf. En dan stop je alsnog. Want je kunt wel lekker guerrilla gaan doen, maar dan gaat het van kwaad tot erger hè en uiteindelijk toch gewoon enkel voor de burger zelf.

Ik zie een hoop reacties van mensen die zeggen het vuurwerk wel bij onze Ooster/Zuiderburen te halen maar vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk bereid zijn het risico te nemen (boete/aantekening strafblad). Hoe graag ik zou willen, zou het zelf niet snel doen denk ik.

Mijn aanname is dat er slechts een select groepje mensen overblijft wat langzaam uitsterft over de jaren heen.
Zelfde effect als roken uitbannen binnen de samenleving; kost tijd maar uiteindelijk sterft het uit.
Na een paar jaar zullen de straffen hoger worden omdat de jaarwisseling nog steeds chaotisch verloopt met hetzelfde aantal slachtoffers als voorgaande jaren.

Wellicht wat pessimistisch (én laten we hopen dat het niet zover komt) maar ben erg benieuwd hoe de jaarwisseling er uit ziet over pakweg 3/4 jaar..
Precies zo ZAL het verlopen.
Uitsterfbeleid....

Ik denk dat het eigenlijk al in kannen en kruiken is. Het is denk ik wel al beklonken en waarom denk ik dat? Welnu, omdat ze nu zelfs hun zinnen willen gaan zetten op Cat.1, vandaar dat ook daar nu heel veel aandacht aan werd geschonken, wat normaal nooit het geval was, want nu ze geen aandacht meer hoeven te geven aan het F2 spul, kunnen ze zich nu volledig storten op en aandacht geven aan Cat. 1. Vandaar de vele afkeur en de daarop volgend al die negatieve nieuwsberichten. Ja, dit is nog niet officieel, maar dit is dus wat ik denk. En zal ik met een verbod stoppen? NEVER!!
Ik denk ook dat het al in kannen en kruiken is. Die linkse partijen nemen echt niet het risico om het in stemming te brengen en niet genoeg stemmen voor te krijgen. Bovendien zie je vanuit de merken zelf weinig innovatie naar nieuwe producten. En wat je zegt over de aandacht voor cat 1 klopt ook.

Kan natuurlijk ook een politiek spelletje zijn van de voorstanders in de politiek.
Van zet het maar op de agenda, wij steunen jullie, om vervolgens tegen te stemmen.

Kan natuurlijk ook een politiek spelletje zijn van de voorstanders in de politiek.
Van zet het maar op de agenda, wij steunen jullie, om vervolgens tegen te stemmen.
Laten we het inderdaad afwachten, meer dan mailen naar de partijen en het werk van HVLV kunnen we niet doen, allerlei suggesties naar boven halen dat het allemaal al in kannen kruiken schiet niet op, het is pas 2 dagen bekend dat ze de wetsvoorstel gaan behandelen, het is nu ook weekend dus kamerleden gaan nu ook niet reageren, laten we na het weekend kijken of we antwoorden gaan krijgen en kijken hoe de vlag er dan bij hangt.

tijd dat de vuurwerkbranche is van zich laat horen dat die linkse leugenaars allemaal onzin verkondigen

Laatst bewerkt:
Laten we het inderdaad afwachten, meer dan mailen naar de partijen en het werk van HVLV kunnen we niet doen, allerlei suggesties naar boven halen dat het allemaal al in kannen kruiken schiet niet op, het is pas 2 dagen bekend dat ze de wetsvoorstel gaan behandelen, het is nu ook weekend dus kamerleden gaan nu ook niet reageren, laten we na het weekend kijken of we antwoorden gaan krijgen en kijken hoe de vlag er dan bij hangt.
No offense, maar de tijd van afwachten ligt echt achter ons. Onze linkse ´vrienden´ zit geen moment stil op dit dossier. Daarom is het echt van @HVLV dat ze nu een lobbyist hebben, die hebben opmerkelijk veel 'macht' in Den Haag.

Ik twijfel enorm om een mail te sturen. Misschien dat ik er vanavond even voor ga zitten...
Vanwaar de twijfel?

Hoeft geen uitgebreid onderbouwd betoog te zijn. Iedereen weet wel hoe het zit.

Belangrijkste is het signaal dat je afgeeft met het sturen van een reactie. Elke mail staat voor een bepaald aantal kiezers. Hoe meer mails, hoe groter het aantal kiezers dat zich druk maakt over een zaak. En hoe meer stemmen er te winnen dan wel te verdienen zijn.

Politici weten in principe ook heel goed dat de publieke opinie via media (met name commerciële) bespeeld wordt door het grote geld. Dat zit namelijk ook bij hun aan tafel in de vorm van lobbyisten. Zij moeten wel rekenschap nemen van die publieke opinie, maar laten niet voor niets zelf ook onderzoeken doen, onder een bredere en representatievere bevolking dan de doelgroep van een commerciele omroep..., om die angel eruit te halen en tot de kern van het geluid uit de samenleving te komen. De lobbyisten vertegenwoordigen op een heel directe manier de diverse belangen; die van het grote geld, van de beroepsgroep én van de meest serieus te nemen pro- en antigroepen op het onderwerpsgebied. Die lobbyisten maken direct afspraken met individuele politici met de portefeuilles (en op andere steekhoudende posities) om hun belangen voor het voetlicht te brengen. Politici en hun ambtenaren hebben de taak daarbinnen de objectiviteit uit de subjectiviteit te distilleren en tot gedegen wetgeving te komen.

Vandaar het belang dat HVLV die lobbyist kan blijven betalen. BPN doet dat wel van de vuurwerkomzet, Achmea van hun megawinsten. Dus het blijft belangrijk dat die donaties aan HVLV op peil blijven, zodat niet alleen de komende 5 maanden die lobbyist kan blijven werken maar die zal dat consequent jaar op jaar moeten kunnen doen.

€2500 p/m zijn maar 100 mensen die maandelijks €25 doneren hè...kom op jongens, moet makkelijk zijn, alleen met de winkeliers haal je dat waarschijnlijk al.

No offense, maar de tijd van afwachten ligt echt achter ons. Onze linkse ´vrienden´ zit geen moment stil op dit dossier. Daarom is het echt van @HVLV dat ze nu een lobbyist hebben, die hebben opmerkelijk veel 'macht' in Den Haag.
Ik bedoelde met afwachten nu, dit weekend mbt tot reacties die we niet gaan krijgen.

zo hebben ze het tijdens corona idd ook al gegund aan de linkse partijen...'t is hun ogen maar een kleinigheid, financieel misschien maar maatschappelijk schieten ze zich keihard in de voet...

Kabinetten komen en gaan maar het galfront van linkse huilebalken zal altijd blijven bestaan!!

De VVD is in deze de grootste rund, omdat het hier met 'vuurwerk' stunt!

Back
Bovenaan