Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik lees ook veel reacties van het anti-kamp waarin wordt gesteld dat een verbod het voor de politie makkelijker maakt om te handhaven.
Mocht het lukken, en ik ben er ook bang voor, zou het echt een huzarenstukje van links zijn. Want een ieder die er kritisch over nadenkt weet dat siervuurwerk niet eens gerelateerd is aan de problemen waarvoor het verboden wordt.
Dat gaat over zwaar letsel neem ik aan. Op de SEH en HAP komen wellicht wat anders cijfers naar voren maar daar wordt dan weer niet onderscheid gemaakt tussen mensen die een plijstertje nodig hebben en daarna weer naar huis gaan en die een hand missen. Zo kan je het woord slachtoffer of gewond aardig oprekken.Het rapport van de NVPC laat zien dat slechts 10% van de gewonden door legaal consumentenvuurwerk komt.
Begrijp helemaal je punt, echter voor de jaarwisseling hadden collega's van mij het ovet vuurwerk afsteken blabla. Haal jij nog wat vuurpijlen vroegen ze mij...... ik; Die zijn al een tijd verboden. Ze keken me aan alsof ik van de planneet Mars kwam. Ik voegde eraan toe dat knalvuurwerk en matten al langer niet meer mogen idem romeinse kaarsen dat was voor hun de bevestiging dat ik er echt niets van begreep.
De ontwetendheid is erg groot bij de doorsnee burger!
Dat gaat over zwaar letsel neem ik aan. Op de SEH en HAP komen wellicht wat anders cijfers naar voren maar daar wordt dan weer niet onderscheid gemaakt tussen mensen die een plijstertje nodig hebben en daarna weer naar huis gaan en die een hand missen. Zo kan je het woord slachtoffer of gewond aardig oprekken.
Ik wordt met de dag chagrijniger als ik al die berichten uit dit topic lees. Gaat het dan toch gebeuren waar we al jaren voor gevreesd hebben? Bedankt hoor linkse kliek heel slim gespeeld.![]()
Als het de artsen die zo hard roepen om een verbod het echt om de gewonden gaat,moeten we schaatsen ook meteen verbieden.
Laten we de paar duizend gewonden na een week schaatspret tijdens de coronaperiode niet vergeten aub.
Vraag me trouwens wel af...stel ze krijgen het voor elkaar..
Zouden de importeurs en winkeliers en alles er omheen uitgekocht ofwel gecompenseerd worden? Of zou er een jaar of 2 zijn waarin uitverkocht mag worden.
Dat gaat over zwaar letsel neem ik aan. Op de SEH en HAP komen wellicht wat anders cijfers naar voren maar daar wordt dan weer niet onderscheid gemaakt tussen mensen die een plijstertje nodig hebben en daarna weer naar huis gaan en die een hand missen. Zo kan je het woord slachtoffer of gewond aardig oprekken.
Klopt, echter in conclusies van alle rapporten en wat vervolgens wordt herhaald in het debat en de media zijn altijd de totaal aantallen waaronder dus de "slachtoffers" met hele lichte verwondingen.Het aantal mensen die zwaar gewond zijn en/of ledematen moeten missen is maar een piepklein percentage van het aantal vuurwerkgewonden, de meeste mensen gaan na een kleine behandeling, behandeling van een brandwondje en ogen met kruit uitspoelen, gewoon weer naar huis en hersteld binnen een week volledig.
Uiteraard!Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, toch? Hoe meer reuring, hoe beter.
Na Van der Plas inmiddels ook Henk Vermeer een berichtje gedaan: [email protected]
Nee, niet iedereen zal tijdens een verbod met z'n zoon naar Tsjechië rijden om z'n doodvonnis te kopen.Ik zie een hoop reacties van mensen die zeggen het vuurwerk wel bij onze Ooster/Zuiderburen te halen maar vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk bereid zijn het risico te nemen (boete/aantekening strafblad). Hoe graag ik zou willen, zou het zelf niet snel doen denk ik.
Mijn aanname is dat er slechts een select groepje mensen overblijft wat langzaam uitsterft over de jaren heen.
Zelfde effect als roken uitbannen binnen de samenleving; kost tijd maar uiteindelijk sterft het uit.
Na een paar jaar zullen de straffen hoger worden omdat de jaarwisseling nog steeds chaotisch verloopt met hetzelfde aantal slachtoffers als voorgaande jaren.
Wellicht wat pessimistisch (én laten we hopen dat het niet zover komt) maar ben erg benieuwd hoe de jaarwisseling er uit ziet over pakweg 3/4 jaar..