Gezelligheids vuur tijdens oud en nieuw?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister is er een kuub hout geleverd voor oudjaarsdag, kunt het maar vast binnen hebben. Nu al zin om dat vuurtje weer aan te steken.

Standaard altijd 2 grote olievaten staan denk wel 15 pallets en rest afvalhout van de bouw
Geeft een heerlijk sfeertje:)

Normaal altikd wel een vuurtje. Vaak overdag/ s avonds een groter vuur. Denk dit jaar alleen de vuurkorf.

Vorig jaar was er voor het eerst een vuurton hier in de straat. Een buurman had er één gekocht en ik moet zeggen, dat was echt onwijs gezellig en het trok ook zeker mensen aan. Bij dezelfde buurman liggen er nu alweer wat pallets in de tuin, dus ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat ook dit jaar de vuurton weer van de partij is.

Smalle straat hier en de wijk ligt wat hoger als de rest erom heen dus als de wind het toelaat gaat het kleine 60L vaatje in de hens en ivm geparkeerde auto’s liever niet .

Ja, die sfeer moet er toch wel in komen met een vuurkorf hoor. Altijd gezellig dat knisperende houtsvuur op de achtergrond!

Dit is het 2de jaar in een nieuwe straat. FF afwachten hoe het voor dit jaar lopen gaat,
Achter de flat waar mijn moeder woont is er een groot grasveld wat een hoop mogelijkheden biet .
Dus waarschijnlijk volgend jaar een vuur ton er bij :cool:

Popo maakt hier laatste jaren alles 's avonds uit, dus iedereen begint om 00u gewoon op elke straathoek. En m'n eigen stookafvak wordt sfeervol gereduceerd tot een hoopje as. Buren 2 deur verderop heeft altijd vuurton maar niet mijn types dus behalve een babbeltje doe ik daar niet mee

Viel me hier in de buurt op dat er nergens een ton stond op 1 januari terwijl ik in Enschede juist eerder 3 tonnen per straatdeel zag, dan geen. Wat een fantastische sfeer als iedereen dat doet zeg!

Eerder op de avond de kerstboom (zie foto), na middernacht de cakes en op nieuwjaarsdag de laatste resten.

20221231_181841.jpg

Voor het eerst in jaren dit keer geen vuurton gehad op het adres waar wij waren, gelijk stukken minder sfeer helaas. Dat moet dit jaar anders

Was al vroeg vuurtje op m'n stookplek door pa en jochies van 2 deuren verder. Wel beetje vervelend, precies op stookplek maar genoeg plek er omheen nog. Alleen toen er al voor 00u autobanden gadverdamme op gingen, met de ranzige rook recht mijn/onze kant op, ben ik er maar wat van gaan zeggen; "jullie willen toch straks meegenieten van m'n vuurwerk? Moet ik er wel kunnen komen en het neer kunnen zetten. Dus na deze ff kappen met meuk er op." "Ok, doen we alleen nog wat schoon hout." Priiima, ook weer opgelost. Na m'n vw op de stapel was gegaan, ging er nog weer meuk van ze op, whatever.

Ik vind het er zeker bij horen alleen zoals ik het hier lees vier ik het bij verkeerde mensen.:bonk: die gaan liever weer naar binnen om het daar gezellig te maken nadat alles opgestookt is.
aankomend jaarwisseling maar kijken om een partytent en alles neer te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan