Gevoel bij "het perfecte stookweer"

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Door het jaar heen zijn er gereld dagen waarbij de kriebels ineens flink omhoog schieten doordat het een perfecte dag is om flink te stoken.

Dat gevoel heb ik vaker, over het algemeen in de herfst en winter, maar herkennen jullie dat? En wat is voor jou precies het "perfecte stookweer"?

Gewoon een lekker frisse dag,heldere lucht. Klein beetje wind. Meestal in het najaar. Als je op de fiets zit,en je ruikt onderweg naar huis,eten wat er wordt gekookt De geur van een houtkachel of een openhaard. Zo'n dag waarop je de winter al een beetje voelt,heerlijk. Dan heb ik zoiets van,let's go!

Overdag op oud en nieuw het liefst een beetje bewolkt, graad of 6, een beetje mist. Als het even kan nog wat sneeuw, wat er dan al wel eerder is gevallen. 's Avonds natuurlijk helder weer met een licht briesje.

Van mij mag het wel iets vriezen, vind dat het er gewoon bij hoort. Liefst geen mist, ietsje een wind en helder

Dat herken ik zeker! Als het vrijwel windstil en droog is denk in eigenlijk altijd wel dat het een mooie dag zou zijn om wat af te steken.

Das een hogedrukgebied boven Scandinavië, zwakke of matige wind uit het oosten en aanvoer van droge lucht bij temperaturen rond het vriespunt. De knallen klinken het lekkerst zo en het wintergevoel is er zonder meteen te verkleumen.

Droog, graadje of 23, overdag lekker in je zwembroek en slippers alles klaarzetten.
Dan na de bbq een paar potten de lucht in. :cool:

Als het maar lekker fris is, klein beetje wind en een beetje douwig/mistig. Als het dan na 18:00 lekker opentrekt, zodat al het vuurwerk zichtbaar is, ben ik tevreden!

Ik herken dat zeker Wesley. Straks in de winter heb je regelmatig van die avonden dat je denkt van was het nou maar tijd om te stoken.

Ik probeer er alleen helemaal niet meer mee bezig te zijn want we moeten het toch doen met wat we krijgen.

In December zijn er vaak van die dagen dat het perfect stookweer is. Vaak denk ik dan' ja nu is het goed, maar zul je zien dat het rond nieuwjaar bagger is'. Stressen en nog eens stressen. Maar het liefst heb ik een temp rond het vriespunt, licht windje en helder. Bewolkt mag eventueel ook, want dan zie je wel de lucht mooi oplichten door al die flitsen.

Ik ben niet zo veeleisend. Graag droog en geen harde wind en ik ben tevreden. Of het nou warm of koud is, i dont care.

Droog helder licht vriezend weer met weinig wind. Mag zeker een laagje sneeuw bij. Voor mij het ideale stookweer.

Net als vorig jaar! Niet te koud,droog en bijna windstil. Beste stormweer ooit vorig jaar voor mij.

Overdag strak blauwe lucht graadje of 2 , Savonds helder klein beetje wind en een goeie lucht vochtigheid voor de kleuren:D

Nou, deze ochtend is nog wel heerlijk wakker worden en mooi stookweer. Goed fris, heiig en een zonnetje. Allen nog een paar graden kouder en het is perfect.

Helder, geen maan zodat het lekker donker is, klein beetje vorst... Dan ben ik al dik tevreden.

Blijft bij mij altijd kriebelen wanneer het koud is, net onder het vriespunt en het bijna windstil is. Wanneer je iedereen ineengedoken voorbij ziet lopen met kleine rookwolkjes bij het uitademen, die doodse stilte in de straten in de vroege uurtjes waarbij je denkt... Hoe gaat zou het zijn om de buurt op stelten te zetten door nu bijvoorbeeld een Hoogmoed er door heen te jagen!

de eerste keer dat het 's nachts weer dicht bij nul is geweest en wellicht weer heeft gevroren....als je dan opstaat en de gordijnen open trekt en de lucht is kraakhelder, lekker koud en een tikkie wind....

Voor mij echt heerlijk stookweer....helaas heb ik door ervaring van de afgeolpen jaren dit ook met mistig weer... :frusty:

10 graden overgoten van sterren hemels in de nacht
Wind kracht 2 a 3
Met de wind vanuit het zuid oosten thank you

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan