Gevoel bij "het perfecte stookweer"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het perfecte stookweer is een klein briesje, zonnetje, en rond of net onder het vriespunt. Het liefst nog met bevroren dauw of sneeuw op de bomen. Heerlijk.

Zo net onder het vriespunt, -2 is wel lekker vind ik altijd. Staan toch de hele avond rond de vuurton, muts en stook handschoenen aan dus vind een beetje vrieskou wel sfeerverhogend. Verder een klein beetje wind natuurlijk en lekker helder. Maar het blijft toch altijd spannend vind ik, die weersvoorspellingen een week van te voren!

Net onder het vriespunt betekent meestal een heldere nacht, daar teken ik voor.

Maar zoals afgelopen jaar, bewolkt graadje of 8, droog en een briesje is ook prima.

Gister avond extreme mist dus een absolute no go en eergisteren was voor mij juist het perfecte stook weer. Net onder 0 en helder.

Zoals vrijdagavond en vanavond is, helder en een zuchtje wind voor de kruitdampen. Gisteravond zéér dichte mist gehad bij Ano, wat een no-go is dat zeg alhoewel het weer an sich vrij sfeervol is.

1 ding vergeten, een mooie maan erbij...
Das een hogedrukgebied boven Scandinavië, zwakke of matige wind uit het oosten en aanvoer van droge lucht bij temperaturen rond het vriespunt. De knallen klinken het lekkerst zo en het wintergevoel is er zonder meteen te verkleumen.

Temperatuur van de laatste dagen is wel perfect zeg, dat mag met oud en nieuw ook wel zo zijn.

De afgelopen week waren er zeker weer wat avonden dat je buiten kwam en besefte dat het perfect stookweer was. Ook overdag, mooie blauwe lucht erbij, maar helaas, die tijden zijn voorbij.

27 graden, licht briesje, een caipirinha en een Cubaanse sigaar na afloop

Er mag nog redelijk wat sneeuw liggen maar de stookplek zelf hou ik wel graag sneeuwvrij en droog (gaat natuurlijk nooit) en dan een graad of -2, kraakhelder met een windje die net genoeg de rook weg weet te voeren

Gezien de afgelopen jaren hoop ik op een rustige heldere hemel zodat kleuren er mooi uitkomen.. mag klein beetje wind staan..enkel om de rook beetje te verdrijven..
Maar mist,harde wind en bakken met regen kan ik missen als kiespijn..��

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan