Gevoel bij "het perfecte stookweer"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik de beelden van 2010 zie in de sneeuw krijg ik toch altijd weer kriebels. Dat wil ik snel weer eens mee maken.

De afgelopen dagen, vooral de ochtenden, waren prachtig. Koud maar helder en droge ondergrond. Dat wil je, kou, en warm worden van het vuurwerk!

De afgelopen week waren er zeker weer wat avonden dat je buiten kwam en besefte dat het perfect stookweer was. Ook overdag, mooie blauwe lucht erbij, maar helaas, die tijden zijn voorbij.
voor de grensstrekers(zelf verzonnen:wink:)die kunnen even naar de Buren voor het 10:00 uur gevoel.wij int Westen Moeten het doen met herinneringen.

Als het weer op de 31ste net zo is als hier nu, ben ik de gelukkigste persoon op aarde. Blauwe lucht, klein beetje wind en lekker fris aan de neus

iets uit mijn jeugd .....verse sneeuw lekker fris geen wind de ultieme stook plaatje.

Herkenbaar. Ik weet nog wel dat er nog echt sneeuw lag op oudjaarsdag. Ik was een jaar of 12, samen met wat vriendjes uit de buurt een sneeuwpop maken en vanaf daaruit de romeinse kaarsen en babypijltjes afschieten. Ja mensen, toen mocht dat o zo gevaarlijke vuurwerk nog.#sarcasme
En daarna natuurlijk rotjes in de pop drukken en kijken hoe lang het duurde voordat de pop kapot was. Dat duurde nog best wel lang moet ik zeggen, weinig kracht die rotjes.

Ik zou het erg mooi vinden als er sneeuw zou liggen oudjaarsdag. Sneeuwen mag het overdag, heerlijk voor de sfeer. Regen mag weg blijven natuurlijk. Savonds natuurlijk droog (ook geen sneeuw), een beetje luchtstroming (om de rook weg te voeren), rond het vriespunt, heerlijk.

Als het helder, droog en bijna windstil is ben ik al dik tevreden. Maar als het lekker vriest, is het helamaal het ideale weerplaatje.

Afgelopen weken zijn er wel wat avonden geweest dat het 10 graden is, nagenoeg windstil en met mooi helder weer. Als ik dan in de avond de hond nog even moet uitlaten en in de verte de timer van het stoplicht zachtjes hoor tikken, dan zou ik graag e.e.a. de lucht in jagen!!

Een paar graden onder 0, wat ijs en sneeuw met een heldere lucht, en dan heerlijk bij de vuurkorf staan. Heerlijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan