Gepakt..

Naar mijn weten zijn mortieren gewoon legaal, zijn meer freaks die ze voor de sier op hun kamer hebben staan, net als dummy's end.
Als de politie langs komt en je bent een verdachte, en ze nemen je buizen mee, wat willen ze doen, als het op een rechtszaak aankomt kan je toch nergens voor schuldig worden bevonden. Wordt je verhoord, gewoon je verhaal doen,(verzamelitem) en bij dat verhaal blijven.

Waarschijnlijk hebben ze een lijst via dutch pyro gekregen, ik denk niet dat ze dan alle klanten langs gaan.)

Ga er maar niet vanuit dat ze die lijst zomaar hebben gegeven. Eerder gevonden. Maar dat snap je zelf ook wel. De politie heeft voor een koffie-uitje dan alleen toestemming nodig van de officier. Als je buizen hebt besteld heeft de politie een vermoeden. Dit gaan ze dan onderzoeken en kijken of hun vermoeden van strafbare feiten bevestigd wordt. De ene praat zich eronder uit, de ander staat wat minder sterk in zijn schoenen en verlinkt zichzelf. Zo simpel werkt het ondanks dat buizen alleen "legaal" zijn om te hebben.

Heel simpel, zodra ze illegale praktijken ontdekken bij dutch-pyro nemen ze alles in beslag waaronder de computers ed... tja dan is 1 + 1 = 2

Ga er maar niet vanuit dat ze die lijst zomaar hebben gegeven. Eerder gevonden.

dankje sherlock :biertje:

De mensen achter dutch pyro zijn dus gepakt met illegaal vuurwerk en bij het onderzoek heeft de politie inderdaad de lijsten van klanten in beslag genomen, ook die van legale buisjes :bye:

Als die gasten van dutch-pyro er zelf geen illegale praktijken hadden op nagehouden, dan had de politie nooit of te nimmer een inval bij hen kunnen doen en was iedereen hier veiliggesteld geweest.. Hoop voor hen alleen maar dat de ze redelijk hoffelijke klanten in hun bestand hebben zitten, want in hun plaats had ik mezelf de eerstkomende maanden niet meer op straat durven begeven.

Als die gasten van dutch-pyro er zelf geen illegale praktijken hadden op nagehouden, dan had de politie nooit of te nimmer een inval bij hen kunnen doen en was iedereen hier veiliggesteld geweest.. Hoop voor hen alleen maar dat de ze redelijk hoffelijke klanten in hun bestand hebben zitten, want in hun plaats had ik mezelf de eerstkomende maanden niet meer op straat durven begeven.

wat ik begreep uit de media is dat er nog 1 vast zit tot maart en de andere is al weer op vrije voeten. ze moeten allebij in maart voorkomen. op de website is inmiddels niks meer te bestellen voorlopig. wat me wel opviel is dat je kan bellen voor een afspraak om spullen in amsterdam op te halen.

Ik zet dit hier namens een goede vriend van me neer aangezien hij er momenteel niet bezig wilt mee zijn.

Van de week belde mijn maat me op. Hij vertelde dat er 3 man sterk met kogelvrije vesten voor zn deur stonden met een huiszoekingsbevel. Hij stond perplex en eenmaal binnen liepen ze naar zn kamer en was het al snel gebeurd. Ze zijn er achter gekomen omdat hij mortieren had besteld via Dutch-pyro.nl. Ze hadden het factuur mee van de webwinkel. Alles is meegenomen. Een karton 5”, karton 3” en 18 cobra6. Hij krijgt een boete van ongeveer €600, een strafblad en 5a10 dagen celstraf en nog heel aantal uren taakstraf. Denk hierbij aan zo’n 200 uur. Het duurt ongeveer een jaar voordat zn zaak voorkomt. Mn maat wil jullie op het hart drukken om NIET te bestellen bij Dutch-pyro.nl! Ze zijn waarschijnlijk onder druk gezet en hebben privé gegevens uitgewisseld met de politie. Het stukje van dat het onder zijn bed zou liggen en dat ze via een tip op het spoor zijn gekomen is klinkklare onzin maar ja, media hé. Dutch-pyro heeft gewoon de boel verlinkt.

Pers berichten;
http://www.grootsneek.nl/36025/illegaal-vuurwerk-in-scharnegoutum-in-beslag-genomen/
http://www.politie.nl/friesland/nieuws/zeerzwaarillegaalvuurwerkinbeslaggenomen.asp

Het jammere is dat hij in de middle of nowhere woont. Hij heeft alle ruimte om fatsoenlijk shells te schieten zonder ook maar iemand ermee lastig te vallen. Hij had niet gedacht dat de consequenties zo groot zouden wezen en zal zn vingers er ook niet meer aan branden nu.

Hoe oud is je maat?

Agenten hadden informatie gekregen dat de man mogelijk in het bezit zou zijn van zeer zwaar en gevaarlijk illegaal vuurwerk. Reden voor de agenten om direct in actie te komen. In de woning van de man vonden ze onder andere 66 mortieren, waarvan een groot aantal een doorsnee hadden van 12,5 cm. Ook was de man in het bezit van een aantal rekken en buizen om deze zeer zware mortieren te kunnen afvuren. Alles werd in beslag genomen. Tegen de man werd proces-verbaal opgemaakt.

Buizen om je mortieren mee af te schieten, ben benieuwd hoe dat eigenlijk werkt:)

Ik heb twee 3 inch mortieren "van dutch-pyro", dat is gieren!
Toch heb ik geen enkele shell afgeschoten
want hij staat hier in de vitrine naast de legoboten
Wat is dat dan een vreemde observatie
hij staat hier gewoon voor decoratie
Komen de blauwpetten dan toch langs pompetten
dan staan ze mooi voor klaas trompetter

Helaas hebben ze een oerlelijk dutch-pyro embleem erin gebonden!

Ik kwam dit bericht over Dutch.Pyro tegen op een ander forum. Voor diegenen die het aangaat, doe er je voordeel mee!

Geachte klant,

Vanmiddag heb ik bezoek gehad bij mijn opslag van de politie.
Ze kwamen in eerste instantie zogenaamd om te kijken of de opslag van mijn cat1 vuurwerk aan de regels voldeed. Dit was allemaal in orde, ik zat onder de 200kg en het vuurwerk was goed.

Toen kwam de politie aan het woord en die zeiden dat ze buizen hadden gevonden en dat die niet zijn toegestaan in Nederland, dat ik zei dat deze buizen door particulieren alleen maar gebruikt worden om vuurpijlen uit te schieten geloofde de man niet en hij vertelde me dat alle buizen in beslag worden genomen.
Ik had helaas nog een stapeltje facturen op mijn inpaktafel liggen van bestellingen die in de afgelopen week of 2 weken besteld en verzonden zijn. Deze facturen zijn meegenomen en de politie vertelde mij erbij dat ze gingen uitzoeken of deze personen particulieren waren of dat dit bedrijven waren.
Ze kijken alleen naar facturen waar buizen op staan, heb je geen buizen besteld dan hoef je je dus naar mijn weten geen zorgen te maken.
Heb je in de afgelopen twee weken buizen besteld, bereid je dan goed voor!!
Ik weet niet of ze langs gaan komen, maar houd hier alsjeblieft rekening mee.

Mocht je politie aan de deur krijgen en deze willen binnen komen, vraag dan of ze een huiszoekingsbevel hebben!!!
Dit hebben ze 9 van de 10 keer niet, vaak hebben ze of helemaal niks of ze hebben een bevel tot binnentreden. Als ze een bevel tot binnentreden hebben dan moet je ze binnen laten en mogen ze een beetje in het rond kijken. Ze mogen dan niet in kasten of dergelijke kijken.
Let hier dus goed op en laat je niet overbluffen door ze!

Ik hoop voor iedereen dat dit met een sisser afloopt maar uiteraard voelde ik me wel verplicht om jullie hierover in te lichten.

Als ze vragen waar je de buizen voor hebt besteld, dan kan je gewoon eerlijk zeggen dat je uit deze buizen je vuurpijlen wilde afsteken of dat je deze ter decoratie wilde hebben. Vooralsnog is er dan volgens me advocaat niks aan de hand.

Met vriendelijke groet,

Dutch-Pyro.nl

Thanks voor het delen van je bericht!
Wat ik het meest opmerkelijke en daarmee ook het frappantste vind van Dutch Pyro is dat ze sinds de inval worden gezien als zware criminelen. Ook degene die de mortieren hebben besteld. Ik was er ook 1 van in 2012. Het heeft me een voordeur gekost en een hoop ellende. Ik heb er van geleerd, al waren het slechts 2 buizen ter decoratie! Het heeft veel impact gehad op mij en mijn familie. Gezien de politie destijds met 6 man, hoofdrecherche en de EOD langskwam vanwege mijn bestelling bij Dutch Pyro. :bonk: Voor mij was dit de eerste en tevens de laatste keer!
Hoe we het ook wennen of keren als vuurwerk freaks dat de mortieren enkel en alleen de bedoeling zijn voor decoratie of om je collectie vuurpijlen vanuit te schieten, de politie heeft hun oordeel al klaar en het besluit is al gemaakt. Je bent in overtreding! Hoe "legaal" je mortieren ook zijn!

Is niet de eerste keer dat Dutch-Pyro bezoek kreeg van Politie toch?

Maar blijkbaar is deze "criminaliteit" belangrijker dan moord en doodslag want daar ligt de prioriteit niet zo hoog bij

Thanks voor het delen van je bericht!
Wat ik het meest opmerkelijke en daarmee ook het frappantste vind van Dutch Pyro is dat ze sinds de inval worden gezien als zware criminelen. Ook degene die de mortieren hebben besteld. Ik was er ook 1 van in 2012. Het heeft me een voordeur gekost en een hoop ellende. Ik heb er van geleerd, al waren het slechts 2 buizen ter decoratie! Het heeft veel impact gehad op mij en mijn familie. Gezien de politie destijds met 6 man, hoofdrecherche en de EOD langskwam vanwege mijn bestelling bij Dutch Pyro. :bonk: Voor mij was dit de eerste en tevens de laatste keer!
Hoe we het ook wennen of keren als vuurwerk freaks dat de mortieren enkel en alleen de bedoeling zijn voor decoratie of om je collectie vuurpijlen vanuit te schieten, de politie heeft hun oordeel al klaar en het besluit is al gemaakt. Je bent in overtreding! Hoe "legaal" je mortieren ook zijn!
Wat een k*t ervaring man! Hoe is het uiteindelijk afgelopen? Ook naar mijn weten is het bezit van buizen t/m 6" legaal.

Wat ik wel vreemd vind is dat de site van Dutch.Pyro nog online is en dat je nog gewoon buizen kan bestellen... Ik begreep dat alle buizen in beslag waren genomen???

Ik vind het vrij naief van dutch pyro, en weet hij ook echt wel hoe het zit.
als je 2 tot 6 inch buizen verkoopt en het zou alleen voor vuurpijlen schieten zijn waarom volstaat dan niet alleen 2 inch. Dat is het risico van je bedrijfje. Je verkoopt de pistolen alleen de minutie niet, zo zie ik het.

Ja en dat je met je deze wetenschap de facturen van je klanten rond laat slingeren is helemaal onprofessioneel en verwijtbaar.

Verder blijf ik van mening dat mortieren, shells helemaal niet in handen van particulieren mogen komen, ik vind ze geweldig laat dat duidelijk zijn.

Op de site noemt hij het nu ook een vuurpijlafschietbuis :bonk:

Zal wel een stormvloed aan meningen over me heen krijgen, maar dit is mijn mening.

Laatst bewerkt:
Wat een k*t ervaring man! Hoe is het uiteindelijk afgelopen? Ook naar mijn weten is het bezit van buizen t/m 6" legaal.

Wat ik wel vreemd vind is dat de site van Dutch.Pyro nog online is en dat je nog gewoon buizen kan bestellen... Ik begreep dat alle buizen in beslag waren genomen???

Ikzelf was niet thuis en werd door de politie vanaf mijn eigen huistelefoon op mijn mobiel gebeld dat ze in mijn huis waren en ze de mortieren zochten. Heb deze voor verder escaleren van de zaak moeten afgeven op het bureau. De 2 bestelde 3" mortieren wilde ik gebruiken als paraplubak ter decoratie van mijn huis, maar het mocht niet baten. Na een stevig verhoor over waar de shells waren mocht ik naar huis. Geen idee waarover ze het hadden :bonk:

Ikzelf was niet thuis en werd door de politie vanaf mijn eigen huistelefoon op mijn mobiel gebeld dat ze in mijn huis waren en ze de mortieren zochten. Heb deze voor verder escaleren van de zaak moeten afgeven op het bureau. De 2 bestelde 3" mortieren wilde ik gebruiken als paraplubak ter decoratie van mijn huis, maar het mocht niet baten. Na een stevig verhoor over waar de shells waren mocht ik naar huis. Geen idee waarover ze het hadden :bonk:

Hebben ze gewoon je voordeur er uit gebeukt zonder dat je thuis was?

Back
Bovenaan