Gepakt..

Politie neemt 1100 kilo vuurwerk in beslag
De politie heeft eerder deze week vier mannen aangehouden op verdenking van handel in illegaal vuurwerk. Bij verschillende doorzoekingen in Nieuwegein, Houten, IJsselstein en Diemen werd in totaal 1100 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen. Dat meldde de politie woensdag.
Naast het vuurwerk nam de politie ook voertuigen en contant geld in beslag. De doorzoekingen vonden plaats in huizen, loodsen, auto's en garageboxen.

De aangehouden personen zijn een 26-jarige man uit IJsselstein, een 29-jarige man uit Nieuwegein, een 38-jarige Amsterdammer en een verdachte uit Diemen (26).

Dit gaat dus over die jongen van dutchpyro,dan is het vrij logisch dat ze gegevens hebben.Ze nemen namelijk alles in beslag inclusief je computer waar dus klantgegevens op kunnen staan.

En daar zit juist het vraagstuk; is die klantenlijst, waaruit enkel blijkt dat zij legale mortieren hebben aangeschaft, voldoende grond voor een huiszoekigsbevel.
En mag de politie de GEHELE lijst controleren?
In de link die ik in mijn vorige post zette wordt namelijk in de wettekst een stuk beschreven over "een bepaald geval", dat is dus een individu of 1 georganiseerde groepering. In die wettekst wordt beschreven hoe de politie persoonsgegevens mag gebruiken die zij verworven hebben. Alleen uit interesse zou ik die vraag al voorleggen aan de advocaat mocht "vriend Mr. Y" die inschakelen.
Succes met de verdere afhandeling!! Hopelijk kunnen jullie nog wel een beetje -al is het met 'n dubbel gevoel- van de jaarwisseling genieten!

Ben wel benieuwd naar de vloedgolf van meldingen die we hier op VWC mogen verwachten. Ik vind nu nog maar weinig soortgelijke gevallen. Veel gaat over de postpakketjes met vuurwerk, een enkele (willekeurig of al eerdere verdachte van politie?) over de mortieren van Dutch Pyro.

En daar zit juist het vraagstuk; is die klantenlijst, waaruit enkel blijkt dat zij legale mortieren hebben aangeschaft, voldoende grond voor een huiszoekigsbevel.
En mag de politie de GEHELE lijst controleren?
In de link die ik in mijn vorige post zette wordt namelijk in de wettekst een stuk beschreven over "een bepaald geval", dat is dus een individu of 1 georganiseerde groepering. In die wettekst wordt beschreven hoe de politie persoonsgegevens mag gebruiken die zij verworven hebben. Alleen uit interesse zou ik die vraag al voorleggen aan de advocaat mocht "vriend Mr. Y" die inschakelen.
Succes met de verdere afhandeling!! Hopelijk kunnen jullie nog wel een beetje -al is het met 'n dubbel gevoel- van de jaarwisseling genieten!

Ben wel benieuwd naar de vloedgolf van meldingen die we hier op VWC mogen verwachten. Ik vind nu nog maar weinig soortgelijke gevallen. Veel gaat over de postpakketjes met vuurwerk, een enkele (willekeurig of al eerdere verdachte van politie?) over de mortieren van Dutch Pyro.

Het kan natuurlijk ook bluf van de politie zijn met hun huiszoekingsbevel.Maar als je zo overvallen word uit het niets werk je wel mee.

Vanzelfsprekend "werk je mee". Maar ik gaf het alleen maar aan omdat zijn gegevens wellicht onrechtmatig zijn verkregen en daarmee de aanklacht nietig verklaard kan worden. Dit soort procedures mogen geen fouten bevatten. Net als vormfouten kan dit de vriend van Mr. Y wellicht van voordeel zijn.

Erg genaait voor hem, jammer dat de politie weer dit soort acties doet...
Ben benieuwd of er nog meer slachtoffers volgen van dutch pyro!?

Terrecht dat ze hem hebben gepakt, gasten die met shells lopen te *****n moeten ze meteen van de straat af plukken, jongens ik hoor hier 5inch voorbij komen.
Als dat verkeerd gaat heb je echt een probleem he.
Ik wil niet de morraalridder uithangen maar als dit soort VW van de straat moet, moedig ik alleen maar aan.

Laatst bewerkt:
niks om ***lig te doen,

Maar 90% van de mensen die met shells omgaan (particulier) weten er geen drol van.
Het aantal mensen wat dit legaal mag doen en er ECHT ervaring in hebben is zeer klein.

Je hebt het niet over een klein effectje maar 5 inch tot misschien wel groter.
Als dit fout gaat in woongebieden dan zijn meestal onschuldige toeschouwers de dupe.

Hoe leuk in ook vuurwerk vind, ik ga zelf niet beginnen met shells. Zeker niet als ik publiek heb wat er naar komt kijken. Ik blijf in dat geval verantwoordelijk. En dat er op +/-150m niks aan de hand is kan kloppen.
Alleen dat is in alle richtingen. Knap als je dat lukt in je woonerf op oud jaar avond of om 00:00 wanneer iedereen een rondje maakt of langs komt op de fiets.. Wil niet zeggen dat de jongen in kwestie dit ook doet, maar kijk maar eens rond op youtube hoeveel idioten dat toch doen. Daar heb ik dan geen medelijden mee als hun handel wordt ingenomen. Zij creëren zeer gevaarlijke situaties.

Zoals ik al zei. Hij is een liefhebber, zou dit in een weiland ontsteken in privé kring en ook nog eens met elektrische ontsteking. Volgende die wijs gaat doen over onjuist gebruik heeft hier niks meer te zoeken.

Jongens, laten we wel netjes blijven en geen aantijgingen richting elkaar en onbekenden maken.
De discussie of shells schieten (in deze maat of in het algemeen) veilig is ja of nee is volgens mij een andere discussie?

Aangezien TopicStarter enkel meldde dat zijn vriend gepakt is via een bestelling van mortieren bij Dutch Pyro, lijkt me dat een relevanter onderwerp; het juridische vlak.
Heeft misschien niet ieders interesse en wetteksten zijn voor velen onbegrijpelijk, maar de overige onderwerpen zijn vrij ver off-topic en denk ik niet waar TS naar op zoek was?

Dus als je geen shells afsteekt ben je geen liefhebber haha lekkere redenering.Ik ben het voor een gedeelte zeker eens met pyroboy.Vind het ook niet normaal 5inch en dan kan je zeggen ik doe voorzichtig ik weet wat ik doe,dat zal allemaal best maar het blijft vuurwerk.

Om maar weer even on-topic te gaan na alle discussies omtrent het gebruik ervan en of dit nu wel/niet verstandig is etc.

Mensen vragen zich af waarom juist hij eruit is gepikt als we even de aanname doen dat de politie het klantenbestand heeft gekregen, al dan niet vrijwillig van Dutch-Pyro.

Vergeet niet dat diezelfde Dutch-Pyro is gesnapt met de opslag zwaar illegaal vuurwerk en dat de politie op basis daarvan een nader onderzoek is gestart. Dan kun je aan een aantal scenario's denken, te weten:

- Politie heeft weet (of is te weten gekomen) van de online webshop van Dutch Pyro en is op basis daarvan vragen gaan stellen aan wie hij naast buizen ook nog de 'inhoud' heeft verkocht (immers er mag worden aangenomen dat Dutch-Pyro handelde in de 'inhoud' afgaande op de hoeveelheid die er gevonden is);

- Politie heeft apparatuur (pc, telefoon etc.) in beslag genomen en is zelf gaan kijken welke mensen er mortierbuizen hebben besteld bij Dutch-Pyro. Dit lijstje met namen onder Dutch Pyro's neus gestopt tijdens een verhoor met de vraag de namen aan te wijzen aan wie hij ook de 'inhoud' heeft verkocht.

Beide gevallen verklaren dat er in onze ogen 'willekeurig' iemand is uitgekozen van het klantenbestand maar er wel degelijk een onderbouwing achter zit. Dat de politie de factuur heeft van de beste persoon in kwestie die nu op is gepakt is enkel ter bevestiging en bewijs dat hij/zij daadwerkelijk buizen heeft gekocht.

Er zijn hier inderdaad een groot aantal posts verdwenen. het topic is namelijk voor een groot deel opgeschoond door ons. Alleen is dit even niet vermeld door diegene die dit heeft verwijderd, dus doe ik dit even.
Het is verwijderd omdat de discussie eigenlijk helemaal niet meer over de beginpost ging. Over of je wel of geen shells mag afschieten is wel een ander topic voor, zo niet mag je er van mij een aanmaken. Hier hoort het iig niet thuis.

Oftewel: graag weer ontopic! :D

Terrecht dat ze hem hebben gepakt, gasten die met shells lopen te *****n moeten ze meteen van de straat af plukken, jongens ik hoor hier 5inch voorbij komen.
Als dat verkeerd gaat heb je echt een probleem he.
Ik wil niet de morraalridder uithangen maar als dit soort VW van de straat moet, moedig ik alleen maar aan.

Eehm ik weet niet of je de moeite hebt genomen om te lezen, maar de beste man had een groot veld tot beschikking en schoot z'n shells zelfs met elektrische ontstekers.

Het is een beetje ongepast om te gaan tieren om onjuist gebruik van shells in dit geval :frusty:

Ik vraag me af hoe het nou zit met pyro-stuff, ja ze zijn gepakt met een grote lading illegaal vuurwerk, maar waarom gaat de politie dan langs bij klanten die buisjes gekocht hebben? Ik kan moeilijk geloven dat die buizen de enige aanleiding waren voor het onderzoek.

Is je maatje al eens eerder gepakt met shells?

Want dan zou het logisch zijn dat ze komen kijken als ze er achter komen dat hij buizen in bezit heeft.

Tevens vraag ik me nog steeds af of buizen nou legaal zijn of niet, een maatje van mij die vroeger eens gepakt werd moest ook z'n buizen afstaan en heeft deze nooit terug gehad omdat deze volgens de politie ook verboden waren. Maar aan de andere kant, waarom zou een glasvezelbuis verboden zijn?

Sorry ik ga niet meer in herhaling vallen, kon jij ook niet weten waar er is hier zeker een pagina aan reacties verwijderd. Ikben er klaar mee.

Sorry ik ga niet meer in herhaling vallen, kon jij ook niet weten waar er is hier zeker een pagina aan reacties verwijderd. Ikben er klaar mee.

Het gaat hier toch om de juridische redenering achter deze actie en niet om wie jij verstandig vindt om wel/niet shells te schieten??

OT: Ik vind het ook raar dat die buizen soms ingenomen worden, nemen ze straks ook mijn zelfgemaakte pijlenrek in omdat ik er 901's uit schiet???

Back
Bovenaan