Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Waarschijnlijk hebben ze een lijst via dutch pyro gekregen, ik denk niet dat ze dan alle klanten langs gaan.)
Ga er maar niet vanuit dat ze die lijst zomaar hebben gegeven. Eerder gevonden.
Als die gasten van dutch-pyro er zelf geen illegale praktijken hadden op nagehouden, dan had de politie nooit of te nimmer een inval bij hen kunnen doen en was iedereen hier veiliggesteld geweest.. Hoop voor hen alleen maar dat de ze redelijk hoffelijke klanten in hun bestand hebben zitten, want in hun plaats had ik mezelf de eerstkomende maanden niet meer op straat durven begeven.
Ik zet dit hier namens een goede vriend van me neer aangezien hij er momenteel niet bezig wilt mee zijn.
Van de week belde mijn maat me op. Hij vertelde dat er 3 man sterk met kogelvrije vesten voor zn deur stonden met een huiszoekingsbevel. Hij stond perplex en eenmaal binnen liepen ze naar zn kamer en was het al snel gebeurd. Ze zijn er achter gekomen omdat hij mortieren had besteld via Dutch-pyro.nl. Ze hadden het factuur mee van de webwinkel. Alles is meegenomen. Een karton 5”, karton 3” en 18 cobra6. Hij krijgt een boete van ongeveer €600, een strafblad en 5a10 dagen celstraf en nog heel aantal uren taakstraf. Denk hierbij aan zo’n 200 uur. Het duurt ongeveer een jaar voordat zn zaak voorkomt. Mn maat wil jullie op het hart drukken om NIET te bestellen bij Dutch-pyro.nl! Ze zijn waarschijnlijk onder druk gezet en hebben privé gegevens uitgewisseld met de politie. Het stukje van dat het onder zijn bed zou liggen en dat ze via een tip op het spoor zijn gekomen is klinkklare onzin maar ja, media hé. Dutch-pyro heeft gewoon de boel verlinkt.
Pers berichten;
http://www.grootsneek.nl/36025/illegaal-vuurwerk-in-scharnegoutum-in-beslag-genomen/
http://www.politie.nl/friesland/nieuws/zeerzwaarillegaalvuurwerkinbeslaggenomen.asp
Het jammere is dat hij in de middle of nowhere woont. Hij heeft alle ruimte om fatsoenlijk shells te schieten zonder ook maar iemand ermee lastig te vallen. Hij had niet gedacht dat de consequenties zo groot zouden wezen en zal zn vingers er ook niet meer aan branden nu.
Wat een k*t ervaring man! Hoe is het uiteindelijk afgelopen? Ook naar mijn weten is het bezit van buizen t/m 6" legaal.Thanks voor het delen van je bericht!
Wat ik het meest opmerkelijke en daarmee ook het frappantste vind van Dutch Pyro is dat ze sinds de inval worden gezien als zware criminelen. Ook degene die de mortieren hebben besteld. Ik was er ook 1 van in 2012. Het heeft me een voordeur gekost en een hoop ellende. Ik heb er van geleerd, al waren het slechts 2 buizen ter decoratie! Het heeft veel impact gehad op mij en mijn familie. Gezien de politie destijds met 6 man, hoofdrecherche en de EOD langskwam vanwege mijn bestelling bij Dutch Pyro.Voor mij was dit de eerste en tevens de laatste keer!
Hoe we het ook wennen of keren als vuurwerk freaks dat de mortieren enkel en alleen de bedoeling zijn voor decoratie of om je collectie vuurpijlen vanuit te schieten, de politie heeft hun oordeel al klaar en het besluit is al gemaakt. Je bent in overtreding! Hoe "legaal" je mortieren ook zijn!
Wat een k*t ervaring man! Hoe is het uiteindelijk afgelopen? Ook naar mijn weten is het bezit van buizen t/m 6" legaal.
Wat ik wel vreemd vind is dat de site van Dutch.Pyro nog online is en dat je nog gewoon buizen kan bestellen... Ik begreep dat alle buizen in beslag waren genomen???
Ikzelf was niet thuis en werd door de politie vanaf mijn eigen huistelefoon op mijn mobiel gebeld dat ze in mijn huis waren en ze de mortieren zochten. Heb deze voor verder escaleren van de zaak moeten afgeven op het bureau. De 2 bestelde 3" mortieren wilde ik gebruiken als paraplubak ter decoratie van mijn huis, maar het mocht niet baten. Na een stevig verhoor over waar de shells waren mocht ik naar huis. Geen idee waarover ze het hadden![]()