Gepakt met vuurwerk

Zou je daar is wat meer over kunnen vertellen desnoods via PM (tenminste als je dat wilt hoor)
Tja, ik zou hier ook wel het eea van willen weten. Ik zei laatst nog gekscherend en met een glimlach tegen een maat van me: "binnen 5 jaar is het gebeurd met consumentenvuurwerk"....
Bah, ik mag toch hopen dat dit niet de waarheid wordt :frusty:

Remco, Remco toch.....

Wat spijtig om dit te lezen.
De laatste jaren heb ik natuurlijk veel posts van jou kant kunnen lezen, en deze werden door mij zeer gewaardeerd. Je bent denk ik een van de meest gerespecteerde leden op vuurwerkcrew en daarnaast natuurlijk ook een van de meest actieve.

Jammer dat ze nu net jou moeten hebben, en waarom? Dat ene pakje nitraten.
En natuurlijk een te grote hoeveelheid vuurwerk in bezit, maar kom nou.......

Sterkte alvast met de straf! (Wat deze ook moge zijn)

Hopelijk kan het je vuurwerkvreugde niet vergallen!

Groeten,

Zou je daar is wat meer over kunnen vertellen desnoods via PM (tenminste als je dat wilt hoor)

Vanaf dat moment ga ik lekker aan de prof en mijn buurman, overbuurman, wijk, buurt, dorp ook. En ik denk heel Nederland, dus ik wens ze veel succes bij de overheid met het reguleren er van!
Oh ja, aangezien er dan toch geen schande aan vuurwerk kan worden toegeschreven, ga ik ook nog even langs Arno en hem de hand schudden!

Maar even over dit verhaal @3XH
Het is natuurlijk hartstikke sneu als ze zo bij de kerst even langs de deur komen.
En ik snap ook gerust dat dit zo'n impact kan maken op je dat je er even helemaal genoeg van hebt!
Ik denk dat het ook goed voor jezelf is als je nu vuurwerk even vergeet en doorgaat met het leven.
Vooral nu wat er gebeurt is, kun je het beter een plekkie geven en doorgaan met andere dingen.
Dan in de laatste 3 maanden weer volop mee bezig gaan, dan blijft het ook leuk!
Alhoewel ik mij dat ook al 5 jaar zeg en ik er zelf niet vanaf kan blijven.
Maar goed, misschien helpt de tip wel bij jou.

Succes verder en geniet van het leven!

Balen 3xh, sterkte man. hoop dat het goed afloopt, tis even een rot moment als je gepakt wordt, ik kan er over meepraten, ikzelf heb besloten om het iligale achter me te laten en gewoon het legale vuurwerk te kopen, en dan naast oudjaar wat zwaarder vuurwerk in valencia te stoken naast de hele toffe shows die je daar hebt, en mischien nog een keer naar polen of tsjechië om daar een weekendje te gaan stoken. Maar in NL ben ik ook wel even klaar met die rotzooi.
sterkte kerel!

Vanaf dat moment ga ik lekker aan de prof en mijn buurman, overbuurman, wijk, buurt, dorp ook. En ik denk heel Nederland, dus ik wens ze veel succes bij de overheid met het reguleren er van!
Oh ja, aangezien er dan toch geen schande aan vuurwerk kan worden toegeschreven, ga ik ook nog even langs Arno en hem de hand schudden!

Hand schudden?

2ue5j52.jpg

En vergeet dit niet:
sqmn8w.jpg

Die hand schudden niet te letterlijk nemen, maar toen ik vorig jaar in januari een opmerking maakte over Arno kreeg ik een ban, dus ik ben voorzichtig met woorden:p

Beste leden.
Zoals velen weten heb ik met de kerst visite gehad.
Ze hebben in totaal 140kg vuurwerk inbeslag genomen.
90% legaal nl vuurwerk en ongv 10% vuurwerk afkomstig uit belgie.
Denk aan 4x1000 farts pakje nitraten en pyrostar cakes en wat fontijnen.
Natuurlijk is dat zwaar illegaal!
Haha nee ce keur trapte ze niet in..
Buitenlands vuurwerk is Buitenlands daar mee punt uit blijkbaar.
Oja even tussen neus en lippen door...
Ik heb vandaag min of meer ook te horen gekregen dat in 2017 waarschijnlijk echt (door het rijk) de stekker uit het consumemten vuurwerk wordt getrokken.
Zijn er hier mensen die een statement willen makken...? Dan mogen die vaart maken
Maar goed ik ga weer verder want ik dwaal af!

Vandaag heb ik dan me verhoor gehad.
Hoe of wat wil ik me liever niet over uit laten.
Ik zal een vent zijn en mijn straf als een man ondergaan!(wat de straf ook zou mogen zijn).
Natuurlijk ben en blijf ik een vuurwerk liefhebber..
Er zit eenmaal kruit in me bloed!
Maar zoals velen zullen begrijpen is de grootste lol er nu wel van af voor mij.
Ik heb daarom ook besloten om me terug te trekken als actieg lid en even weer genieten van andere dingen in me leven en om me heen.
Ik zal zeker nog te zien zijn bij diverse shows en af en toe hier online.
Maar ik was een actief forum lid en dat zal nu wel voorbij zijn.
Ik ga gewoon ff proberen wat in te dimmen wat vuurwerk betreft. (Hoe moeilijk ook).
Natuurlijk weet ik dat de meeste hier natuurlijk begrip voor hebben:wink:

Allemaal een dikke kus (of anders een hand druk)
Waarschijnlijk tot bij een show!
Of meeting .
Nog allemaal gezonde veilige en mooie kruitvolle jaren.
Ookal kom ik zo af en toe nog best eens online wil ik bij deze VWC tog ontzettend bedanken voor al deze mooie kruit volle jaren!

Groetjes
3XH Remco

Vervelend dat je gepakt bent en succes met de uitspraak maar er staan wel wat bijzondere dingen in je verhaal.

Het is kerst dus de afhaaldagen zijn nog niet geweest en toch heb je ca. 120kg consumnetenvuurwerk in huis? Dat is een aardige berg, had je dit over ofzo? Wat is daarmee gebeurt trouwens? Word dat ook afgenomen?

Dan nog even het 2017 verhaal....
Je moet niet alles geloven wat je verteld word. Dat de regels gaan veranderen in 2017 is duidelijk maar ik denk, weet haast zeker, dat niemand jou kan vertellen dat er een algeheel verbod komt in 2017. Mocht hier wel zekerheid over zijn gaan ze dat zeker niet aan jou vertellen en hadden we het al lang op de voorpagina van de televaag gelezen.

Just my 2 cents.

ik ken het gevoel 3xh, sterkte. ik hoop voor je dat je het snel achter de rug heb qua eventuele schikking of oproep.

Beste Remco, en alle andere leden van het forum natuurlijk ook.

Wat ***** om te lezen dat je door zo´n geintje je passie voor je hobby grotendeels kwijtraakt.
Ik weet hoe je je voelt man, ikzelf ben al vanaf mijn 5e denk ik helemaal gek van vuurwerk. En toen ik een jaar of 20 werd begon ik het illegale spul een beetje te ontdekken. Het werd elk jaar groter en gekker, tot ik begin december 2008 ook ineens onze grote vrienden van de politie aan de deur had, ze hadden zelfs een cameraploeg van SBS6 bij zich.. Vanaf 1:10 is bij mij thuis.
Alles in beslag genomen, en ik mocht als een zware crimineel bijna de hele nacht in een verhoorkamer doorbrengen.
bijna een jaar later moest ik voor de rechter komen. Deze rechter liet mij er nog redelijk vanaf komen (denk ik) met alleen een taakstraf.

Op dat moment was ik er ook helemaal klaar mee, met dat vuurwerk en besloot voor mezelf nooit meer illegaal vuurwerk te kopen.
Een jaar later leerde ik Wesley(Omepje)kennen en hij heeft mij laten zien dat je ook met legaal vuurwerk een geweldig oud en nieuw kan hebben.
Sinds die tijd koop ik alleen nog maar legaal vuurwerk, op de 100K na dan, en kan je vertellen dat het plezier weer helemaal terug is..

Hoop voor jou ook dat je de lol weer terug kunt vinden want het blijft natuurlijk een fantastische hobby!!!

Grtz Rinie

Ook als er gevangenisstraffen op bezit van vuurwerk komen te staan? Je ziet dat de straffen de laatste 3 jaar al schrikbarend verzwaard zijn....

Beste Remco, en alle andere leden van het forum natuurlijk ook.

Wat ***** om te lezen dat je door zo´n geintje je passie voor je hobby grotendeels kwijtraakt.
Ik weet hoe je je voelt man, ikzelf ben al vanaf mijn 5e denk ik helemaal gek van vuurwerk. En toen ik een jaar of 20 werd begon ik het illegale spul een beetje te ontdekken. Het werd elk jaar groter en gekker, tot ik begin december 2008 ook ineens onze grote vrienden van de politie aan de deur had, ze hadden zelfs een cameraploeg van SBS6 bij zich.. Vanaf 1:10 is bij mij thuis.
Alles in beslag genomen, en ik mocht als een zware crimineel bijna de hele nacht in een verhoorkamer doorbrengen.
bijna een jaar later moest ik voor de rechter komen. Deze rechter liet mij er nog redelijk vanaf komen (denk ik) met alleen een taakstraf.

Op dat moment was ik er ook helemaal klaar mee, met dat vuurwerk en besloot voor mezelf nooit meer illegaal vuurwerk te kopen.
Een jaar later leerde ik Wesley(Omepje)kennen en hij heeft mij laten zien dat je ook met legaal vuurwerk een geweldig oud en nieuw kan hebben.
Sinds die tijd koop ik alleen nog maar legaal vuurwerk, op de 100K na dan, en kan je vertellen dat het plezier weer helemaal terug is..

Hoop voor jou ook dat je de lol weer terug kunt vinden want het blijft natuurlijk een fantastische hobby!!!

Grtz Rinie

in de woning vondt hij een hoeveelheid vuurwerk waarmee je de hele straat had mee kunnen opblazen hahaha laat me niet lachen

Vervelend dat je gepakt bent en succes met de uitspraak maar er staan wel wat bijzondere dingen in je verhaal.

Het is kerst dus de afhaaldagen zijn nog niet geweest en toch heb je ca. 120kg consumnetenvuurwerk in huis? Dat is een aardige berg, had je dit over ofzo? Wat is daarmee gebeurt trouwens? Word dat ook afgenomen?

Dan nog even het 2017 verhaal....
Je moet niet alles geloven wat je verteld word. Dat de regels gaan veranderen in 2017 is duidelijk maar ik denk, weet haast zeker, dat niemand jou kan vertellen dat er een algeheel verbod komt in 2017. Mocht hier wel zekerheid over zijn gaan ze dat zeker niet aan jou vertellen en hadden we het al lang op de voorpagina van de televaag gelezen.

Just my 2 cents.

Als eerst is deze post even in het algemeen.
Ik wil geen slachtoffer genoemd worden want ik heb ut voledig zelf gedaan natuurlijk.

Waarom ik met kerst 120kg vuurwerk had liggen..
Nou het jaarwisseling van 2012/13 was nog al nat.
Normaliter schiet ik elk oudjaar een showtje.
Gewoon omdat ik van vuurwerk hou!
En met 25kg kun je weinig show schieten.
Echter door de vieze regen en wind ging mijn consu show toen maar mee terug na huis.
In de regen fakkelen enzv was geen optie.
Ik zou afgelopen jaarwisseling gewoon weer mijn showtje doen.
Ik had immers vuurwerk genoeg!
Tog besloot ik om wat goud potten en wat aanvulling voor mijn liefhebberij aan te schaffen.
Helaas kwam daar een eind aan met kerst.
Hoe ze bij me uit kwamen...
Nou mijn gegevens/naam (ja ben populair) kwam een aantal keer na voren in een niet nader te noemen onderzoek.
(Nee deed niet aan handel)
Welk onderzoek hou ik voor me om diverse redenen.
Helaas pindakaas.

Nu even over ce.
Ik had met politie vuurwerk team zo Brabant een leuke discussie over het ce.
Ik beweerde uiteraard dat alle ce gekeurde artikelen die aan de gestelde eisen voeldoen hier gewoon legaal waren.
Echter hanteren zij andere regels en die luiden...
Alles wat niet uit de Nederlandse winkels komt is illegaal ookal is het zelfde nederlandse potje ook in belgie of Duitsland tekoop.
Uiteraard ging ik er op in om te zeggen dat er wat in 2017 zal veranderen.
Ik vroeg/zei dat vanaf 2017 alles op 1lijn moest liggen kwa vuurwerk regelgeving..
Echter werdt me toen iets heel duidelijk.
Mij werd gezegd dat het op een lijn brengen van het vuurwerk vanaf 2017 (waarschijnlijk) niet geld voor ons land omdat dan het consumenten vuurwerk verboden is.
Altans volgens meneer agent (vuurwerk team zo Brabant)

Wat er van waar is weet ik niet.
Maar ik denk niet dat 2 agenten van het vuurwerk opsporings team zouden liegen na een felle discussie.
De toekomst zal het uitwijzen.

Nogmaals ik wil geen onrust stoken of wat dan ook.
Enige wat ik hoop te berijken is dat er ogen geopend worden van mensen die wel wat kunnen betekenen voor onze mooie hobby/traditie.
Want onze hobby staat zwaar onder vuur en in een verkeerd daglicht.
We leven in 2014 maar de hete adem voel je in je nek..
Als er nu nix gebeurt dan nooit.

Nogmaal over het plezier.
Het plezier in mijn hobby is niet afgenomen of minder geworden.
Echter is het zeer zuur als ze bij je aan de deur staan.
Tog laat ik me niet weerhouden om van mijn hobby te genieten.
Shows blijven mooi en vuurwerk afsteken ook!
Ookal is het legaal.
Ook ga ik me maar aan de 25kg norm houden want anders kan het je tegenwoordig zuur komen te staan.
Ik blijf een liefhebber in hart en ziel..
Maar ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt om me terrug te trekken.
Natuurlijk is de wereld niet vergaan maar het heeft mijn ogen wel geopend met wat er nu echt speelt in onze hobby. .. en dat is tog heftiger dan ooit tevoren.

Groetjes Remco.

inderdaad. Stel is voor dat hij tijdens het rijden was ontploft. Dan heb ik op zo moment om echt zo beide handen opmerking te maken. Van gohh moet je de EOD niet bellen. Zo kan je toch niet gaan rijden. Rij je door een woonwijk en opeens boem hele woonwijk weg. :D

haha staat gewoon paar waaiercakes vuurpijlen en fontijnen in te laden zegt hij; zat om een hehe straat mee opteblazen nou suc6!!!!

Sterkte Remco. Zeer triest om te lezen dat een groot liefhebber en weet hoe met vuurwerk om moet gaan op deze manier gepakt wordt.
Wens je veel sterkte. Maar 1 ding. Blijf genieten van je hobby, maar dan met mate.

Even terugkomend op je berichtgeving wat betreft verbod vuurwerk 2017.

Heb even wat bevriende importeurs en winkeliers gebeld en allen hebben hier nog niet van gehoord.

Enige wat ik wel mee kreeg is dat het vuurwerkbeleid van Belgie veranderd per 2017 wat betreft het knalvuurwerk. Deze wordt aangepast.

Vind toch dat het een beetje te overdreven gereageerd word op vuurwerk, als je gepakt word ben je ook meteen flink de l*l. Maar goed dit is grotendeels legaal wat je zegt en zelfs dan nemen ze alles in. Ik vind dit niet kunnen eerlijk gezegd. Wij sparen hiervoor en amper iemand weet van de 25 kilo per huis maar je mag wel alles inleveren.

Sinds wanneer is die 25 kilo per huis eigenlijk?

Karton big 19 weegt al 30...

Back
Bovenaan