Gepakt met vuurwerk

Even terugkomend op je berichtgeving wat betreft verbod vuurwerk 2017.

Heb even wat bevriende importeurs en winkeliers gebeld en allen hebben hier nog niet van gehoord.

Enige wat ik wel mee kreeg is dat het vuurwerkbeleid van Belgie veranderd per 2017 wat betreft het knalvuurwerk. Deze wordt aangepast.

Gaat waarschijnlijk om een storm in een glas water dus?Zou ook de domste zet ooit zijn het verbieden.:mad:

is al jaren altijd zo geweest. Maar nu die Kl..tzakken. Niet genoeg illegaal konden innemen gingen ze daar maar op af. ( Schrijf maar geen scheld woordjes volluit meer. Kreeg al een klacht dat mijn account vol berispingen zit. pff

Remco sterkte voor de komende tijd,laat je niet gek maken door een paar van die petten. Mijn ervaring is dat zij zelf het verschil tussen een shell en een bromtol niet kennen. Daarbij zal een rechter beslissen wat een gepaste straf zal zijn,niet zij.
Ik ken het gevoel, het ergste van alles is de onzekerheid,niet weten wat er boven je hoofd hangt.
Mij hadden ze in 2008 met 1500 kg en nog wat extra dingen die mee speelden,en ik heb dit jaar gewoon weer kunnen genieten van het vuurwerk, niet met het zelfde vuurwerk zoals toen, binnen de gestelde norm, maar het is een verslaving, alleen nog geen erkend verslaving :D
Sterkte met de afwikkeling.

Sinds wanneer is die 25 kilo per huis eigenlijk?

Je mag 25 kg per persoon kopen, (voor 2012 was dat 10 kg), dus het lijkt me logisch dat je officieel dan ook maar 25 kg in bezit mag hebben. Maar geldt dat dan ook per huis? Want als je met een paar personen woont en je wil allemaal vuurwerk kopen wordt het wel erg weinig.

En Remco, succes.

ja daar geld het ook voor maar als nog is het belachelijk. Ik had midnight mania en royal freezinsteel. En die 2 cakes wegen bij elkaar al 4.6 kilo. Dan zou je maar 10-11 500 grams cakes mogen.

Het gekste is nog dat veel van ons vroeger van het zware vuurwerk gesnoept hebben. Nu denken steeds meer liefhebbers: ik ben er klaar mee, het risico, de spanning, ik stop ermee!

Een goede ontwikkeling want het Nederlandse vuurwerk word ook steeds beter en met de Zen/Zena/Rubro en andere boxen komen we haast niks meer tekort. En ja hoor! Nu word je vanaf dit jaar ook nog eens opgepakt als je 26 kilo karton en klei in huis haalt(laten we zeggen 2 boxen of 1 karton secret salutes...)

De uitspraak het wordt steeds gekker is nu wel echt van toepassing. Ik zit in december waarschijnlijk billen te knijpen als een gek omdat ik wat Nederlandse vuurwerk in huis haal. Zelfs dat komen ze je afpakken. Ik vind het echt te gek voor woorden. We zijn Politie's prioriteit nummero uno zo onderhand.:bonk:

Sterkte 3xh!

Je mag 25 kg per persoon kopen, (voor 2012 was dat 10 kg), dus het lijkt me logisch dat je officieel dan ook maar 25 kg in bezig mag hebben. Maar geldt dat dan ook per huis? Want als je met een paar personen woont en je wil allemaal vuurwerk kopen wordt het wel erg weinig:P

En Remco, succes.
Wat ik las (of het ook zo is blijft natuurlijk punt 2) mag je maar 25kg per huis hebben. 2 doorlontboxen en je zit al aan 25kg. vind dit maar een rare regel, aangezien er zelfs al pakketten zijn van 25kg..

25 kg in huis 25 kg bij de buren 25kg bij de andere buren (als je die hebt) 25 kg in je auto. niemand die er iets aan kan doen. :D

Maar goed alle gekheid op een stokje,regels zijn regels.
Als iedereen zich er aan zou houden hadden we ook de discussie niet of we een verbod gaan krijgen.

dat denk ik dus niet. Al hou je jezelf aan de regels. Echte anti vuurwerk mensen willen het toch weg hebben wat je er ook aan doet. Al word er geen ene illegale vondst gevonden e.d.

Wat ik nog gekker vind is dat het gewicht totaal niet in verhouding staat met de hoeveelheid kruit die erin zit. Als de regel nou was dat je maar een bepaald gewicht kruit mag hebben is het al veel logischer.

25 kg in huis 25 kg bij de buren 25kg bij de andere buren (als je die hebt) 25 kg in je auto. niemand die er iets aan kan doen. :D

Maar goed alle gekheid op een stokje,regels zijn regels.
Als iedereen zich er aan zou houden hadden we ook de discussie niet of we een verbod gaan krijgen.
Als je een garagebox hebt die officieel een ander adres heeft, dan zou je legaal 2x 25kg kunnen opslaan:p

@ Remco: sterkte / succes met de afhandeling van deze zaak!
Hopelijk valt de strafeis mee. Ik kan zo snel geen richtlijnen vinden qua straffen voor teveel legaal vuurwerk in bezit hebben. Heb jij al een indicatie gekregen?

Enorm k#! natuurlijk als ze zo bij je voor de deur staan en je bijna alleen maar legale spullen hebt.
Afgelopen jaar leek in het teken van de 25kg regel te staan. Kunnen ze je niet pakken op illegale spullen, dan vrijwel zeker op het in het bezit hebben van meer dan 25 kilogram.

Overigens vraag ik me af of zij jouw legale vuurwerk hebben ingenomen en dit vernietigd wordt?
Of heb je officieel (vrijwillig durven ze dat te noemen) afstand moeten doen van de legale producten?

Aangezien het legaal is en jij wettelijk eigenaar bent zal dit niet zomaar ingevorderd mogen worden.
Ik snap dat dit niet de discussie is die je wilt voeren met de politie in het heetst van de strijd, maar ik ben zeer benieuwd hoe dit bij jou verlopen is.

Laat je hobby je niet afnemen door deze rot stunt van de politie.
Geniet van de momenten die je kunt pakken en blijf fanatiek stoken binnen de gestelde regels. Het virus verlaat je lichaam toch nooit volledig :wink:

Als je illegaal vuurwerk hebt en je gaat verstandig met de locatie om en informatie verschaffen op fora en aan mensen , zal je echt niet zo snel gepakt worden :)

Ik heb een vraag:

Stel je ouders zijn gescheiden en wonen dus apart van elkaar. Stel ze verdenken het kind van bezit van illegaal vuurwerk, checken ze dan alleen het huis waar je woont of gaan ze ook op bezoek bij het huis van je andere ouder?

Rare vraag misschien maar ik was gewoon benieuwd.

Ik heb een vraag:

Stel je ouders zijn gescheiden en wonen dus apart van elkaar. Stel ze verdenken het kind van bezit van illegaal vuurwerk, checken ze dan alleen het huis waar je woont of gaan ze ook op bezoek bij het huis van je andere ouder?

Als ze bijna zeker weten dat je het in bezit hebt, maar ze treffen het niet op je woonadres aan lijkt het mij dat ze eventuele andere verblijfadressen zo gevonden en onderzocht hebben.

Ik heb een vraag:

Waarschijnlijk niet , ligt er denk ik aan of je word verdacht van grootschalige handel of niet.
Maar anders kunnen ze wel bij je hele familie langsgaan :p
Bovendien is er altijd maar 1 adres waar het kind woont volgens het gemeenteregister :)

Als je een paar matten koopt en je wordt gepakt, tja dat is het risico. Kwestie van betalen en verder gaan? De straffen voor Belgisch vuurwerk zijn toch niet zo hoog? Aan cobras en shells zal ik nooit aan beginnen. Verder mort ik toegeven dat ik net zoveel plezier beleef aan potten zoals at once, hoogmoed als een chainthunder.

Ik heb een vraag:

Ik vind het zeker een rare vraag, als je zo'n vraag stelt dan heb je meestal wat of ben je in de toekomst wat van plan, wel heel slim om zulke vragen te stellen en slapende honden wakker te maken als je weet dan oom agent hier ook mee leest :wink:

Als ze bij je langs komen, wordt je waarschijnlijk al langer in de gaten gehouden. Dit betekent dan ook dat ze waarschijnlijk wel weten dat je op 2 adressen woonachtig bent :idea:

Back
Bovenaan