Gepakt met vuurwerk

Aub ontopic mannen!
gaat de laatste 5 pagina's over bullshit!

laatste keer dat ik gepakt ben, was in 2007
toen had ik een doosje knalpatronen, had er al wat afgestoken.
zaten er ong 75 van de 100 in.
stond ik zelfs in de krant, jongen gepakt met doos vol zwaar illegaal vuurwerk.
maandje later ben ik aangehouden door de wijkagent,
die kende ik goed, en wist ook hoe de vork in de steel zat in me prive leven
liep allemaal ff verkeerd om maar zo te zeggen,
hebben nog gehad over de inval toen voor het vuurwerk,
waar de wijkagent ook bij betrokken was,
en dat ik het een overdreven bende vondt om wat er in de krant stond.
hij gaf me een boete voor zonder licht te fietsen,
ik heb die boete nu nog steeds niet gehad,
en precies zelfde geld voor het process verbaal voor die knalpatronen toen,
vondt het jammer dat ik toen me harde vuurwerk kwijt was,
maar al met al heb ik toch een keer geluk bij een ongeluk gehad!

Ik heb de hele discussie tussen nismo en kamikaze gevolgd. En er kwam weer een enorme woede boven waarom het allemaal zo geregeld is hiero.

We zijn allemaal mensen. Wij moeten met elkaar leren leven en dus kunnen aanpassen aan een ander. Ik kan iemand helemaal de huid volschelden en emotioneel helemaal de grond in trappen en ik ben volledig legaal bezig. Maar als ik op mijn verjaardag (die niet op 31 december valt) een mooi blokje (illegale) de lucht in wil jassen op een mooi afgelegen veldje waar niemand er last van heeft ben ik zwaar illegaal bezig. Wat klopt daar niet? En let's face it. Iedereen weet dat een cobra 6 geen handgranaat is. Als ik die tegen een muurtje aan leg blijft het muurtje gewoon staan. En tuurlijk, als ik hem bij buurvrouw annie op de ruit plak is de ruit kapot en heeft annie een trauma. Maar dat had ik ook kunnen doen met een baksteen. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat hij doet. Ik vind het leuk om ruiten in te gooien met bakstenen. Vergeleken met vuurwerk zou de baksteen dus schuldig zijn. NEE. Zo zit het niet. Ik ben dan schuldig. Niet de baksteen. Ik gebruik iets om mee te vandaliseren. Dat maakt mij strafbaar, niet het middel. De wetten van legaal en illegaal maken op zich vrij weinig uit over het sociale leven. Het gaat er om hoe het word gebruikt. Een nitraat is hard en illegaal. Een babypijltje is legaal maar kan in iemands oog vliegen. Kortom, het maakt geen hout uit of het nou legaal of illegaal is. Wat de wet er van zegt maakt niet veel uit. Hoe zit het in de maatschappij? Als ik in de middle of nowhere ga staan en ik steek een mooie illegale klapper af en niemand heeft er last van, ik ruim alles op en maak geen schade ben ik illegaal bezig. Als ik legaal vuurwerk op iemands balkon gooi terwijl diegene een kopje zit te drinken geeft dat WEL overlast. En dat is legaal vuurwerk.

OK, ik heb mijn zegje gedaan.
Moest ik even kwijt

Ik heb de hele discussie tussen nismo en kamikaze gevolgd. En er kwam weer een enorme woede boven waarom het allemaal zo geregeld is hiero.

We zijn allemaal mensen. Wij moeten met elkaar leren leven en dus kunnen aanpassen aan een ander. Ik kan iemand helemaal de huid volschelden en emotioneel helemaal de grond in trappen en ik ben volledig legaal bezig. Maar als ik op mijn verjaardag (die niet op 31 december valt) een mooi blokje (illegale) de lucht in wil jassen op een mooi afgelegen veldje waar niemand er last van heeft ben ik zwaar illegaal bezig. Wat klopt daar niet? En let's face it. Iedereen weet dat een cobra 6 geen handgranaat is. Als ik die tegen een muurtje aan leg blijft het muurtje gewoon staan. En tuurlijk, als ik hem bij buurvrouw annie op de ruit plak is de ruit kapot en heeft annie een trauma. Maar dat had ik ook kunnen doen met een baksteen. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat hij doet. Ik vind het leuk om ruiten in te gooien met bakstenen. Vergeleken met vuurwerk zou de baksteen dus schuldig zijn. NEE. Zo zit het niet. Ik ben dan schuldig. Niet de baksteen. Ik gebruik iets om mee te vandaliseren. Dat maakt mij strafbaar, niet het middel. De wetten van legaal en illegaal maken op zich vrij weinig uit over het sociale leven. Het gaat er om hoe het word gebruikt. Een nitraat is hard en illegaal. Een babypijltje is legaal maar kan in iemands oog vliegen. Kortom, het maakt geen hout uit of het nou legaal of illegaal is. Wat de wet er van zegt maakt niet veel uit. Hoe zit het in de maatschappij? Als ik in de middle of nowhere ga staan en ik steek een mooie illegale klapper af en niemand heeft er last van, ik ruim alles op en maak geen schade ben ik illegaal bezig. Als ik legaal vuurwerk op iemands balkon gooi terwijl diegene een kopje zit te drinken geeft dat WEL overlast. En dat is legaal vuurwerk.

OK, ik heb mijn zegje gedaan.
Moest ik even kwijt

Punt 1: je verhaal lijkt me voor iedereen duidelijk.
Punt 2: het dikgedrukte moest ik heel erg om lachen:D, maar je hebt wel gelijk!
Punt 3: laten we weer Ontopic gaan vuurwerkfreaks!

30 Januari 2014 mag ik voorkomen. Dit is 2 jaar en 1 maand nadat ik gepakt ben. Ondertussen gaat je leven gewoon door maar bij iedere belangrijke keuze die je maakt moet je rekening houden met dat voorval.

Na de uitspraak van de rechter zal ik mijn verhaal doen.

Grts Sparxter

dit zijn wel alle foto' die ik op dit moment tot mijn beschikking heb... ik heb m'n dossier van justitie nog steeds niet ontvangen. ik neem aan dat zij wel alles op beeldmateriaal hebben...

Dag Ghoost, geweldige foto´s! Ik las dat je je nokia weer werkend hebt gekregen, de HTC ook al?
Misschien een idee om een werkende van Marktplaats te kopen en het touch gedeelte over te zetten ?

Ik ben vandaag ''gepakt'' met cat.1 grondbloemen. Ik was samen met een vriend paar tolletjes aan het afsteken, totdat we een politiebusje zien. We rijden er achteraan met de fiets, en steken bij de agenten in de buurt wat af. Agent ziet het, zet grote ogen op en zegt: Zo, die mag je mooi inleveren!

Ik ging er uiteraard fel tegenin, het mag sinds vorig jaar etc. Verpakking ook laten zien. Die man was niet eens op de hoogte en heeft mijn gegevens genoteerd. Hij gaat het natrekken, en als blijkt dat het niet mag komen ze gezellig op de koffie bij mij thuis ;-)

Ik wou graag een keer proberen hoe de politie nou reageert, om te testen wat ze zouden doen en zodat de freaks hier die ook cat.1 stoken weten wat ze kunnen verwachten. Ik houd jullie op de hoogte!

Edit: agentje uitdagen / pesten was absoluut NIET mijn intensie, zoals sommigen denken. Was puur om te weten te komen hoe er gereageerd zou gaan worden, zodat de freaks hier dat ook weten en hopelijk met een gerust hart lekker kunnen gaan stoken.

Laatst bewerkt:
Haha geweldig ! Ik hoop dat er wel CAT1 op de verpakking stond want daar zit ook nog verschil in.
Ze kunnen het ook nog altijd op overlast gooien natuurlijk,

Ben erg benieuwd, vind het wel een ludieke actie haha :)

Van mij hadden ze je wel een bekeuring mogen geven...

Waarom ga je het op de spits drijven door er nog even achteraan te fietsen? Het kan dan misschien legaal zijn om ze af te steken maar om nou even meneer agent uit te gaan dagen slaat natuurlijk nergens op.

Heb je trouwens een racefiets? Ik houd de auto's meestal niet bij op mn fiets.

Een motorfiets misschien?

ben-spies-spider-wheelie.jpg

Haha geweldig ! Ik hoop dat er wel CAT1 op de verpakking stond want daar zit ook nog verschil in.

Daar gooien ze het ook op meestal. Daarom is het voor iedereen slimmer om niet dom stoer te doen om het bij de politie af te steken. Of midden in een openbare winkel straat of zo.

Waarom ga je het op de spits drijven door er nog even achteraan te fietsen? Het kan dan misschien legaal zijn om ze af te steken maar om nou even meneer agent uit te gaan dagen slaat natuurlijk nergens op.

Wat is dat nou weer voor onzin.
Het mag toch.
Je gaat toch ook geen 30 ipv 50 rijden als er een politiewagen in de buurt is.
Of voor groen ook maar blijven wachten omdat er politie achter je staat.
Hoe is 't nou haha.

Ik ben vandaag ''gepakt'' met cat.1 grondbloemen. Ik was samen met een vriend paar tolletjes aan het afsteken, totdat we een politiebusje zien. We rijden er achteraan met de fiets, en steken bij de agenten in de buurt wat af. Agent ziet het, zet grote ogen op en zegt: Zo, die mag je mooi inleveren!

Ik ging er uiteraard fel tegenin, het mag sinds vorig jaar etc. Verpakking ook laten zien. Die man was niet eens op de hoogte en heeft mijn gegevens genoteerd. Hij gaat het natrekken, en als blijkt dat het niet mag komen ze gezellig op de koffie bij mij thuis ;-)

Ik wou graag een keer proberen hoe de politie nou reageert, om te testen wat ze zouden doen en zodat de freaks hier die ook cat.1 stoken weten wat ze kunnen verwachten. Ik houd jullie op de hoogte!

Goede actie, reactie van iemand anders dat je beboet had mogen worden slaat nergens op maar goed.
Juist goed om de kennis (die 9 van de 10 keer ontbreekt) te peilen.

Het zal mijn leeftijd wel zijn denk ik maar ik beleef geen plezier aan agentje pesten.

Er zijn zo veel dingen die wel mogen maar dat wil niet zeggen dat je het ook daadwerkelijk moet doen. Deze jongen is de boel gewoon uit aan het dagen, dan moet je niet gaan janken als je daar op aan word gesproken.

Stond inderdaad cat.1 op de verpakking. Overlast was het zeker niet, in de straat was niemand te zien ongeveer.

Het zal mijn leeftijd wel zijn denk ik maar ik beleef geen plezier aan agentje pesten.

Er zijn zo veel dingen die wel mogen maar dat wil niet zeggen dat je het ook daadwerkelijk moet doen. Deze jongen is de boel gewoon uit aan het dagen, dan moet je niet gaan janken als je daar op aan word gesproken.

Is geen gevalletje agent pesten, maar ik wilde puur de reactie testen. Om te weten of de agenten op de hoogte zijn of niet. En voor medefreaks om te kijken of het daadwerkelijk mag (aldus de politie, dan)

In een woonwijk een auto bijhouden die veel bochten omgaat is niet extreem lastig hoor. Weet niet hoe jij fietst?

En voor medefreaks om te kijken of het daadwerkelijk mag (aldus de politie, dan)

Dit verschilt toch per stad, per agent en soms zelfs per uur. Dus je hebt niks aangetoond of getest voor ons ;)

Ik snap het ook niet helemaal, achter een politieauto fietsen om vuurwerk af te steken. Dit is gewoon pesten van de agent (Haha, jij mag lekker niks doen! Zie mij lekker afsteken!).

Maar even on-topic.
Wat jaren geleden gepakt door wat te vroeg af te steken(baby-pijlen e.d.), bekeuring was 20-30 euro of in die richting. Viel me reuze mee!

Back
Bovenaan