Gepakt met vuurwerk

Kom op man wat een gezeur niet alles hoeft perfect hoor. En idd zelf geen jeugd gehad ofso.

Dus als ik me niet zo stompzinnig gedraag heb ik geen jeugd gehad? Ik zie de logica niet, maar dat kan aan mij liggen.

Wat een helden hier zeg! Ik vind de reacties een beetje overdreven.
Het gaat ook om de gedachte achter deze actie. Het is dan niet heel slim om te doen want je hebt niks in te brengen tegen ze. Hij geeft wel aan dat ie gewoon wilde kijken wat er gebeurd en hij had blijkbaar geen enkele intentie om agentje te pesten of iets uit te lokken. Dat jullie dat er dan van maken vind ik ook stompzinnig.

Je mag zeggen wat je wil maar dan kan je ook reactie verwachten. Vind jou nou ook niet echt volwassen overkomen zo.

Snap sowieso het probleem niet als je jong bent doe je wel is gekke dingen toch?
Nou discussie ook weer klaar.:p

Mensen kinderen, wat een zinloze discussie.
Laten we weer lekker ontopic gaan en gewoon niets melden als je niets te melden hebt?

Waar gaat het hier nog over,?? het zijn geen discussies meer maar meer wie houd het langste vol.
Het gedrag is te wijden aan de leeftijd,en net als iedereen doe je dan dingen die je op latere leeftijd anders zou hebben gedaan.Ik kan er een boek mee vullen wat ik vroeger gedaan heb en nu anders zou doen,dat is een leer proces.Om dan als oudere die jong te gaan afzeiken,en op der vingers te tikken, beetje laag en zelf geen goed geheugen,want je maakt mij niet wijs dat je zelf niets hebt gedaan wat in vergelijking staat met waar het hier nu over gaat.(je grenzen zoeken)
Zo wel zit je hier denk ik ook verkeert want vuurwerk is toch wel een beetje baldadig en stoer.
Voor die gene die de schoen past trekt hem aan,

Dat de politie zich maar eens bezig gaat houden met boeiend werk ipv knulletjes willen oppakken die grondbloemen afsteken, en al zou dat in een straal van 10 meter van een agent vandaan zijn..
Lekker boeiend..

Ik zal wel weer een hoop reacties losmaken met het acab gedeelte, maar ik heb een bloedhekel aan de politie en kom daar ook zeker voor uit ! :wink:

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat mijn reactie zoveel discussie uitroept. Dit was niet mijn bedoeling! Laten we weer lekker ontopic gaan.

Ik zag vorig jaar iets soortgelijks gebeuren op de parkeerplaats bij de lokale Lidl. Dat jaar lagen de wondertolletjes voor het eerst in de schappen en stond ik er natuurlijk ook om een tiental doosjes in te slaan.

In de buurt was al behoorlijk overlast en er reden motoragenten rond die surveilleerden. Toen ik uit de Lidl liep zag ik een groepje jonge gasten staan, die tolletjes afstaken op een leeg stukje van het parkeerterrein. Oom agent kwam aangereden en parkeerde zijn motor naast de knullen. Hij wou ze gaan verbaliseren en trok al een boekje. Ik merkte dat er een welles/nietes discussie ontstond, simpelweg omdat de agent niet voldoende op de hoogte was. (zijn ze nog steeds niet, overigens)
Ik besloot er iets van te zeggen en kwam rustig in de discussie. Liet mijn tas zien en legde uit dat er sinds dit jaar (2012) een verruiming voor fop- en schertsvuurwerk geld. Hij reageerde verbaasd en hield ruggespraak met een collega per mobilofoon. De knullen konden gaan en hij geloofde mijn verhaal, maar was erg verbaasd dat zij niet ingelicht waren.

Ik denk dat deze agent relaxed reageerde, omdat ik de situatie rustig toelichtte. Ik toonde hem feiten en (via mijn smartphone) een document met het actuele vuurwerkbesluit. Tja, dan moet je als rechtgeaarde diender toch gaan twijfelen aan je initiële oordeel.

Mijn advies aan iedereen die dit meemaakt is dan ook; blijf rustig en leg het uit. Politie is gewoon (nog) niet goed op de hoogte en kan de plank snel misslaan. Wie erg boos gaat doen of zelfs gaat schelden kan door zijn gedrag (los van het vuurwerkfeit) al een PV krijgen. Is nergens voor nodig.

Ik steek, sinds ze weer te krijgen zijn, met veel plezier tolletjes af met mijn kids. Mensen reageren verrast en soms moet ik toelichten dat dit sinds vorig jaar is toegestaan. Heb daar nog geen onvertogen woord over gehoord.

Nick

Ik zag vorig jaar iets soortgelijks gebeuren op de parkeerplaats bij de lokale Lidl. Dat jaar lagen de wondertolletjes voor het eerst in de schappen en stond ik er natuurlijk ook om een tiental doosjes in te slaan.

In de buurt was al behoorlijk overlast en er reden motoragenten rond die surveilleerden. Toen ik uit de Lidl liep zag ik een groepje jonge gasten staan, die tolletjes afstaken op een leeg stukje van het parkeerterrein. Oom agent kwam aangereden en parkeerde zijn motor naast de knullen. Hij wou ze gaan verbaliseren en trok al een boekje. Ik merkte dat er een welles/nietes discussie ontstond, simpelweg omdat de agent niet voldoende op de hoogte was. (zijn ze nog steeds niet, overigens)
Ik besloot er iets van te zeggen en kwam rustig in de discussie. Liet mijn tas zien en legde uit dat er sinds dit jaar (2012) een verruiming voor fop- en schertsvuurwerk geld. Hij reageerde verbaasd en hield ruggespraak met een collega per mobilofoon. De knullen konden gaan en hij geloofde mijn verhaal, maar was erg verbaasd dat zij niet ingelicht waren.

Ik denk dat deze agent relaxed reageerde, omdat ik de situatie rustig toelichtte. Ik toonde hem feiten en (via mijn smartphone) een document met het actuele vuurwerkbesluit. Tja, dan moet je als rechtgeaarde diender toch gaan twijfelen aan je initiële oordeel.

Mijn advies aan iedereen die dit meemaakt is dan ook; blijf rustig en leg het uit. Politie is gewoon (nog) niet goed op de hoogte en kan de plank snel misslaan. Wie erg boos gaat doen of zelfs gaat schelden kan door zijn gedrag (los van het vuurwerkfeit) al een PV krijgen. Is nergens voor nodig.

Ik steek, sinds ze weer te krijgen zijn, met veel plezier tolletjes af met mijn kids. Mensen reageren verrast en soms moet ik toelichten dat dit sinds vorig jaar is toegestaan. Heb daar nog geen onvertogen woord over gehoord.

Nick

Respect!!!!!

Beste leden.
Zoals velen weten heb ik met de kerst visite gehad.
Ze hebben in totaal 140kg vuurwerk inbeslag genomen.
90% legaal nl vuurwerk en ongv 10% vuurwerk afkomstig uit belgie.
Denk aan 4x1000 farts pakje nitraten en pyrostar cakes en wat fontijnen.
Natuurlijk is dat zwaar illegaal!
Haha nee ce keur trapte ze niet in..
Buitenlands vuurwerk is Buitenlands daar mee punt uit blijkbaar.
Oja even tussen neus en lippen door...
Ik heb vandaag min of meer ook te horen gekregen dat in 2017 waarschijnlijk echt (door het rijk) de stekker uit het consumemten vuurwerk wordt getrokken.
Zijn er hier mensen die een statement willen makken...? Dan mogen die vaart maken
Maar goed ik ga weer verder want ik dwaal af!

Vandaag heb ik dan me verhoor gehad.
Hoe of wat wil ik me liever niet over uit laten.
Ik zal een vent zijn en mijn straf als een man ondergaan!(wat de straf ook zou mogen zijn).
Natuurlijk ben en blijf ik een vuurwerk liefhebber..
Er zit eenmaal kruit in me bloed!
Maar zoals velen zullen begrijpen is de grootste lol er nu wel van af voor mij.
Ik heb daarom ook besloten om me terug te trekken als actieg lid en even weer genieten van andere dingen in me leven en om me heen.
Ik zal zeker nog te zien zijn bij diverse shows en af en toe hier online.
Maar ik was een actief forum lid en dat zal nu wel voorbij zijn.
Ik ga gewoon ff proberen wat in te dimmen wat vuurwerk betreft. (Hoe moeilijk ook).
Natuurlijk weet ik dat de meeste hier natuurlijk begrip voor hebben:wink:

Allemaal een dikke kus (of anders een hand druk)
Waarschijnlijk tot bij een show!
Of meeting .
Nog allemaal gezonde veilige en mooie kruitvolle jaren.
Ookal kom ik zo af en toe nog best eens online wil ik bij deze VWC tog ontzettend bedanken voor al deze mooie kruit volle jaren!

Groetjes
3XH Remco

Beste Remco,

Is inderdaad balen dit. Ik kan er over meepraten namelijk, maar dan praat ik wel over 8 jaar geleden. Toen stonden ze ook voor mijn deur.
Ik weet dat het zwaar is als je ooit deze hobby weer op wilt pakken na wat er gebeurd is.
Ik was zelf namelijk ook een actief lid, maar heb nu wel veel gas teruggenomen. Ik kom elke dag wel even op het forum kijken maar daar blijft het dan ook vaak bij.
Moet er wel bij vermelden dat ik wel van elk oudjaar geniet. Maar zo fanatiek als ik een paar jaar geleden was niet meer. Ook ik heb andere hobby's waar ik mee verder ga.

Ik hoop voor je dat de straf mee valt. Hopelijk kun je nog steeds net zoveel genieten van het vuurwerk.
Want eens een freak is altijd een freak:D

Ik wens je het allerbeste en misschien komen we elkaar ooit wel eens een keer tegen bij een show of iets dergelijks.

Groetjes,

Peter

Misschien dat het handig is om het ook te posten in de junktalks als zo'n actief en bekend lid als jij de hobby op een laag pitje gaat zetten.

Ontopic:

Gozer, Heel erg balen voor jou en het was geloof ik niet de eerste keer dat je gepakt werd? Genaaid door en anonieme tip zeker? Probeer het de volgende keer ergens anders te leggen. Kan wel weer een heel scheldkanonnade over de politie gaan voeren, maar die tijd en energie bespaar ik mezelf even.

In ieder geval: Heel veel sterkte.

Vuurwerkfreakk

Ik heb vandaag min of meer ook te horen gekregen dat in 2017 waarschijnlijk echt (door het rijk) de stekker uit het consumemten vuurwerk wordt getrokken.

Zou je daar is wat meer over kunnen vertellen desnoods via PM (tenminste als je dat wilt hoor)

Back
Bovenaan